Sláva prozřetelnosti, aneb jak se možná unikla několikrát katastrofám a možná i smrti??

Tak jsem tak zalistovala v novinách a snad nelze nezavadit očima o další článek o atentátech v Bruselu.

A v tom mě to napadlo.

Vždyť já vlastně můžu být ráda, že jsem tam taky nezemřela!

Život mě zavál různými směry.

bird-public domain 5Studovala jsem překladatelství. Bavilo mě to. Představovala jsem si, jak budu jednou překládat nějaký ten román v hotýlku ve volných chvílích mezi průvodcováním někde na nějakém děsně romantickém místě. Pak se začalo mluvit o našem vstupu do EU. O tom, že budou potřeba překladatelé. U nás na katedře se budoucí překladatelé připravovali. Přestěhovat se do Bruselu? No, proč ne?? 

Ale stala se Vám taková věc. Odjela jsem na studijní stáž do Egypta a těch pár měsíců, které jsem tam strávila, mi nějak zamotala život. Najednou jsem pochopila, že překládat fakt nechci! 

Mí rodiče žili pravděpodobně léta v obavách, že si dcerka přivede nějakého toho tmavšího cizince, který bude mluvit jazykem, kterému oni vůbec nerozumí. Ne že by se mi v Káhiře nebo v Hurghadě nelíbilo. A ne že bych tam nepotkala pár zajímavých mužů. Muslimů i křesťanů. Ale ne. Egypt nebylo místo pro mě.

Vrátila jsem se zpět do Čech a rozhodla se pochopit konečně, proč náboženství lidi spíš rozdělují než spojují. Vystudovala jsem religionistiku. Odjela pracovat na Srí Lanku. Domů jsem se vrátila v prosinci roku 2004.

O 14 dní později přišla tsunami. 

A tak si říkám:

  • že můj zájem o náboženství odvedla mé kroky dál od Bruselu (no, kdo by tam dnes chtěl ještě žít??).
  • že má snaha proniknout do tajemství různých náboženství hlouběji… tam, kde jsou se jejich mystické proudy tak různě prolínají… odvedla mé kroky dál z Egypta (no, kde jsou ty doby, kdy Tahrír bylo mé oblíbené místo?)
  • a že má snaha nezpronevěřit se svým zásadám odvedla mé kroky dál ze Srí Lanky.

Proč jen ale tak často zapomínám, že jsem celý život pod ochranou?? Že smrt ke mně promlouvá tak neuvěřitelně něžně? Dotýká se těch nejbližších, ale nechává mi je tu. Že se mi dostává pomoci, kdykoliv se ocitnu na dně. Té finanční (jako v Dhahabu)  i té duchovní (jako před 2 lety)?

Tento článek, zdá se, je další ze série „Zač mohu být vděčná“.

Příspěvek byl publikován v rubrice život se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Sláva prozřetelnosti, aneb jak se možná unikla několikrát katastrofám a možná i smrti??

  1. Pingback: 13. Jahodový ráj, aneb pracovní výbuch | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

