Proč se chceš kvůli tomu trápit???? Jsi normální, Bože?? :-)

Hrdina na křižovatce (photo credit Vasnetsov)

Hrdina na křižovatce (photo credit Vasnetsov)

Asi jo, jsem. Však jak jsem kdesi četla, Češi mají prý ráno na hlavách ne obličej, ale kyselý ksicht…

Když se člověk dostane do stádia „A VONO NIC„, o kterém jsem nedávno v souvislosti s radostí psala, je to jaksi „nanic“ :-) NICméně se to dá využít k jedné krásné věci – k uvědomění si toho, odkud tu radost můžete brát, když tedy zvenčí ne a ne přicházet.

Žádný impulzík nepřichází. A když už se zjeví, tak to není žádný fórek, který by Vás opravdu i zevnitř „rozezvučel„…

A tak mi nakonec asi největší radost udělala ta chvíle, kdy jsem uprostřed silné neradosti zahlédla dva zdroje té vnitřní radosti. 

  1. Opravdovou radost Ti udělá jen opravdová svoboda. S tím vším, co obnáší (odvahu, vyrovnanost atd.). To máš ale před sebou ještě dlouhou cestu, mihlo mi hlavou…
  2. Opravdovou radost Ti udělá láskyplná pozornost a přijetí. Jo, je dobrý na to někoho mít. Ale to je pořád jen vnější stimul. Copak můžu pořád za někým běhat a říkat mu: „Všímej si mě, přijímej mě, všímej a všímej! A chybí mi trošička toho přijetí, proč mě odmítáš??“ Taky se Vám to zdá stejně absurdní??? A přitom tu máme někoho, pro koho by to měla být hračka, ne? Já sama třeba, ne????

O pár dní později se zrodil další vnitřní impulz. To když jsem si uvědomila, že se zas chovám děsně absurdně. Že by ozvěny Absurdistánu??? :-) Mám strach z utrpení, a přitom pro to, co chci, umím trpět velmi krásně. A ještě si to své utrpeníčko pěkně bráním. Jako že mi vůbec nevadí. Chachá… 

Pokud jste někdo viděl osobu potutelně se usmívající ráno v tramvaji, tak to jsem byla já!!

A ano, do třetice všeho dobrého – nejvíc mě pobavila ta geniální věta Jolany z jednoho komentáře. Upravila jsem si ho v krásně důrazné:

A proč se chceš kvůli tomu trápit??“

Vůbec není k zahození si v onom stavu „A VONO NIC“  tuhle otázku položit…

Kór když máte po ruce spoustu nástrojů, jak se netrápit.

Příspěvek byl publikován v rubrice Radost se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Proč se chceš kvůli tomu trápit???? Jsi normální, Bože?? :-)

  1. Pingback: 3. Jahodový ráj – Aneb nelechtáme řidiče za uchem… | Žít je umění

  2. letitiatiba napsal:

    „Mám strach z utrpení, a přitom pro to, co chci, umím trpět velmi krásně. ..“
    To je dobré! To si asi niekam napíšem. :) Ono to utrpenie utrpenia asi spočíva najmä v presvedčení, že ho podstupujeme nedobrovoľne, nevybrali sme si ho, nechceme ho! Ale ak prijmem vedomie, že to (určite!) stojí za to… :)
    Dobrá myšlienka, vďaka!

    • avespasseri napsal:

      Jo, jo, neustále slyším „rozhodni se“… no, protože, když si tu cestu člověk zvolí dobrovolně, tak to snáší všechno jinak :-))) Vzpomínám, že první impulz k tomu pochopit poselství křesťanství, které pro mě má, byla větička v bookletu, který jsem si odvezla z Jeruzaléma – něco v tom smyslu, že kdo nese svůj s kříž s láskou, nese se mu líp….

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

