Islámské manželství – člověk by řekl, že jde jen o sex, sex a zase sex… (2.část)

Eukalyptová alej v Kolymbii na Rhodosu (photo credit: Jesi)

Eukalyptová alej v Kolymbii na Rhodosu
(photo credit: Jesi)

První díl si můžete přečíst tady.

Já nevím, jak Vy, ale já do manželství nevstupovala kvůli sexu. Ani kvůli tomu, abych nesváděla muže jen tak na ulici. Třeba jsem jakási světlá výjimka (pravda, antikoncepcí jsem se nikdy nějak nemusela naštěstí zabývat a nikdy jsem nehledala sex, ale partnerství), která na diskotékách nesváděla kluky a nemačkala se s nimi v kině za ruce. Na diskotéky jsem chodila tančit a do kina na filmy :-)

Asi jsem byla divná (jo, měla jsem pocit, že jsem divná) a pro spoustu Evropanů je možná islám tou jedinou záchranou před bahnem morální dekadence… :-) I za cenu vlastní svobody… ve smyslu možnosti autentického bytí založeného na trochu jiné morálce. Ne té „volné„, ale té Kohlbergovsky „postkonvenční. A to je sakra rozdíl. A je to sakra slušné omezení svobody v tom smyslu, jak si ji dnes všichni (včetně mě v praxi, přiznávám) představují!

Nebo se ještě Evropa na něco zmůže?? 

Já vstupovala do manželství proto, protože jsem měla pocit, že nastal ten správný čas. Že jsem našla toho správného partnera. Že si rozumíme. Že jsme jaksi spjatí (protože naše setkání bylo hodně zvláštní). Potvrdili jsme ten sňatek před Bohem (ačkoliv já křtěná nejsem), protože obřady na úřadech mi vždycky přišli naprosto ploché, a do manželství brzy na to přivedli i dceru. Ano, rozvést se můžeme stejně jako muslimové. Ale v pozadí toho všeho je vědomí, že co už jednou bylo spojeno (a vneslo to do života další bytost), to už se nikdy nerozdělí.

Ano, člověk si musí sakra rozmyslet, s kým spojí svůj život! Můžeme být roky od sebe, vždycky tam už ta vazba bude. Já byla jeho žena, on můj muž a spojuje nás potomek. Neutečeme si. Proč tedy od sebe utíkat, pokud to jen trochu jde. A když žádný nechce utíkat, protože tuhle vazbu vnímá a cítí se jí zavázán, jde spoustu věcí překonat… 

Sex je důležitou součástí jakéhokoliv svazku mezi mužem a ženou. Nic intimnějšího prostě neexistuje. Na úrovni mysli si stokrát můžete říct, jak se milujete. Na úrovni emocí si stokrát můžete prokázat lásku a vzájemně v sobě probouzet radost. Ale na úrovni těla je to prostě jiná…

Ale smyslem manželství prostě není sex a děti a jakási jejich legitimita a posléze dělení majetku. Prostě ne. 

Muslimové dokáží být velmi pragmatičtí a na pragmatičnost svého náboženství jsou velmi hrdí (alespoň jak jsem pochopila od různých muslimů, se kterými jsem se setkala). Ale pardon, asi jsem málo přízemní…

Neříkám, že naše západní posedlost „láskou“ a „zamilovaností“ taky není trochu za hranou. A to, jakým způsobem se zachází se sexem. Říkám, že nechci hrát ani západní hru, ale ani tu muslimskou (či snad i křesťanskou v tom původním slova smyslu), která se chápe jako jediná možná jiná alternativa.

Ale já znám i jinou…

Pokračování příště

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Náboženství, Uncategorized se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Islámské manželství – člověk by řekl, že jde jen o sex, sex a zase sex… (2.část)

  1. Pingback: Islámské manželství – člověk by řekl, že jde jen o sex, sex a zase sex… (1. část) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

