Sám v sobě…

Na první pohled se to zdá být výkřikem sobectví….

Ale první pohled většinou klame. Viz ono černobílé vidění. Nebo mlýnské kameny. Nebo ona snaha hledat poklady na povrchu...

Ne, být sám v sobě, je paradoxně tou jedinou možností jak být nápomocný. Sám sobě. A druhým. 

Být sám v sobě vnímám jako tu jedinou možnost, jak vidět věci takové, jaké jsou.

Jak nepropadat myšlenkám, které vedou jen k hodnocení, nepříjemným emocím, zbytečným konfliktům. Vnitřním a vnějším. Však jsem to v neděli ráno sama zažila – jak se konflikt zjeví… jak ho chce člověk přiživit… jak ztrácí rovnováhu… jak ji touží znovu najít tam, kde si myslí, že se k ní dobere… jak to chce řešit… absolutně zbytečně, protože ono vlastně o nic nejde… jen o vlastní drama… jen o pocit, že nedokážu překračovat vlastní hranice… že nejsem připravená stát na vlastních nohách…

Ale jak se stačí vrátit zas sám k sobě a člověk tu rovnováhu okamžitě opět najde.

Sám v sobě v oné prázdnotě, o které se tady zpívá.

Ano, opět se vracím k Depeche Mode a k písni Heaven, která pro mě byla takovým zjevením na jejich posledním albu. Netušila jsem, že ještě vznikne deska, která ke mně bude tak promlouvat. A tahle píseň byla její první vlaštovkou a impulzem si tu desku koupit…

Nedávno jsem do jedné prázdnoty stoupla a stálo mě to hodně bolesti. Možná proto, že prázdno dokáže být někdy tvrdé :-) Možná proto, že než člověk do té prázdnoty vstoupí, měl by si uvědomit, zda je schopen to ustát…

Aby si nenatloukl čumák…

Heaven

Sometimes I slide away
Silently
I slowly lose myself
Over and  over

Take comfort in my skin
Endlessly
Surrender to my will
Forever and ever

I dissolve in trust
I will sing with joy
I  will end up dust
I’m in heaven

I stand in golden rays
Radiantly
I burn a fire of love
Over and over

Reflecting  endless light
Relentlessly
I have embraced the flame
Forever and  ever

I will scream The Word
Jump into the void
I will guide the  world
Up to heaven

Příspěvek byl publikován v rubrice Videos with lyrics se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Sám v sobě…

  1. Sedmi napsal:

    Jo, čím jsem starší tím víc se mi DM líbí… A tahle zvlášť

    • avespasseri napsal:

      Že? Také se mi DM pořád vrací. Viděla jsem teď nějaký rozhovor… vypadá to nadějně, že se bude příští rok pracovat na novém albu. Tak doufám, že se povede :)

  2. Pingback: Návrat ke strachu milovat | Žít je umění

  3. Pingback: Myslet v prvé řadě hlavně na sebe! (Aneb kdo si chce jen nechat pomáhat?) | Žít je umění

  4. Pingback: Důležité okamžiky roku 2015 (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

