Pravidelná dávka relaxu je prostě nutná!

MAGAZÍN AVES (photo credit: Cephas)

MAGAZÍN AVES
(photo credit: Cephas)

Máte nějakou svou pravidelnou dávku relaxu? Nějakou fakt pravidelnou aktivitu, která Vás vždycky pozvedne na duchu? A třeba i na těle?

Z období „před potomkem“ si toho moc v tomto ohledu nepamatuju. Zřejmě jsem měla fůru energie a něco podobného neřešila. S nástupem mateřství jsem si ale uvědomila, jak nutně potřebuju nějaký stálý bod v tom náhlém žití z okamžiku na okamžik, kdy nikdy nevíte ani jestli se bude spát nebo ne…

  • Byla jsem vděčná za ony miminkovské kroužky. Za pravidelné kafaření se „spolumaminkami„, zatímco naše batolátka se batolila v dětském koutku.
  • Dnes jsem vděčná za pravidelné čchi kungové úterky, které většinou nevedu já, ale náš hlavní instruktor Pavel Simon. A já mám možnost úplně vypnout, naladit se sama na sebe, ale i na ten vnitřní klid našeho instruktora, uvolnit se a načerpat síly. Někdy takové „nakopnutí“ nutně potřebuju. A někdy si to, jak moc jsem to potřebovala, uvědomím až právě tam. Poté, co se změní má nálada, co zmizí únava a tak…
  • I psaní blogu je pro mě asi taková „dávka„, kdy si třídím myšlenky a napojuju se na zdroj toho, co mi působí radost. Tedy letos. Loni jsem se spíš napojovala na překážky na cestě k ní než na radost samotnou :-)

Uplynulé dva roky jsem každý měsíc chystala měsíční shrnutí. A to nade mnou nestál žádný šéf a nenutil mě do žádné uzávěrky :-) A hodlám je psát na základě týdenních shrnutí i v tomto roce. Ale to jsou shrnutí spíš pro mě. Pomáhají mi orientovat se a neopakovat neustále stejné chyby.

Jenže kdesi na nějakých moudrých stránkách jsem kdysi četla, že blog se má psát hlavně pro čtenáře :-) A tak chystám novinku! Měsíční PDF magazín! 

To abyste si mohli dát každý měsíc tu svou dávku relaxu a číst si :-) 

Pojmenovala jsem ho Magazín Aves (jak jinak) a všechny podrobnější praktické informace najdete na stránkách, které jsem kvůli němu již přichystala – Měsíční Magazín Aves. Odkaz na ně najdete i v sloupci vpravo.

V tomto článku se chci totiž spíš rozplývat nad tím, jak velkou radost mi tenhle nápad dělá! Asi se neříká nadarmo, že kreativita, která vychází jaksi z nitra (vím, zní to strašně, ale jak jinak to říct??), je silným zdrojem radosti! A když to, co děláte, děláte i pro druhé a ne hlavně pro sebe (jak já tento blog…) :-)

Navíc se díky tomu učím spoustu věcí: 

  •  Třeba že mohu mít v pravém sloupci obrázky :-) Už dlouho jsem si přála mít ten blog po stranách barevnější a stručnější.
  • Nebo že tu máme na blogu možnost kontaktního formuláře. Jo, můžete mi napsat prostě a jednoduše :-)
  • Nebo že možnost posílat „newslettery“  (magazín je vlastně svého druhu newsletter)  je možné tady na WordPress blogu jedině prostřednictvím kontaktního formuláře. Protože tohle je nekomerční blog, možnost pravidelného odběru příspěvků si WordPress řídí sám a jinak než ručně na něm sbírat kontakty na lidi, kteří by měli zájem si něco přečíst, ale o každodenní příval článků nestojí, nemůžete.
  • Také jsem zjistila, že existují programy, které pomáhají „newslettery“ rozesílat (což se mi jednou bude na mé angličtinářské podnikání hodit), jenže propojit nekomerční blog s takovými programy taky nemůžete. Ale učit se s ním pracovat mohu už teď! Nebudu přece dělat ÚPLNĚ VŠECHNO ručně? Nějaký ten robůtek, který se třeba automaticky postará o odhlášení lidí ze seznamu (který teda udělám růčo, no), se přece šikne :-)
  • Nemluvě o tom, že mě to bude nutit se víc vracet k těm starším článkům! Nějak pořád chrlím a chrlím, a přitom mám pocit, že by to chtělo víc se zastavit. Znovu se začíst. A proměnit některá z těch nabádavých slov v činy :-) Někdy je to jako když k Vám promlouvá Vaše mladší já a říká Vám – „TAKHLE jsi to přece chtěla… tak moc… TOHLE jsi přece zažila a tak moc se ti to nelíbilo… TOHLE ses už naučila a pochopila, jsi to snad zapomněla??“ Někdy je těch informací prostě moc a člověk ztrácí v tom úprku vpřed přehled. Jak ta krysa, která běhá pořád dokola :-)

Tak já jdu vytvářet první číslo!

Doufám, že se Vám budou tématické návraty k tomu nejlepšímu (tedy dle mého soudu), co tu vyšlo, líbit! Ty budou hlavně pro Vás!

A doufám, že si to i já pořádně užiju!

Příspěvek byl publikován v rubrice MAGAZÍN AVES se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Pravidelná dávka relaxu je prostě nutná!

  1. Sedmi napsal:

    ty jedes teda :D

    cteni blogu a psani, komentare, ty jsou casto vyzivnejsi, nez blog, kdyz se zadari…
    cviceni, kdyz se povede, rano

  2. Pingback: 4. Jahodový ráj, aneb kolik času nám ještě zbývá a jak s ním naložíme? | Žít je umění

  3. onepatas napsal:

    Relax je opravdu nezbytný =D Ale říkat to kamarádce stále dokola moc efektu nemá… Holt to musí pochopit sama =) …

    A co funguje u mě? Určitě kolo! To je prostě paráda a já se nemůžu dočkat, až zase nasednu do sedla ve čtyři ráno a vyrazím v létě na polodenní výlet ^^

    • avespasseri napsal:

      :-) Kamarádka odmítá relaxovat?? :-)) Možná je její relax aktivní? :-) Ono sednout do sedla ve čtyři ráno bych taky nepovažovala za relax :-))))))

      • onepatas napsal:

        Ona se přespříliš učí… :/ :) A mimochodem, zítra hodlám sednout do sedla po dlouhé době znova :D

        • avespasseri napsal:

          Prý už zima skončila :-) Ostatně podle čínského kalendáře, kterým se už druhým rok na blogu tak trochu inspiruju, už období zimy fakt skončilo. Teď je mezidobí a za 14 dní začne jaro :-) Poslouchejte, ozvou se mnohem víc ptáci. Fakt to tak loni bylo, tak jsem zvědavá na letošek :-)))

          • onepatas napsal:

            To jsou pro mě – cyklistu – dobré zprávy. Je pravda, že minulý rok jsem už v půli ledna vyrazil na výlet a nijak zima nebyla, jel jsem celkem nalehko :)

  4. Adela napsal:

    Moc hezká záležitost :)

    • avespasseri napsal:

      Díky :-) Už jsi četla? Mám již pár zajímavých ohlasů. A díky nim vzpomínám na to, jak jsem se kdysi na překladatelství učila, že interpretace textu je záležitost čtenářů. Autor cosi vypustí do světa a ono si to pak již žije vlastním životem. A inspiruje to způsoby, které jsem nečekala :-)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

