Když aspoň na chvíli přestane bolet hlava

To vždycky člověku udělá radost, ne?? :-)

Nejsem typ, který by trpěl na bolesti hlavy.

Nejvíc jsem tím trpívala za mého dlouhodobého pracovního pobytu na Srí Lance. Srílančanka, v jejichž domě jsem tenkrát žila, když jsem zrovna někde „nejtrajdala“ s turisty, říkávala, že je to z kombinace vlhka a horka a že to tam bývá časté. A také říkala, že nejlepší je na to vetřít si do vrcholku hlavy olej. 

No, nevím, jestli to nebyla z ranku rad cizinců a la: „Chceš poradit, jak si koupit v Brně průkazku na tramvaj? No, to je jednoduché, půjdeš k přepážce a řekneš si o šulinkartu.“ Dotyčný Američan prý těmi slovy vzbudil úsměv :-) Nicméně na Srí Lance se všechno po ajurvédsku řešilo oleji (i stavy po mrtvici, jak jsem viděla jednou při návštěvě ajurvédské nemocnice), takže kdo ví.

Ale v České republice, zrovna když je něco mezi zimou a jarem (koulujete se a sledujete bledule)??

(ohoto credit: chris downer)

(ohoto credit: chris downer)

Bolesti hlavy jsem měla nedávno, ale bohužel už nevím, s čím je spojit. Dostala jsem na ně čínský odvar od mého „čínského“ lékaře a vše bylo rychle zapomenuto. Dostala jsem je ale i minulý týden a vím naprosto přesně proč. Někdy je toho na nás prostě moc. Když jdou Vaši známí na náročnou operaci, na radosti to nepřidá. Nicméně všemi těmi poklidnavozujícími orlo-buddhistickými praxemi, o kterých jsem psala v článku o oné operaci srdce, se mi podařilo hlavu porazit. Ztichla…

Minulý týden se ovšem zase ozvala. Proč? No, to je jednoduché. Když ji člověk moc namáhá a pořád něco řeší a nad něčím dumá a o něčem přemýšlí (a píše o tom jako divý, například ZDE nebo ZDE), protože se ho to hluboce dotýká a nedokáže to jen tak prostě nechat být, co byste čekali? U mě to hlava obvykle neodnášela, ale teď, jak se zdá, už toho má po těch mnoha letech dost :-)

Máte také takovou zkušenost, že čím víc se něčím trápíte, tím víc Vás bolí hlava?? 

Ani na orlo-buddhistické praxe jsem neměla náladu.

Teprve v okamžiku, když jsem na celé dění změnila úhel pohledu, bylo po bolesti :-) 

Ne, asi opravdu nedokážeme říct, co je dobré a co špatné, nemá smysl vinit svět a ty druhé. Jako bych o tom nepsala již před téměř třemi roky :-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Mysl, Zdraví se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

23 reakcí na Když aspoň na chvíli přestane bolet hlava

  1. Sedmi napsal:

    Mívám migrény když se pretahnu a málo spím a málo piju. Pak taky pravidelně před MS. Takže tak jednou dvakrát do týdne..

    • avespasseri napsal:

      To je drsný. Kamarádka taky hodně trpí migrénami, moc nechápu, jak člověk může s bolestmi hlavy (když už se nedají utlumit prášky) fungovat. Prý ostatně moc nemůže…
      Já na to naštěstí nikdy netrpěla a hlava mě bolí hodně výjimečně…

  2. mischka napsal:

    Jsem migrenik. Asi tak od puberty. A mám to podobně jako píše Sedmi. S tím, že jednou za delší dobu se mi to nepodaří ukočírovat a to je pak den, kdy si myslím, že je to můj poslední… A někdy je to ukočírování za cenu dopingu chemickým koktejlem, po kterém si myslím, že mi odejdou játra. Osobně mám vypozorováno, že to souvisí s hormony. A pak taky asi s tím, co píšeš – že je to záležitost něčeho uvnitř, co nejde dostat z hlavy ven…

    • avespasseri napsal:

      Před chvilkou jsem psala do jednoho komentáře o tom, jak je ten vnitřní boj někdy velmi náročný. Jak si ho někdy ani neuvědomujeme. Jak žijeme na hraně a druzí o tom někdy nemají ani páru. Jak to pak často odnáší ten či onen orgán, infarkt, mrtvice. Psychické choroby, bolesti hlavy, žaludeční neurózy atd. atd. Každý má to své, v čem se to projeví. Chemické koktejly pomohou, ale pokud u nich člověk zůstane, nakonec si ještě pohorší. Když lidé začnou hledat cesty ven, často skončí u toho hledání, ve spoustě slepých uliček, které se tvářili dobře, ale nebyly. No a babo raď…

      • jolana88 napsal:

        Nedá mi to. .. Psychické choroby jsou z (velké) většiny geneticky predispoziční.

        • avespasseri napsal:

          Už si přesně nevybavuji, kdysi jsme se na toto téma, myslím, bavily, když spáchala sebevraždu ta má kamarádka, která trpěla psychickou chorobou. Nebylo to tak, že geneticky predispoziční, ale že spouštěč může pak už být cokoliv stresujícího? Ostatně z genetiky jsi pamatuju něco jako genotyp a fenotyp :-)

          • jolana88 napsal:

            Ano, bavily. I v souvislosti se synovou nemocí. Tady jde „jen“ o to, že přílišným myšlením dostane „chorobu“ bez genetické predispozice 1 z 10 000. (a to se zvažuje, že je to jen kvůli nedostatečné anamnéze). Samozřejmě – neurozy, fobie .. to si člověk může vypěstovat. Ale „chytit“ třeba bipolar těžko.

            • avespasseri napsal:

              To by mi dávalo smysl. Ostatně u spousty nemocí hraje asi genetická predispozice výraznou roli, ne?

              • jolana88 napsal:

                kupodivu – ponejvíce u těch psychických. (Zajímavé např. je (teda aspoň z mého pohledu), že chytří lidé mají daleko větší sklon k závislostem .. což se vykládá jako důsledek „jiných“ procesů v mozku). Podle nových výzkumů ale můžete „chytit“ třeba obezitu :D

                • avespasseri napsal:

                  K té obezitě mě překvapilo, že když člověk přetáhne nějakou váhu, tak si už navždycky rozhodí metabolismus a už nikdy nemůže jíst tak, jako lidé, kteří nikdy obézní nebyli… i když zhubne…

                • jolana88 napsal:

                  Nevím, ale asi bych se hádala. Protože aby to byla pravda, muselo by to platit i obráceně – a to neplatí. (osobní zkušenost – shodila jsem po porodu – prvním – 12kg. Váhu si držím – teď už i proto, že musím. Přesto by z mého jídelníčku dodnes omdlel každý nutričníbůhvíco, jelikož třeba „zelenina, vitamíny“ – stále považuji za sprostá slova :D )

                • avespasseri napsal:

                  Tam šlo vyloženě o obezitu. Nepředpokládám, že jste se během těhotenství „vyjedla“ do stádia obezity :-) Zelenina a vitamíny, nee?? :-)

                • avespasseri napsal:

                  Tak třeba jednou zjistí, že zelenina je vlastně strašně nebezpečná pro střeva například :-) Moc vlákniny :-)

                • jolana88 napsal:

                  Ale já byla před těhotenstvím Oficiálně obézní :) Měla jsem to i v lékařských záznamech. btw: hodně žen se právě v těhotenství do obezity projí (napsala bych prožere, ale to není kulantní). Dneska (po zkušenostech s nejst. synem) vím, že to bylo vodou a stravou (nutili mi to, co neměli, včetně stravovacího režimu). Netuším, co ještě zjistí, ale nedávno jsem se pobavila, když „objevili“, že jíst v zimě rajčata, hrušky.. (a vůbec vše, co zrovna neroste v našich podmínkách) je skutečně zatěžující pro organismus (který v zimě, logicky a geneticky, odpočívá) .. tak uvidíme. Jo – evidentně taky můj rod nepochází od „vody“, jelikož při pouhém vyslovení : ryba – mám mžitky :DD

  3. jkamionkova napsal:

    Na migrenu je dobra tinktura z kopretiny rimbaby :) A kdyz je to ,,jen,, obycejna bolest… muze to byt i treba prekyseleny organismus. U me pomahala voda s citronem. Ted uz me hlava dlouho nebolela.

  4. Pingback: 12. Jahodový ráj, aneb velikonoční „dám vlastní život…“ | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

