Neupalujte čarodějnice!!

Právě hláška z nadpisu mi dnes udělala největší radost! Konečně to někdo také řekl! Konečně se to objevilo na FB (to je holt tím, že máte v okruhu svých přátel někoho, kdo tento názor náhodou také sdílí).

Přišlo to sice nejspíš z kruhů, které samy sebe jako takové „čarodějnice“ minulosti vnímají. Možná sami sebe vnímají i jako ty, které kdysi byly na podobné hranici upáleny. Jak jsem říkala, reinkarnaci se již nesměji, jako v jednom z mých prvních článků tady na blogu…

Ale i nám, kteří sami sebe nevnímáme jako vědmy, nebo jako ženy, které uctívají síly přírody, bylinkářky apod, může tento vzkaz začít znít v uších. 

Lidi, opravdu Vám přijde normální zapíchnout „čarodějnici“ do ohně, dívat se, jak hoří. A třeba si u toho ještě opékat špekáčky a nalívat se pívem????

Kolikátý je to již svátek (Velikonoce, Vánoce, Mikuláš…), který slavíme tak nějak povrchně, aniž bychom si vážně uvědomovali, co děláme??? 

Jistě, čarodějnice v naší kultuře asi vnímáme spíš jako ty zlé baby jagy z pohádek. Ale to poselství upalování čarodějnic je na můj vkus příliš živé a příliš jasné.

(ohoto credit: šjů)

(ohoto credit: šjů)

Není to tak dávno, co jsem byla ve Velkých Losinách. Lázně. Krásné jako každé jiné lázně. Koupaly jsme se tam s dcerou v termálních lázních (pro nás ne lepších než ty v Karlově studánce). To bylo v době jarních prázdnin, které jsem trávily v nedalekých Koutech nad Desnou (mimochodem úžasná lyžovačka, o které jsem psala TADY).

Když jsme se pak vraceli autem z Kout zpět domů, projížděli jsme Losinami opět a mě napadlo, že bych opravdu nechtěla trávit noc poblíž míst, kde se ten hon na čarodějnice odehrával. Viděli jste Kladivo na čarodějnice??? 

Pusťte si to a pak mi řekněte, jestli jste šli pálit čarodějnice… 

Neříkám „seďte doma„. Běžte si užít tu krásnou noc. Zapalte oheň. Klidně i něco nechte shořet. Dcera mé známé prý ve škole pálila své strachy. Palte zimu. Palte si, co chcete. Ale ať to prosím Vás není ta dobrá „čarodějnice“ – živá bytost, která zemřela krutou smrtí…

Uvědomte si, prosím, co doopravdy pálíte. A to pak spalte. Nenechte to projít bez Vašeho bdělého vědomí… nechoďte pálit čarodějnice, protože to dělají všichni a protože se to dělá…

Nebuďte jak ti, kteří tenkrát kolem té hranice stáli. Nevědomí. Netušili.

Děkuji…

Příspěvek byl publikován v rubrice Náboženství se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Neupalujte čarodějnice!!

  1. jolana88 napsal:

    Vy slavíte svátky, které berete povrchně? My ne. Pálit „strach, obavy ….“ – to všechno je zlo – „čarodějnice“ :) Ne nadarmo se vždy užívaly dva (minimálně) výrazy, aby se rovnou rozeznalo kdo je kdo. Nejen, že mi to přijde normální, ale přijde mi normální tuhle tradici i předávat dětem (včetně informací o Belenovi a Valpruze). Protože život není fér, protože to je historie. btw: Malleus maleficarum (kladivo)- původně – inkvizice odsoudila :) Upalování si uzákonila moc světská :( njn – money, money …

    • avespasseri napsal:

      Vzpomínám, že moc světská :-( Nemůžu říct, že bych svátky slavila povrchně. Ale nemůžu ani říct, že bych šla opravdu do hloubky. Nemám nic proti předávání této tradice dětem, pálení je super. Ostatně proč dětem neříkat i tu historii. Jen mi vadí, co se pálí. Kdyby se čarodějnice neupalovali skutečně, ať tam klidně nějaká ta s bradavicí baba jaga zákeřná hoří. Ale takhle mi to nepřijde úplně „košer“…

      • jolana88 napsal:

        Proč? protože děti „je nutno chránit“? Paňáci se pálili dřív než si Konstantin vzpomněl, že měl vidění :) A v dobrém. Naopak – není panák – není známka, že zlo odchází. Člověčí mysl je občas podivná – neuvěří, dokud neuvidí. PS: btw. neznám „čarodějku“, myslím opravdovou, které by to vadilo. Patří to „k věci“, jak nás odmala učili/y :DD

        • avespasseri napsal:

          Ne, není nutno děti chránit. Ať klidně nějaký panák hoří. Ale ať se tomu neříká upalování čarodějnic bez vědomí toho, oč vlastně také šlo. Pokud si toho já budu vědoma, tak rozhodně čarodějnici upalovat nebudu. To jsem chtěla říct. No, tahle výzva na FB právě vyšla z prostředí děvčat, které se zřejmě tak trochu za čarodějky považují. Pokud si dobře pamatuju, kdysi dávno dokonce některé při návratu do své minulosti řešily to, že byly v minulosti upáleny za čarodějnictví. Já to tenkrát brala jako takovou módu štrachání se v nějakých minulých životech, která není vůbec potřebná a zavání manipulacemi. Dnes už to tak neberu…

          • jkamionkova napsal:

            Osobne znam pana, ktery pri navratu do minulych zivotu byl carodejnici upalenou na hranici. Odtud nejspis prameni jeho problemy s lupenkou.

          • jolana88 napsal:

            Co tedy potom taková Morana? Zapálí a ještě potopí.. Víte, zřejmě máme posunuté vědomí (a podvědomí) „oč vlastně také šlo“, jak píšete. Protože vy vidíte novověk, já tisíciletí. PS: Nehledě k tomu, že těch skutečně upálených nebylo tolik, kolik je dnes „reinkarnací“; pro nás to vždycky bylo, je a bude jakési upozornění – rozmyslet si kam až člověk zajde, nepřekročit hranice, neublížit …

            • avespasseri napsal:

              Tak Morana není skutečná nevinná žena, která skončila na hranici jen proto, že se někomu něco nezdálo. V tom je pro mě ten zásadní rozdíl. Jen bych byla ráda, kdyby si tohle lidi uvědomili než půjdou k ohni. Každá událost se dá nahlížet z různých úhlů pohledu – některé z nich jsou nevinné, některé zavánějí přehlížením utrpení, které „upalování čarodějnic“ přinášelo. Podle mě by ten pohled měl být úplný. Co se reinkarnací týká, k tomu se nedokážu vyjádřit. A ve skutečnosti asi nikdo, co my o reinkarnaci víme? Já můžu mluvit jen za vlastní zkušenost, která mě dost zaskočila, protože pro mě reinkarnace nikdy nebyla téma, které bych brala úplně vážně. Ať už to bylo cokoliv, s čím jsem se setkala, už nejsem tak kategorická…

  2. Pingback: 17. Jahodový ráj, aneb když Vás někdo upaluje na hranici a Vy si pískáte :-) | Žít je umění

  3. jkamionkova napsal:

    No jo no… Upalovaly se ty co mely ,,nejakou,, silu a vedomosti. Kazdopadne diky za to heslo: Neupalujte carodejnice! Ted uz se alespon nemusim bat o svoji mamu ;) a o sebe vlastne taky :D Ja carodejnice v minulem zivote mozna nebyla, ale na tu hranici by me nejspis v te dobe taky soupli :D

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

