Víkendovka vs. vycucaný hadr…

Víkend je víkend. Weekend, neboli konec týdne. Jeden z mála životních konců, na které se obvykle těšíme :-) Protože se zas můžeme nadechnout a trochu si „cucnout“ energie…

(photo credit: Kyrill Poole)

(photo credit: Kyrill Poole)

  • Někteří šílenci (mně nevyjímaje) ho někdy tráví pracovně. A i když ta práce Vás „děsně“ baví a naplňuje, asi to není zrovna to nejlepší…
  • Někteří šílenci ho tráví úklidem a nákupy. Chápu, kdy jindy doma uklidit, když jste přes týden v „kole„… totéž s nákupy. A výlety do hypersuper asi nepovažuje za super zábavné ani ten, kdo je pravidelně podniká…

Slyšela jsem, že normální člověk z masa a kostí dýchající vzduch a stravující se potravinami, které vyrostly ze země a slunce, nutně potřebuje tu zemi a ten vzduch a to slunce. Také jste to zaslechli??? 

A v kanceláři nebo kde všude lidé pracují to se vzduchem nebývá nic moc, Slunce je za sklem a nějaká ta kytka (v lepším případě neusychající) přírodu z místnosti neudělá…

A tak tedy víkend… zaplní lesy poblíž velkoměst davy lidí. V tom lepším případě pěšky. V tom horším zas někam spěchají v super oblečcích… na kolech…

Jak trávíte víkendy Vy?? Co ten právě uplynulý?

Můj manžel je v lese s kamarády. Má dcera je v lese se skauty.  No a já píšu doma tenhle článek :-))))) Hmmm…. jestli něco není špatně :-)

No, na procházku ještě dojde. Zatím jsem se rozhodla, že trochu vytrávím po obědě, než se zase vrhnu na tu svou „víkendovku„. Já jsem se totiž tento víkend rozhodla udělat si pomyšlení, když už jsem tedy zůstala doma sama a kvůli večernímu divadelnímu představení (nejenom) nemohla vyrazit na víkendový seminář Orla v hnízdě ve Svratce. A víte, že to tam prostě miluju!

Jakou víkendovku?? No přece svůj vlastní víkendový seminář! Zjistila jsem totiž, že už jsem na ty víkendy ve Svratce tak zvyklá, že když tam zrovna nejsem, jsem na to, co se tam děje tak napojená, že se ten víkend většinou cítím velmi uvolněně, spokojeně a plná energie :-) A ne, není to žádná telepatie na dálku, prostě jen zvyk a přeorientovaná mysl :-) Protože min. týden jsem žila v domnění, že seminář je o týden dřív, a ten pocit byl úplně stejný :-) Mnohem větší bdělost a úsměv na rtech jen tak pro nic za nic :-) Proto se mi tak dobře lyžovalo, pamatujete? A ráno mě to tahalo v půl osmé na meditaci :-)

Prostě ta naše hlava…. 

A tak jsem se rozhodla, že to tak tedy udělám ve skutečnosti. Nemůžu být ve Svratce? Nevadí! Udělám si Svratku doma! V půl osmé jsem zasedla k meditaci. Jen půl hodiny, protože jsem na půl devátou musela malou odvést na sraz se skauty. Pak jsme si s kamarádkou zacvičily a pustily si jednu uspávací praxi. Ne, nemá člověka uspat. Spíš naopak. Jenže kolik lidí už při ní přes celou cvičební plochu zachrápalo??? :-))

Ani praxe v leže prostě není lehká! 

Pak následovala jedna úžasná praxe, na kterou jsem se moc těšila a ke které jsem se připojila, již bez kamarádky, přes webcast. Taková radostná, velmi radostná. Když jsem kdysi mluvila téměř opovržlivě o katolických složitých rituálech a raději chodila na prostá kázání do evangelických kostelů, nikdy by mě nenapadlo, že mě to kýčovitouzpívané duchovno nakonec tak chytne :-) Není legrační chápat katolictví přes buddhismus??? Uvážíme-li, jak moc se některé skupinky katolíků proti buddhistům vymezují a nadávají jim div že ne do satanášů?? Kdysi jsem tu o tom psala – „Buddhismus jako satanistické učení?“ A také tady.

Prostě dopoledne i odpoledne, dokud nedorazila dcera domů, jsem si užila naprosto dokonale! Jednou za čas si zacvičit je lepší než nic, pravda. Ale víkendovky měly vždycky něco do sebe. Člověk najednou zjišťoval, jak velký je rozdíl mezi stavem, ve kterém by mohl být, a stavem, ve kterém obvykle žije.

Jako vycucaný hadr, přirovnala bych to… 

A je velký dar mít tu možnost se legálně nadopovat i o víkendu… čímkoliv, co do nás vleje energii, svěží pohled na svět a fůru radosti!!

Tak přeji i Vám spoustu radostných víkendů!

Příspěvek byl publikován v rubrice Mysl, Péče o tělo, Čchi kung se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Víkendovka vs. vycucaný hadr…

  1. jolana88 napsal:

    „vycucaný hadr“? :))

  2. Pingback: 8. Jahodový ráj, aneb od krizí ke krásám… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

