1. Jahodový ráj, aneb psychedelický svět, kde se oslavuje smrt :-)

(photo credit - Steve Ryan)

(photo credit – Steve Ryan)

No já vím, je to pošahané, co?? A jestli není ještě pošahanější psát shrnutí týdne už v úterý??? :-)))) Ano – je tu první shrnutí prvního týdne nového projektu!!

  • První týden projektu Jahodový ráj jsem zjistila, že mi dělají radost ohňostroje. Ale zároveň ve mě vyvolávají myšlenky na smrt :-) Žádné negativní myšlenky. Jen jako by mi připomínaly, že smrt je potřebná… jako by mi říkaly, že je to možné i oslavit…

No, mě to divné nepřijde. Naopak tomu velmi rozumím… smrt může být někdy přechodem do něčeho hezčího… 

  • Další velkou radost mi hned na začátku roku udělal vánoční speciál onoho britského seriálu Sherlock. Nejvíc tím, jak si geniálně pohrál s onou neuchopitelnou podstatou mysli vytvářející různé reality, které se navíc mezi sebou různě prolínají, až vůbec nevíte, co je reálné a co je jen výplod Vaší mysli…

Ani tohle mé nadšení mě nijak nepřekvapuje… svět je jen velkou iluzí naší mysli…

Ani oné připomínce, že nejlépe si člověk tu „jízdu“ užije, když nic neočekává… 

  • Ohňostroj i Sherlock mi byl ale „naservírován„. Novou tiskárnu jsem ale rozpohybovala sama! Ale zároveň jako by mi připomínala, že vnější svět nám neubližuje – to my sami.

Ani to mě nepřekvapuje – vždyť jedna a tatáž věc může být zdrojem jak negativních pocitů, tak i těch negativních pozitivních! Jak ji budeme vnímat závisí jen a jen na nás.

A tak jako by mi tento radostný týden vlastně říkal, že se nemám bát překročit ten Rubikon, o kterém jsem posledních pár dní s jedním svým známým hodně diskutovala. Že si mám uvědomit, že není čeho se bát, protože svět je jen velkou iluzí naší mysli a jen na ní (a na nás) závisí, zda to, nač narazíme, v nás probudí spíš zlost nebo radost. A že nejlíp si tu jízdu užiju, když nebudu nic očekávat. Ani pozitivního, ani negativního… 

Sakra, to bylo mnohem příjemnější než lekce Absurdistánu… :-)))

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice O. JAHODOVÝ RÁJ se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na 1. Jahodový ráj, aneb psychedelický svět, kde se oslavuje smrt :-)

  1. Van Vendy napsal:

    Dívala jsem se na ten Absurdistán a přestože to byl zajímavý projekt, nelákal by mě. Možná proto, že výzev jsem si vyzkoušela dost, i proti své vůli, aniž bych o ně stála a musela je podstoupit, aniž bych chtěla. (K těm výzvám přičítám i to, že jsem se dívala na kocoura, kterému rostl nádor a pořád jsem doufala, že jde jen o nějaký absces, a že jsem viděla jak tím trpí a že jsem ho vezla na veterinu na poslední uspávačku a viděla jak je vyděšenej, a pak si nepřestala vyčítat, že jsem ho nenechala odejít samotnýho, přirozeným způsobem. Takovýhle výzvy fakt nemusím, už je to víc než tři roky a pořád je to živý. A nevidím v tom dodnes nic poučnýho ani nic dobrýho, ani nic, čím by to přispělo k nějakému vývoji nebo sebepoznání – vidím v tom jen trápení a bolest.)
    Ale dost Absurdistánu, tohle je projekt opravdu ne jen tak pro leckoho a myslím že pro tebe byl svým způsobem užitečný.
    Třeba i v tom, že jsi zjistila, sice jinou cestou než já, ale zjistila, ž takový Jahodový ráj je daleko lepší a sympatičtější. Jahodový ráj se líbí i mně! A je fukt, jestli je se šampusem, nebo s pudinkem nebo se šlehačkou… Jahodový ráj mi voní létem a sluníčkem a všechno je takové veselejší, dny delší, vzduch voňavější.
    Navíc, mám dojem, že jak ty roky utíkají, stále víc se mi chce piplat se se zbytečně otravnými akcemi, podstupovat otravné zkoušky (i pohovory do práce mi připadají jako mrhání časem, ale to zas beru jako nezbytné zlo, věc, kterou člověk musí podstoupit, když hledá nějaké místo ), zkrátka, nechce se mi dělat něco, co nechci. A pokud to dělat musím, pak v co nejnutnějším případě a v minimálním množství. Proč se štvát, když se dá relaxovat? Teda nechci říct, že se má člověk vykvajznout na práci a na povinnosti, ale nebrat si toho víc než je třeba.
    Tvoje nové radosti – ohňostroj, vánoční speciál Sherlocka a tiskárna?
    Hezké!
    I když potupně přiznávám, že vánoční speciál Sherlocka jsem prospala. Nastavila si mobil, uvařila kafe, uvelebila se na pohovce – a probudila se, když kopal hrob. No tohle…
    Naštěstí se dá dohledat a zkouknout znovu.
    Pěkný jahodový rok vinšuju! I se Sherlockem.

    • avespasseri napsal:

      Díky za krásný dlouhý komentář! :-))
      No, pro mě byl Absurdistán užitečný velice. Nečekala jsem, že to dopadne zrovna takhle. Původně to mělo spíš poukázat na Absurditu toho, čím vším si šlapeme po tom „jahodovém ráji“. Mělo to být jaksi veselejší. Ale nakonec nebylo. Nakonec to šlo hodně hluboko… ale to se ukázalo už na začátku prvního roku :-) Že největším tématem bude podívat se svým strachům do tváře… a podívat se do tváře všemu tomu utrpení, kterému se tak často vyhýbáme. A přijmout ho takové, jaké je. Nevím, jestli se mi to už podařilo :-) Nicméně, mám dojem, že jsem si už užila dost. ..

      Ale nejde o to vyhýbat se tomu a nevidět to, ale naučit se netrpět v tom přespříliš :-))) Já totiž sice ty lekce a poučení vidím ve všem, s čím se potkávám, z některých se poučím hned, z některých třeba až podesáté :-) U některých ještě ne :-) Ale to, že to ta hlava ví a chápe, neznamená, že emoce to neubíjí. Prohloubit důvěru v to, jak věci jsou, to je pro mě v zásadě výzva Jahodového ráje :-))))) Ale pro lidi je přijatelnější, protože není tak náročná :-))) Právě protože ji vnímají spíš tak jako ty :-)) Což není nic proti ničemu. Důležité je něčím to utrpení přebít a najít v životě radost navzdory čemukoli a každý to dělá tak, jak umí a jak v dané chvíli zvládne :-))))

    • avespasseri napsal:

      Jinak s tou kočičkou je mi to líto… my takhle nechali uspat psa. Chtěla jsem u toho být… pak jsem pochopila, proč matka nechtěla. Je to strašný…. :-(
      Na druhou stranu, aspoň se dál netrápil…

  2. Van Vendy napsal:

    Oprava k větě, že stále víc se mi chce piplat se zbytečně otravnými akcemi – správně má být, stále méně se mi chce piplat se zbytečně otravnými akcemi.

  3. letitiatiba napsal:

    :)
    Tak si môžem vybrať, negatívne, alebo negatívne pocity: „jedna a tatáž věc může být zdrojem jak negativních pocitů, tak i těch negativních!“
    Pekný preklep (aspoň predpokladám,že jedna z možností mali byť pozotívne) ;-) Možno tým chcel škriatok (autor?) povedať, že aj tie negatívne vlastne môžu byť niekedy .. hm, dobré. :)

  4. Pingback: Lednová poselství | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

