VŠE JE JEN HRA PARADOXŮ, KTEROU NEMŮŽE MYSL NIKDY POCHOPIT

(Photo by: Mohs Rahman)

(Photo by: Mohs Rahman)

Asi jste si nevšimli, že zima už dávno skončila, že? Minulý týden nastalo opět mezidobí, než přijdou první náznaky jara. Loni to fungovalo dokonale. Uvidíme, jak letos…

A k mezidobí – k období středu, země – patří článek, který celé to období zastřešuje.

  • V zimě jsme měli strach :-)  Pamatujete? Na článek Strach má velké oči? Zažívali jste v zimě nějaké strachy? Asi kdo ne, že? A zahlédli jste, že byly úplně zbytečné?? Já jak kdy. Málokdy dřív než jsem se rozklepala… strachy… zimou? :-)
  • V mezidobí máme rozumování :-) To už tak asi chodí, že v obdobích kdy něco skončilo a něco jiného má začít, vyvažujeme… zvažujeme… rozumujeme…

A přitom rozum je úplně blbej…

Já vím, přehnané tvrzení. Ráda přeháním. Úplně blbej není, ale s klasickou aristotelskou logikou na život, prosím, nechoďte. Za těch x let, co se v tom svém rozumu babrám, rozumuju a přemýšlím (v tom jsem fakt dobrá!), jsem přišla na pár věcí:

  • Pravda má paradoxní povahu
  • Mysl paradox nikdy nepochopí
  • Konflikt je iluzorní
  • Platí A i B zároveň, je zbytečné svůj názor bránit a druhý vyvracet
  • Je zbytečné hodnotit tak, či onak a stěžovat si
  • Je možné najít ve slaném moři plném slz štěstí a radost
  • Jen když nechceme nic, tak dosáhneme toho, co opravdu chceme
  • Laskavost a upřímnost jdou ruku v ruce, pokud to nevidíš, máš pocit, že jsi mezi mlýnskými kameny
  • Touha a strach jsou dvě strany jedné mince
  • Být sám v sobě je opakem sobectví
  • Je nutné se otevřít a zároveň si ponechat svůj vlastní prostor
  • Dokonalost je směšná, chyba je dar
  • Extrémy (A i B) se pohybují na okraji a zmítají jimi různé síly, pravda je ve středu a v hloubce

Každý z těch 13 bodů zazněl v některém z mých článků, kde jsem stála tváří v tvář těmto dilematům. A VŽDYCKY se nakonec ukázala ta střední cesta, spojující oba protiklady, jako to jedině správná.

Dříve nebo později se na webu Probuzení objeví shrnující článek k problematice paradoxů, které já – protože mám v horoskopu velký kříž a spojování protikladů je pro mě tedy nutnost – tak „miluju„. A tam se objeví odkazy na všechny ty články, o kterých mluvím…

Pro přehled tohle ale úplně stačí.

Teď už ho jen vytisknout a připevnit na nějakou nástěnku (nejdřív ji tedy koupit), abych těch 13 bodů protilátek proti zbytečnému rozumování měla vždycky na očích!!! :-)

 

Příspěvek byl publikován v rubrice 3. VŠE JE JEN HRA PARADOXŮ, KTEROU MYSL NEMŮŽE POCHOPIT se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na VŠE JE JEN HRA PARADOXŮ, KTEROU NEMŮŽE MYSL NIKDY POCHOPIT

  1. Sedmi napsal:

    Hmm… Teorie je to hezká, ale ta praxe mi nějak pokulhává..

  2. Pingback: Pravda a láska jsou nadávky… | Žít je umění

  3. Pingback: Tedy co se mnou v srpnu dělal dzogčhen a jedna knížka… hmmm…. | Žít je umění – ENjoy!

  4. Pingback: Chaos v hlavě. Iluze a realita. Porozumění a štěstí. BUM! | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

