Daňové přiznání jako výdělečná činnost

Když jsem byla včera na finančním úřadu (no, než jsem tedy zjistila, KDE VLASTNĚ je ten můj) odevzdávat daňové přiznání, spousta lidí u okénka přede mnou se ptala:

A kdy mi přijdou ty peníze?“

Myslíte přeplatek?

Že by finanční úřad posílal i něco jiného? Třeba nějaké ty dárky? Kde je formulář??

Vzhledem k tomu, že zatím jsem spíš s dcerou než v práci, a loni jsem pracovala pro několik zaměstnavatelů na několik dohod, nezbylo mi nic jiného, než jít a počítat a počítat…

Dvakrát měř (přepočítávala jsem to radši několikrát), jednou řež…

(Commons wikimedia mi na dotaz "daně" vyhodil tuto dane axe :-)

(Commons wikimedia mi na dotaz „daně“ vyhodil tuto dane axe :-)

Nebylo to pro mě, pravda, tak úplně nové. Kdysi jsem měla živnosťnák a mám za sebou nejen daňové přiznání, ale i přehledy pro pojišťovnu a sociálku. Ale bylo to na malém městě a brněnské fronty mě trochu děsily.

Zbytečně. Nastoupila jsem na podatelnu (a také ke své správkyni daně do 4. patra s pár otázkami – „a kde že Vám TOHLE ŘEKLI? Dole? Ty tam toho vědí...“) zřejmě v době, kdy jsou buď ostatní v práci nebo mají na fronty ještě dost času a nechávají si to na poslední týden. Úřad s tím počítá a od příštího týdne pojede v jiném režimu…

A to jsem tam byla dvakrát. Dopoledne i odpoledne. A odpoledne jsem ještě musela celé přiznání přepisovat, protože dcerka si z mého batůžku, ve kterém už bylo vše připravené, udělala sáňky :-) No, netrklo mě, že papíry to nepřežijí… netrklo mě, že tam vůbec nějaké vlastně mám… že bych vlastně už byla připravená odejít :-)

Obavy z celého toho martýria daňového přiznání nakonec byly docela liché. Nebylo to zas tak těžké (tedy doufám, uvidí se podle toho, jestli jsem tam nenasekala nějaké chyby), tentokrát nejsem zas ten exot, který nezapadá do žádné kolonky jako před lety. A taky to beru jako takové pomalé zaučování do toho, co bude příští rok. Protože si během letoška plánuju zase udělat živnostňák…

Také se ukázalo, že opravdu stojí za to započítat i mzdy daněné srážkovou daní – opravdu jsem tam měla nakonec přeplatek. 

Takže ačkoliv poslední lejstro mi dotyčný snad podepisoval div že ne na operačním sále (to je tak, když přijde na účetní březen), tak to stálo za to :-)

Takže ano, když už člověk vydělá tak málo, že mu stát musí vracet již jednou zaplacené daně, je to asi lepší, než kdy si na daně musí půjčit…

Ale to je jiná.

A tak bych nikdy nečekala, že mi nakonec daňové přiznání přinese tolik radosti! Ono ale možná nakonec přinese vždycky – už jen ten fakt, že to má člověk zase na rok z krku, co?? :-)

A co Vy a daně? Dělá Vám je zaměstnavatel? Děláte si je sami? Děláte je zaměstnancům? A jak se s tím perete? 

Příspěvek byl publikován v rubrice Peníze se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Daňové přiznání jako výdělečná činnost

  1. Sedmi napsal:

    Sama, léta. I pro muže. Ještě to nemám…

  2. Letos ještě zaměstnavatel a příští rok už sama… uf. Osypky z toho mám už teď. I když při zakládání živnosťáku byli všichni docela milí. Až na jednu paní hned v úvodu, která způsobila mnohé nabalující se nepříjemnosti. Nakonec mi všichni pomohli, vyplnili se mnou vše potřebné a teda za rok se uvidíme znovu… brr.

  3. Pingback: 11. Jahodový ráj, aneb jahody s hořkou čokoládou a jedovatý šíp | Žít je umění

  4. Pingback: Březen na stupních vítězů… | Žít je umění

  5. Pingback: Finančák, živnosťnák, to je moje potěšení… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

