50. Návrat k plášti ve větru… (Absurdistán 2015)

(photo credit: Uwe Kils)

(photo credit: Uwe Kils)

Někdy narazíte na to, že rčení platí. Třeba to, že člověk míní, ale život mění :-) Původně jsem návrat k tomuto tématu plánovala dříve. Dokonce byl ten článek už nastaven k publikaci. Ale stejně jsem nakonec šla a zrušila ho. A vidíte, zdá se, že patřil opravdu zrovna sem. Na závěr celého roku. Na závěr Absurdistánu. Tam, kam Absurdistán mířil – abychom se nenechali svést větry myšlenek a emocí a vnímali to bezmračné nebe nad hlavou zaplavené sluncem :-)) To opravdové štěstí :-) Hej hou, tak tedy do toho – to by byl ten nejlepší vánoční dárek a to nejlepší prožití skutečné moci Vánoc :-) Prý má přinést klid a mír!! I Vám ho přeji!

 

Kam vítr, tam plášť – to je takové rčení s negativními konotacemi. Řekli bychom, že ti, kteří se takto chovají, si zaslouží naše odsouzení.

Ale napadlo Vás někdy, jak je absurdní, že se takhle chováme vlastně všichni???

Kam zafouká vítr našich myšlenek, tam běžíme.

Když po něčem zatouží, zatoužíme i my.

Když se něčeho leknou, lekneme se i my.

Někdy tu myšlenku dokážeme kontrovat jinou myšlenkou a své touhy a strachy zkrotit.

Čím jsme dospělejší, tím snadněji bychom to měli dokázat. Ať již lépe, nebo hůře. Ať již trvaleji, nebo méně trvale. Ať již skutečně, nebo jen zdánlivě.

Ale někdy je reakce tak rychlá, že nás to odfoukne, ani nevíme jak…

A pak se snadno na tom moři utopíme, místo abychom svou plavbu řídili…

A tak:

– bych tento týden ráda věděla, kam vítr fouká

– a dala si prostor rozhodnout, zda budu jak plášť, nebo spíš jak strom ve větru…

– a nenechala se odnést (unést) ani touhou, ani strachem…

************************************************************************************
Díky tomuhle projektu jsem se v roce 2014 o sobě dozvěděla věci,  které mi předtím unikaly. Třeba to, jak strašně moc jsem vzpurná. A to jsem si myslívala, jaká jsem poddajná osůbka. Zvláštní. Na závěr tohoto týdne jsem třeba napsala článek Divoký hřebec. V červnu jsem pak celý týden věnovala Vzpurnému hřebci. Prostě zvláštní.

*************************************************************************************

Tímto článkem začíná padesátý týden projektu Absurdistán 2015. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat najdete pro změnu zase tady.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014, Absurdistán 2015 se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na 50. Návrat k plášti ve větru… (Absurdistán 2015)

  1. Sedmi napsal:

    Hezké zakončení :-) a co dál?

  2. Pingback: Vánoční týden navzdory muslimům, aneb omluva všem… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

