44. Návrat do pekel (milovat peklo a důvěřovat – Absurdistán 2015)

(photo credit: Polimerek)

(photo credit: Polimerek)

Jéžiš, to byl ale blbej nápad brát ten rok podle čínských elementů. V loňském Absurdistánu přicházela témata napřeskáčku a závěr roku byl takový otevřený. Letos tímto týdnem začíná zbývajících 7 témat okruhu „voda“. Zatímco jaro, léto, podzim jsou spojené s takovými emocemi jako hněv, radost a smutek, tak zima je spojená se strachem. A jsme tam zas. Tentokrát ovšem pěkně natvrdo a nadlouho… to bude velmi, velmi zajímavý konec roku :-)))) Tak tedy začněme. Tentokrát loňským 13. tématem – Milovat peklo a důvěřovat.  

… to jsou ovšem dvě dost absurdní tvrzení. O pekle a o tom, zda ho lze vůbec milovat, jsem už v jednom týdnu psala (Milovat peklo…). Zdá se to praštěné. No, ono je.

… o důvěře jsem dokonce kdysi psala celou diplomovou práci. Tedy chtěla jsem psát, jenže o důvěře lze napsat tak maximálně několikasvazkové dílo a stejně danému tématu nebudete nejspíš právi. Nicméně tenkrát jsem si ukrojila malilinký kousíček a k tématu důvěry vs. nedůvěry jsem se na několika desítkách stran vyjádřila.

Jen takový střípeček tu předhodím:

– jaký druh důvěry je Vám bližší? Půjdete se najíst a velblouda necháte stát venku neuvázaného? (natolik přece důvěřujete Bohu … tedy pokud jste věřící, ale vykládejte muslimovi, že jste ateista :-))). Nebo ho radši uvážete a důvěřujete alespoň natolik, že ho nikdo neodvede?

Také Vám někdy myšlenky našeptávají, co všechno je nebezpečné, co vše Vás ohrožuje a na co všechno si musíte dávat pozor? A přitom Vy velmi dobře víte, že strach má jen velké oči?

To je ještě ale ta dobrá varianta. Takové myšlenky můžete lehko onálepkovat tím „našeptáváním čerta“ (a to upozorňuju, že jde jen a pouze o metaforu, rozhodně ne o křesťanský článek :-)). A takovému „našeptávání“ důvěřovat nemusíte…

Ale co když ve Vás něco křičí: „Nechoď tam“, „Ztratíš se tam“, „Zemřeš tam“, „Zraníš se tam“… a Vy víte, že to všechno je pravda… a přece musíte důvěřovat a jít…

Jinak to bude jak v té básni Brána, kterou jsem psala již před velmi, velmi dávnou dobou…

A tak:

  • protijedem strachu je důvěra… jen ji v sobě najít…

A jak jste na tom s důvěrou Vy? Komu a čemu důvěřujete? A už jste se spálili? A co pak s tím?

***************************************************************************************

A jak se mi tento týden v roce 2014 dařilo? Našla jsem tu důvěru? Na závěr tohoto týdne jsem napsala článek Strašidelná brána. Co myslíte, zůstala jsem před ní stát, nebo jsem vešla dovnitř?? :-) A co se stalo pak…. húúúúúúúúú :-)

***************************************************************************************

Tímto článkem začíná čtyřicátý čtvrtý týden projektu Absurdistán 2015. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. A přehled témat najdete pro změnu zase tady.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014, Absurdistán 2015, Strach se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na 44. Návrat do pekel (milovat peklo a důvěřovat – Absurdistán 2015)

  1. jolana88 napsal:

    „Protijedem“ strachu důvěra? V běžném smyslu rozhodně ne.

    • avespasseri napsal:

      No… představuju si, jak tváří v tvář rozzuřenému lvovi si říkám „neboj se, neboj se, on ti neublíží“ a stojím a hledím na něj. No, Krokodýl Dundee nejsem :-))))

      • jolana88 napsal:

        „Neboj se – věř mu – má přece mozek … tak Tě nesní?“ .. Nevím – v podobné situaci bych si říkala nejspíš jako první „že já, nanyna, neposlechla, když mi říkali…“ a hned nato by bylo „tak pojď, fešáku, uvidíme, co z Tebe uplácáme“ :D

        • avespasseri napsal:

          :-))) Ještě mě napadla scéna z Angeliky… „Jak to, že Tě nesežral??“ „Já mu dal předtím najíst, takže neměl hlad“ :-))) Tomu říkám prozíravost, ze které pak vychází důvěra :-) Možná, že kdyby před ním vyděšeně zdrhal, tak by si s ním kočička pěkně pohrála… :-)

          • jolana88 napsal:

            :))) Opakuji dětem stále „můžeš mít strach“ (nevidím na něm nic špatného, naopak) ALE „nesmíš se bát“. A pak jim taky opakuju, že názory okolí můžou být zajímavé – Ale nikoli směrodatné .. Od toho mají mozek, aby jej používali .. co je nezabije, to je posílí :D

            • avespasseri napsal:

              Jo, tak je to asi lépe řečeno. Strach je naprosto normální reakce… otázka zní, zda se jí člověk nechá nachytat – zda se „bude bát“ :-)) Díky za upřesnění :-)))))

  2. Pingback: Víra Tvá Tě fakt může zachránit… | Žít je umění

  3. Pingback: Co v listopadu nepadne, to není zralé (aneb 12 listopadových rad) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

