Oslavy

Když jsem se nedávno těšila na jednu oslavu, měla jsem nakonec smůlu.

Oslava se musela odložit.

Když jsem měla radost z jiné oslavy, nějak jsem v tom zůstala nakonec sama.

Člověk by řekl, že oslava by měla přinášet radost, ale radost holt asi vychází z něčeho jiného.

Ale o tom už tady byla řeč.

pohár

Tak jsem zvědavá, co přinese víkend, který bude ve znamení jedněch oslav a jednoho konkurzu.

Když jsem sháněla dárek k té jedné oslavě, uvědomila jsem si pár věcí:

  1. Že některé knížky prostě už nelze sehnat. Možná i proto, že ještě nenadešel čas je číst.
  2. Že některé knížky ani není možné předat jinak. Možná i proto, že ještě nenadešel čas je číst :-)
  3. Že když jsem hledala nějakou knížku, která mě kdy oslovila, abych tedy darovala něco ze sebe, co by snad ale mohlo i zaujmout, zjistila jsem, že jsem v knihkupectví uvažovala o 3 knihách. Všechny se v mém úhlu pohledu točí podle toho samého tématu, byť trochu jinými úhly pohledu. Ale všechny ukazují tím samým směrem. Jednu napsal buddhistický autor, druhou jezuitský a třetí křesťan ovlivněný súfismem a zřejmě i bahá´í vírou.
  4. Že je smutné, když se lidé kvůli náboženství hádají, když, jak je vidno, vlastně mluví o tomtéž.
  5. A že mám vlastně radost, že už se kvůli tomu na život nezlobím. Jen je mi z těch všech nedorozumění a konfliktů a sporů smutno (taky jste četli, jak se teď zas všichni naváželi do Ebena kvůli proslovu na Majálesu?) Kdo chce vlastně diskutovat? Kdo chce vlastně naslouchat? Kdo chce vlastně nechat druhé vyjádřit se? Proč jeden na druhého hned nevraží, osočuje je, vidí v nich hned démony či co? A pak se divíme, co se ve světě děje. Je to v nás, je to v nás. A je to krásně vidět. Ale to je jiná. Nemělo to být o radosti??????? 
Příspěvek byl publikován v rubrice Náboženství, Uncategorized se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Oslavy

  1. Sedmi napsal:

    Jo, přesně tak. Náboženství je popis slona. Každé má ten svůj kousek…

    • avespasseri napsal:

      Jojo, to přirovnání o slonu ve tmě se mi moc líbí. Trochu jsem ho upravila a už jsem jím zásobila děti na angličtině :-) Zrovna jsme probírali části těla a zvířátka :-))) A jednoho dřevěného slona mám doma .-)

  2. Pingback: 18. Jahodový ráj, aneb radost neradost | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

