Čchi kung v Brně ruším tak jednou za 10 let…

Dcerka loni nakreslila Orla v hnízdě. Jen tak, sama od sebe. Asi tušila, že to její matku nějak pohlcuje :-)))

Dcerka loni nakreslila Orla v hnízdě. Jen tak, sama od sebe. Asi tušila, že to její matku nějak pohlcuje :-)))

A doufám, že to nebude jak u Chocholoušků…

Tak kdo jste četl můj „chvalozpěv“ na prázdnou nemocniční pohotovost, tak tušíte. Kdo ne, tak si o tom, co za poklad se skrývá ve zlomené noze, klidně přečtěte, ať jste v obraze. Jeden můj čchi kungový student – zároveň student medicíny – mi napsal, že jim na medině říkali, že největšími problémy česko-slovenského zdravotnictví jsou:

a) akutní krvácení

b) komunikace.

Ještě bych dodala, že nechápu ty silně nezdravé noční služby v našem zdravotnictví…

No, ale to je téma na jiný článek…

Tento článek je o čchi kungu :-) Kdo neví, co to je – tady na blogu najdete něco bližšího v „co to vlastně je ten čchi kung„. Hodně podrobné shrnutí toho, co kdy na tomto blogu o čchi kungu a o tom, jak ho prožívám já, zaznělo, jsem napsala pro web Probuzení do článku Čchi kungově nad vším mávnout rukou. Ostatně ona čchi kungová cesta jak posílit a harmonizovat sám sebe na úrovni těla, mysli a potažmo i energie, oné čchi, či polopaticky řečeno – jak nemyslet na blbosti a nenechat se nějakými praštěnými iluzemi vyvádět z míry, jak nepadat únavou a nebýt nemocný – je již hodně dlouho silným inspiračním zdrojem tohoto blogu.

I ta blbá zlomenina tu má své místo :-)

Žádná choroba a ani žádný úraz se nezjeví jen tak sám od sebe. Nejen podle ezo-mezo, ale ani podle čínské medicíny ne. Se kterou má ona čchi, která běhá v oněch meridiánech v celém těle (a se kterou čchi kung pracuje), hodně co do činění :-)

Čím dál víc mě baví s čchi kungem experimentovat. Bože, když si vzpomenu, že jsem ještě před dvěma lety, než jsem tu začala učit, měla silnou cvičící krizi – kde je ta doba?? Dnes jsem do toho nějak zažraná či co? A poslední dobou experimentuju nejen s jeho meditativní stránkou, tj. s prací s myslí a emocemi, která je mi velmi blízká (no, ty emoční tobogány člověk musí nějak řešit), ale i tou energetickou a tento rok hodně i s tou léčivou.

A tak nevím, jestli mám ten svůj úraz brát jako vtip nebo tragédii. No, dostalo se mi to, co jsem si na začátku roku přála – zkoušet, jaký vliv má mysl a energie na tělo. Zdravé i nemocné. A zjistit, jak se čchi kung cvičí na židli…

Ono není nad vlastní zkušenost :-) Párkrát se mi jako lektorce stalo, že někomu nebylo při cvičení dobře (občas se v počátcích motá hlava a zvedá žaludek), tak jsem je posadila na židli. Cvičit čchi kung na židli se dá. I postoje (které nabíjejí tělo energií) se paradoxně na židli cvičit dají. Ale sama jsem to nikdy nedělala…

A tak šup. Taky si to užij!

A jo! Je to super! V úterý jsem doskákala nadšeně jak srnka (já vím, nevypadalo to tak :-)) na naši hodinu pro pokročilé na Botanické (učil náš hlavní instruktor Pavel Simon, který mi mohl všechno vysvětlit) a hodinu jsem si moc užila. Pravda, poslední dobou si tam kolikrát chodím ověřit, jak rychle Vás ta hodina a půl vytáhne ze silného psychického rozladění. Jemně řečeno :-) Jen to umět tak i doma…

Mou vlastní středeční hodinu v Kohoutovicích pro začátečníky jsem ale musela zrušit :-( 

No, to víte, když má člověk ručičky jako párátka, tak dva dny hopsání na berlích ho sejmou natolik, že seskákat opět ty 3 patra z domu, mu přijde jako naprosto nadlidský úkol…

A tak konečně opravdu odpočívám.

A to jsem chtěla udělat adventní úklid…

Ne, ne, pojedu dál odpočívat na orlí čchi kungový víkendový seminář. Přece to nezruším teď, když opravdu potřebuju intenzivně léčit??? A hlavně experimentovat s léčením?? Léčbu svého muže a jeho achillovky jsem nezvládla – ta byla nad mé síly. Ale co já sama?

Abych jednou mohla říct: jo, čchi kung je opravdu fajn. Nejen na psychiku, což byl můj první postřeh, ale léčí i ta zdravotní omezení velmi rychle. No, to jsem tedy sama zvědavá…

Prostě čchi kung v Brně se ruší tak max. jednou za 10 let, jinak se pajdá a cvičí a pajdá a cvičí :-)) 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Zdraví, Čchi kung se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Čchi kung v Brně ruším tak jednou za 10 let…

  1. Sedmi napsal:

    Muž si takhle vyléčil vyvrknutý kotník za týden…

    • avespasseri napsal:

      Já předpokládám, že po čchi-kungovým víkendu budu zas běhat :-))))) Nebo mi možná v úterý na kontrole vynadaj, že jsem neležela doma s nohou nahoru. S oběma nejlépe :-)))

  2. jolana88 napsal:

    :DD ..sím, sím … Nezapadám :)) Necvičím – ( 5 denních nutných rehabilitačních cviků se za „cvičení“ považovat nedá, max. tak za první pomoc), v pohybu se udržuji běžnou činností, jím neuváženě, kouřím, rozčiluju se … a jakýkoli drobný úraz se mi hojí abnormálně rychle :)))

    • avespasseri napsal:

      No, já jím taky neuváženě (i když jsem zas omezila sladké… na to občas stačí nějaké to děsuplné video :-)) a rozčiluju se :-) A taky doufám, že se zhojím abnormálně rychle :-)) A mé nejoblíbenější cvičení? Dýchání do kostí – to se dělá vleže :-))))

      • jolana88 napsal:

        já vím :)) co by mohlo být zajímavé pro Vás – malé děti (a někteří autíci a spol i déle) – nevědomky, podvědomě provozují „poklepávání“. Dobré, ne? Já třeba nejsem schopna naučit Logika „správně“ dýchat – natož do kostí … ale poklep zvládá :)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

