Všichni jedou na bledule…

BleduleChlébské (nedaleko hradu Pernštejn) se každoročně stává turistickým lákadlem.

V samotné vesnici nic zajímavého nenajdete, co je rok dlouhý. Nad hotelem Bednář můj manžel zapláče, kdykoliv jdeme kolem (nebo na něj pomyslí). Vzpomíná na bujaré mládí, kdy jim tam byli ochotní nalévat, i když nebyli ještě zletilí…

Dnes už tam není ani ta hospůdka, kde jsme se stavovali cestou na běžkách. Takže odpadá jedno z míst, kde bychom mohli oslavovat naše desetileté výročí…

Zato na jaře je to tam, jak na Václaváku, prohlásil můj muž zrovna tento víkend, a prchal od těch davů (no, on rád přehání) pryč. Pravda nicméně je, že tam, kde občas projede auto a málokdy někoho potkáte, stálo aut spousta a vzhůru stoupalo několik skupinek lidí.

Cedule BLEDULE ukazovala doleva, a tak všichni poctivě šlapali…

Prý je tam celá louka posetá bledulemi. Neřeknu Vám, manžel by mě tam vzal nejspíš jen za soumraku, když už by tam nikdo nebyl :-) A to se mně zas nikam nechce…

bledule pod ChlébskýmZato říkal, jak tam na té louce bujaře dělávali ohně a valili soudky s pivem. Zdá se, že má k tomuto „posvátnému turistickému místu“ asi stejný vztah jako já k pražskému Orloji. Pamatuju se, jak jsem za studií vždycky proběhla přímo pod ním kolem davu turistů zrovna, když začal odbíjet. Postávat tam přece nemám čas. Za chvíli mi začíná přednáška!

Na bledule jsme ostatně nemuseli lézt na louku. Spousta jich rostla u nás na zahradě (na chalupě). A ještě víc u sousedů. Krásná zákoutí tvořily bledule u řeky cestou na chalupu. A celá jedna louka byla krásně pokrytá bledulemi ještě pod Chlébským.

Takže bledulí jsme si také užili ažaž! 

Vůbec to byla velmi zajímavá cesta. Procházeli jsme skrz vesnici, která svou ponurostí připomínala městečko kukuřičných dětí (jestli jste viděli ten horor?). Manžel si na něj vzpomněl hned, jak před začátkem vesnice uviděl tuhle prapodivnou značku:

Fotografie0671

U ní jsem se rozhodně velmi pobavila a celkově mi celý ten bledulí výlet přišel super. Nejlepší část bylo koulování na kopci a teplá vana doma :-)

A jak jste strávili víkend Vy? Také nějaký výlet? 

Příspěvek byl publikován v rubrice Na cestách, Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Všichni jedou na bledule…

  1. Pingback: 12. Jahodový ráj, aneb velikonoční „dám vlastní život…“ | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

