STRACH MÁ VELKÉ OČI

bigeyes

(photo credit: OLJA)

Po trochu drastičtějších zkušenostech uplynulých dvou ročníků projektu Absurdistán jsem se rozhodla jít na to trošilinku jináč…

Dát každému desetitýdennímu období nějaké motto (všimli jste si nových názvů rubrik???), které by mě vždycky obrazně „prásklo“ po hlavě, kdybych se jaksi zapomněla. Nějaké motto, které je pro mě hmatatelné. Které vychází z toho, co jsem se během těch 2 let naučila: třeba že existuje krásný svět neočekávaného; že radost vychází hlavně z lásky a soucítění; že vše je jen hra paradoxů, kterou nemůže hlava nikdy pobrat; že nejdůležitějším zákonem je ten o bdělosti a vděčnosti. A také, že STRACH MÁ VELKÉ OČI.

Kolik strachů jsem prožila… kolika jsem musela čelit a stejně do té „sluje“ vstoupit (a co jsem tam našla)… kolik jsem toho tady o nich napsala… jak často jsem si kladla otázku, zda tomu strachu důvěřovat nebo ne….

Loni jsem dokonce sedla a všechny články na toto téma shrnula do jednoho jediného – Strašidelné povídky! A z něj pak vyabstrahovala 10 ochranných amuletů pro vstup do 13. komnaty.  

Budiž mi tyto zkušenosti a tyto amulety skutečnou ochrannou… 

Ono vědomí, že strach má velké oči. Že se bojíme jen přeludů v naší hlavě, které na zemi před námi kouzlí jedovaté hady z obyčejných holí. Že zapomínáme, že strach je energeticky totéž, co vzrušení – jen sami sobě nevěříme, že to zvládneme! Ale my na nic nikdy nejsme sami! Ono vědomí, že se tím chytáme do pasti – do věčného koloběhu obranných reakcí, tužeb, strachů, úniků a útoků, brnění a bojů. Že svou svobodu klademe na oltář démona strachu, jehož jsme otrokem. Že strach nám bere duši. Že nás nutí bát se chyb, strkat hlavu do písku a být lhostejní. Že takový strach je absurdní a nikam nevede – jen do hlubších a hlubších pekel… do života ve věčném napětí a věčné obraně. 

Kdo o takový život stojí??? 

To jen naše Ego – to malé vyděšené zraněné dítě – se bojí. Ale my nejsme Ego, nemusíme jako ono běhat vyděšeně po bytě. Stačí ho prostě uklidnit :-) 

Kdykoliv pocítíme strach nebo úzkost, necouvejme, neútočme, ale sáhněme po tom nejsilnějším léku –  po důvěře! Vždyť není čeho se bát! Nemůžeme se utopit, dokud nezačneme panikařit!

I o důvěře jsem napsala shrnující článek, který se jmenoval – jak jinak – O důvěře. A i tento článek jsem pak vydestilovala do 14 bodů, jak se nehroutit z toho, když je všechno na prd…  

Když chcete důvěřovat, přestaňte hlavně – ať se zdá jakkoliv šílené – myslet! Porozumění hlavy totiž NIKDY důvěru srdce nepřivodí! Navíc skutečnost je paradoxní a to fakt hlava nikdy nepobere…

A když se chcete naučit důvěřovat, možná bude potřeba jít hlouběji než na povrch a vidět ve chvílích, kdy jsme trpěli, i okamžiky, za které můžeme být vděční… 

Položme se na vodní hladinu. Uvolněme se. Kdo kolem sebe mlátí rukama, ten se unaví… a utopí. To boj nás zabíjí… přestaňme se bránit… 

Krůček za krůčkem…

A právě tu cestu, krůček za krůčkem, kdy se ty lotosové lístky našeho srdce budou stále více otevírat a my budeme stále více důvěřovat, že nás slunce nesežehne a vichřice nevytrhne z kořenů, si budeme stále více užívat. Stále krásnější, stále hravější, stále náročnější a napínavější… 

Příspěvek byl publikován v rubrice 5. STRACH MÁ VELKÉ OČI, Uncategorized se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na STRACH MÁ VELKÉ OČI

  1. jolana88 napsal:

    Nevím, jak kdo – ale prožívat radost můžu i bez soucítění. Když si lehám na vodu – myslím víc než jindy :)

  2. letitiatiba napsal:

    S tou dôverou je to pravda. Len je dobré vedieť, komu, alebo čomu dôverujem.
    A ten príklad s plávaním – používam už dlho. Volám to „zákon opačnosti“. Neviem, čim to je,že často nás (ego?) núti robiť opak toho, čo by bolo efektívne. ;-)

  3. Pingback: VŠE JE JEN HRA PARADOXŮ, KTEROU NEMŮŽE MYSL NIKDY POCHOPIT | Žít je umění

  4. Pingback: 5 pokladů v Jahodovém ráji (nový projekt pro rok 2018) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

