Eurovision… no fakt…. a prý je to „o hovnu“…

Netušila jsem, že se nějaká Eurovision vůbec odehrává. Takové věci obvykle jdou někde hodně daleko kolem mě (v tomto bych asi s nadpisem souhlasila…) Ale tak FB. Zloduch jeden. Člověk je informován nejen o tom, kdo co jedl. Nebo kdo dal jaký gól. Občas se tam mihne i informace na první pohled zbytečná.

Někdy ale stačí jen kliknout. Podívat se. Poslechnout si.

A jupí, další radost tohoto týdne na odfajfkování :-)

Lidi, je prostě určitý druh písniček, které mi sedí. Které ke mně promlouvají. A Vy víte, že písničky jsou pro mě sakra silnými poselstvími (viz třeba onen článek o Adele a Fantómu opery). Je zajímavé, že spousta komentátorů toho úspěchu Gabriely Gunčíkové (o existenci této osůbky jsem vůbec netušila, Vy ano??), zrovna tuhle písničku moc nemusí. Víc elánu prý. Něco jiného. A jeden prý, že je to „o hovnu“ :-) Tak nevím, co že to mám ráda…. :-))))) Asi plně nedoceňuju to opravdu hodnotné :-)))

No, nevím. Včera jsem se snažila koukat na druhé semifinále. Nešlo to. Buď se to nedalo pořádně poslouchat, nebo to nějak bylo prázdné, ujuchané nebo prapodivně akční atd. Takže je možné, že jsem tím, že jsem to nakonec vypla, prošvihla nějaký diamant mezi uhlím, no… 

Nebo nevidím, že to uhlí je super věc :-)

Ale tohle, tohle se mi hodně líbí…

Nejen že to promlouvá k tomu čemusi uvnitř, k čemu ráda hledám přístup. Asi to díky tomu zřejmě bude i první vlaštovkou obsahu na mém novém angličtinářském webu, který již nějakou dobu stagnuje… 

Jo a čím to bude, že to rezonuje s tématem toho dubnového magazínu Aves??,  který je jako na potvoru právě o tom nacházení té své cesty a vnitřní opory tam, kde jako by se celý svět spikl proti Vám?? :-))

Poslechněte si, přečtěte si a řekněte – je to „o hovnu„?? :-))) 

P.S. Zrovna dnes se na FirstClass objevil článek, ve kterém Gábina Petrovi Casanovovi již před rokem psala o tom, jak ji všichni od jejího snu být světovou zpěvačkou zrazovali. Od dětství. Jak jí pak agentura radila, aby udělala něco šokujícího (třeba si ostříhala vlasy jako Miley Cyrus a dělala show v jejím stylu), aby byla vůbec prodejná. Jak si našla amerického pěveckého učitele a učila se od něj, ačkoliv neuměla anglicky (lekce nahrávala a posílala kamarádce, aby jí to přeložila)! Za ten článek, za tu sílu a odhodlání a za tu neochotu udělat ze sebe něco, co není, má mé palce nahoru. Moc bych jí přála to celé vyhrát!!

I’ve worn the path
I’ve hit the wall
I’m the one who rose and fall

I’ve played my heart
When I played the part
But it got me through the rain

I’ve felt the strain
I’ve made mistakes
With the monsters in my head

But in the end
You’re standing there
You’re the one who always cares

‘Cause I stand
I stand
I am standing here
Just because of you
Every part of me is a part of you
I stand

I’m standing tall
I can hold it all
Now I see where I belong

The choice I made
Helped me understand
Now this life is mine to play

I am thanking you, you made me
You are my air
I’ll always care

‘Cause I stand
I stand
I am standing here
Just because of you
Every part of me is a part of you
I stand

You never lose hold of me
You always trust and you see
Here I stand

I stand
I stand
I am standing here
Just because of you
Every part of me is a part of you
I stand

I stand

Příspěvek byl publikován v rubrice Láska, Videos with lyrics se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 reakcí na Eurovision… no fakt…. a prý je to „o hovnu“…

  1. Lenka K. napsal:

    Mně se ta písnička i Gábinino podání moc líbí – soutěž nesoutěž. A smekám před tím, jak se dokázala v Americe prosadit. Jo a pamatuju si ji ze SuperStar před třemi lety – zaujalo mne, že je krásná, pohotová a její lehce drsný hlas už tehdy rozhodně nebyl tuctovka… Tady tuším její první sigl: https://www.youtube.com/watch?v=XLb-HruLRaY. Přeju jí, ať se jí daří, má na to.

  2. Já Gábině velice fandím. V našich zemích nemá Eurovize takovou tradici, ale po světě to dost znamená. Gabriela teď pracuje v Americe, tak snad jí to pomůže k zakázkám, přála bych jí to::)

  3. Sedmi napsal:

    To jsem netušila… TV nevedeme..ale palce držím :-)

  4. Pingback: 19. Jahodový ráj, aneb návrat do hnízda | Žít je umění

  5. Pingback: Gabriela Gunčíková – I stand (Eurovize) – Radost z angličtiny

  6. jolana88 napsal:

    Časopis neznám, číst nebudu, omlouvám se – podobné „věci“ jdou kolem mě. Mám dotaz – co konkrétně se vám na tomhle líbí?

    • avespasseri napsal:

      Není to zřejmé už z mého blogu??? :-) Dubnový magazín je o tom, kde hledat tu pevnou půdu pod nohama, když člověk „narazí“, cítí se pod psa atd. Slovo za slovem ta píseň přesně o tomto mluví. Melodie je chytlavá a Gábin hlas krásný.

      • jolana88 napsal:

        hmm – no, po pravdě, myslela jsem si, že se na píseň díváme každá jinak :)

        • avespasseri napsal:

          To by mě zajímalo…

          • jolana88 napsal:

            Melodie – klasická balada, text – běžný průměr. Oboje odpovídající účelu. Celkově – dobře odvedená řemeslná práce. Myslím, že kdyby ji zpíval někdo jiný, zmizí „v propadlišti“ – hned po skončení Songu. Protože „balada“ – za chytlavou ji nepovažuji. Myslím, že zpěvačka má „na víc“ – což má, jinak by nezpívala s TSO :)

            • avespasseri napsal:

              No jo, když Vy hodnotíte, co se líbí a nelíbí podle racionálních kritérií :-) Mně se líbila i ta Angelika, i když to byl odpad :-)))) Rácio stranou, určité filmy, knihy a písně mají v určitý okamžik dar člověku něco sdělit. Jak jsem kdesi psala, často to trvá jen chvíli, za pár týdnů či měsíců se pak zase propadnou do průměru. Ale zajímalo by mě projít ty finálové písně (ale nechce se mi tím ztrácet strach) a třeba textově se na ně podívat. Já mám obavu, že většina je prostě klasika, co teď letí.

            • jolana88 napsal:

              Tak teď jste mi „ukřivdila“ :) To nebylo racionálně – ale pocitově. Prostě – nic, žádná jiskra, žádný plamen, mráz po zádech a tak … Já tyhle sokolovské festivaly písně nesleduji – tudíž o textech nemám páru, ale iluze si nedělám …

              • avespasseri napsal:

                No jo. Když z toho původního komentáře to nebylo úplně čitelné :-)) Pak je to nejspíš dané tím, co jsem kdesi psala – že některé písně někdy zabrnkají (a je z toho pak ten plamen a mráz po zádech) a někdy ne. Některé písně, které to uměly, už ho dnes pro mě také nemají. Jen se mi „líbí“.Kouzlo vyšumí, protože své kouzlo už odvedly, když bylo potřeba :-)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

