Star Wars, Malý princ, takové malé rodinné kino… a Síla!

(photo credit: Gareth Simpson)

(photo credit: Gareth Simpson)

Minule jsem se rozněžňovala nad Sherlockem v onom článku o vánočním speciálu. Ale zdá se, že rok 2016 vůbec začíná tak nějak filmově…

Začala s tím už má dcera, která u nás doma zavedla rodinné kino. Na popcorn (který v kině normálně absolutně nesnáším) zatím ale nedošlo. Ten jsme nakonec pojídali s manželem až na „noční projekci“ :-) U rodinného kina nakonec často probíhá zobání večeře…

Dcerka mi pouští své oblíbené filmy – Harry Pottera, My little pony (to znáte? to se mi moc líbí!) apod. Na Pokémony ale nechodím…

Ale byli jsme i v opravdovském kině! Mít zlomenou nohu má sice spoustu výhod (není to tak dávno, co jsem je tu vypočítávala, a nejspíš ještě nějaké přidám :-)) ale když je sníh, tak se ven moc nedostanete. Na Malého prince tedy došlo až po Novém roce. 

Slyšela jsem na něj totiž jen samou chválu…

Musím ale říct, že mě moc neuchvátil. Asi nemám ráda přespříliš smutné filmy a možná jsem některé hlášky nechtěla slyšet, kdo ví? Nicméně – je to hodně hodně hodně výjimečný film! A rozhodně bych všem doporučila se jít na něj podívat! Řekla bych, že dnes už se takové dětské filmy, které mají takový nádech staré animace, a které to nepřehánějí s akcí a salvami smíchu, snad ani netočí. Čekala jsem, kdy se děti začnou ošívat a nudit. No, nenudili se ani náhodou…

Další nádech nostalgie přišel ze strany Hvězdných válek. Neodolala jsem a stáhla si je. Byla to jakási kopie z promítání – občas se tam mihla hlava :-) No, kvalita mizerná. Ale chtěla jsem vidět originál! Na dabing půjdu s dcerou nejspíš o víkendu. Titulkům se brání, škoda :-)

Opět to bylo jak hupsnout časem zpět. Tak velmi mi ten film připomínal mé první Hvězdné války, které jsem viděla také v originále. V Maďarsku. Byl to ostatně můj úplně první film v angličtině! Chodila jsem do šesté třídy a anglicky jsem rozuměla jen father, mother, sister a brother. No, na pochopení toho filmu to tenkrát stačilo. Hlavním tématem jaksi bylo, kdo je čí otec a čí sourozenec…

Tak to víte, Harrison Ford. Můj oblíbenec. Vzpomínka na staré známé postavy (a roboty). O čem že to vlastně tentokrát bylo?? Já Vám vlastně ani nevím. Asi nic světoborného. Vím jen, že to byla zábava. Že slaboši, kteří si chtějí ovládat druhé, páchají spoustu zla. A že je potřeba rozvinout v sobě Sílu! Jak říkal v úterý na hodině čchi kungu náš hlavní instruktor – lidi si myslí, že je to pohádka. Ale není… :-) 

(P.S. Po druhém shlédnutí v kině musím říct, že potřetí už to fakt vidět nemusím :-)

Co Vy? Patříte do církve Jediů? Viděli jste aspoň nějaký film ze série? Máte radši tu původní trojici, nebo tu novou? Co jste na ten nejnovější říkali, pokud jste ho viděli? A co Malý princ? A co Jan Tleskač?? :-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Filmy, Uncategorized se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Star Wars, Malý princ, takové malé rodinné kino… a Síla!

  1. Sedmi napsal:

    neni hlidani neni kino… i kdyz kino doma mame taky misto tv, na tohle se asi vyplati zajit do imaxu, tak si pockam na hlidani :D ale moc velkej fanda nejsem… to spis mam rada serii back to the future …

    • avespasseri napsal:

      Jestli nejsi fanda, tak asi nemá cenu na to chodit :-)) Já měla ráda tu původní trilogii, tenhle film je jí hodně podobný a se starými hrdiny. TO jsem si nemohla nechat ujít. A ta moje to kdysi viděla všechno… no, nebyla jediná (a to ani zdaleka), která tam byla pod 12 let :-) Jsem netušila, že film je až pro děti od 12 let….

  2. jolana88 napsal:

    dotaz: Jíte u televize? Ostatní – nedívám se. Viděla jsem, zahlédla jsem .. nemusím. (naposledy Martana – koukal syn). Jinak – „společné“ prohlídky máme dlouuuho – vyberem film, pustíme monitor :)

  3. Letitia te Tiba napsal:

    Ja som Hviezdne vojny doteraz vôbec nepoznala (Hanba mi! ;) ) Ale na toto sme si s rodinkou vyšli – a boli sme nadšení. Bolo to také milé, príjemné, dobrí herci, milí roboti (alebo skôr robot BB-8)… Bolo to také „retro“ – čo mi vyhovovalo. Kedysi som pozerávala StarTrek a tento film mi v mnohom pripomínal tú atmosféru. Troška napätia (nie priveľa a žiadne prehnane akčné scény – teda zase, akcia tam bola, aj dosť minút bojovania, ale nie také nervydrásajúce krváky ako v reklamách pred filmom). Hodne romantiky (a boj o vlastný charakter)… Jeden z mála súčasných filmov, pri ktorom som nemala výhrady voči „morálnemu posolstvu“. Aspoň som si ich neuvedomila.

  4. Pingback: 3. Jahodový ráj – Aneb nelechtáme řidiče za uchem… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

