Mordýři!!

Tedy tohle mě tento týden opravdu pobavilo!

Netušila jsem, že takový koncert sboru Kampanela může být tak legračně působivě mrazivý! 

Obětovala jsem kvůli němu kus čchi kungové hodiny a celý pravidelný úterní sraz se svými známými (a na ten se vždycky velmi těším! – asi to byla další „oběť„, kterou bylo nutno mé spokojenosti přinést :-). Mimochodem o dzogčhenu jste už slyšeli?? V Praze bude v létě možnost se s ním seznámit blíž…. už poslední, mistr dzogčhenu už sem nejspíš – v jeho věku – nikdy znovu nezavítá… )

Byla jsem zatím jen na tom vánočním koncertu. Tedy ne že by byl špatný. Ale zpívali kdesi táááámhle v dáli. A hlavně mužští (chlapečtí) členové sboru se do toho tak herecky neobuli jako tentokrát! 

(Z loňského koncertu mladšího oddělení v Husově sboru.)

(Z loňského koncertu mladšího oddělení v Husově sboru.)

Koncert to byl takříkajíc Mordýřský. Písně o tom, jak který šohájko koho zamórdoval. Jak ty lásky špatně končívaly. Jak ty války zuřily. A také o upalování čarodějnic apod.

Celý sbor (čítající několik stovek účinkujících v různých věkových kategorií) byl oděný do sugestivní černorudé barvy. Menší skupinka starších kluků-zpěváků se různě převlékala podle toho, zda zrovna představovali ty šohájky bojující čaganami, nebo jelena, na kterého nějaký jiný šohájek střílel (a bohužel trefil jiného šohájka), vojáky, nebo ony vyvolávače svolávající do války (pod trestem smrti). Případně smrtku… 

Chlapci se do toho opravdu obuli, byli velmi přesvědčiví v hněvu, výhružném projevu, kněžském dštění síry a nesmlouvavosti autorit. Kolikrát obecenstvo vypuklo v smích. Kolikrát jen sedělo a nedutalo.

Asi nejzvláštnější okamžik nastal, když celý sbor (kromě těch nejmladších, kde vystupovala i má dcera) zpíval píseň o tom, jak se krajem šíří mor. A kdo je za to zodpovědný. U mikrofonu zpíval úžasně jeden sólista v černé kápi. Velmi zlověstně. Ke kněžskému stolku (koncert se odehrával v Husově sboru a zpěváci vlastně stáli ze tří stran kolem diváků, takže to bylo hodně silné) poté přistoupil další ze zpěváků a spustil recitativ (za ještě zlověstnějšího doprovodu sboru). Jako sám kněz.Ve smyslu: „Tady mezi námi je někdo, kdo je ďáblovým nástrojem. A kvůli němu se tu mor šíří.

Když byl asi v půlce, chlapci vedle něho se udělalo zle… 

A do konce koncertu buď odpočíval v přední řadě nebo pak venku na čerstvém vzduchu…

No, prostě síla! 

Jsem moc ráda, že jsem tenhle brněnský dětský sbor úplně náhodou objevila! A to jen proto, že nechávám vždycky všechno na poslední chvíli a na konci minulého roku jsem prošvihla možnost přihlásit malou na ZUŠce, do které předtím chodila na zobcovou flétnu, do zpěvu. Moc si to přála. Postěžovala jsem si svému masérovi a ten mi začal vyprávět, jak jeho nevlastní dcera chodí už roky do Kampanely a jak se jí tam líbí.

Do sboru se normálně přijímá na základě přezkoušení, které si dělají sborvedoucí sami vždy každý rok na základních školách v dané části Brna. Ta naše škola byla na řadě loni, kdy ještě dcera nechodila do třetí třídy, což je normálně podmínka. Takže jsem se o tom vůbec nedoslechla. Stránky nemají (jen FB) a klasický zápis nepořádají… 

Kontaktovala jsem přímo paní Jedličkovou  a domluvila se s ní, že dcera prostě přijde na první nácvik na tu nejbližší školu z naší části Brna. A malá tam už zůstala! A moc se jí tam líbí!

S Kampanelou jezdí čas od času na víkendová soustředění, v létě pojedou i na letní. A byla s nimi i Rakousku v termálkách :-)

Prostě síla po všech stránkách! 

Možná by s tímto koncertem měla teď Kampanela vystupovat častěji, aby některým lidem připomněla, jaké to bylo žít v neustálých válkách a ve svalování viny na nevinné lidi… ale to je jiná…

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI, Písně se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Mordýři!!

  1. jkamionkova napsal:

    To musel byt opravdu zazitek! Souhlasim s posledni vetou :) Poselstvi se da najit vsude, staci jen naslouchat a myslet.

  2. jkamionkova napsal:

    Ted jsem si vzpomnela na posledni koncert ktery jsem slysela. Bylo to pred mesicem v jednom lese. Probihal tam takovy eko festival se seznameni s divokou prirodou pro deti… Tesne pred nasim odchodem tam zacal koncert mistniho sboru. Kdyz zacali zpivat pisen Freedom is coming… Uplne mi z toho naskakovala husi kuze jak to bylo krasne :)

  3. Pingback: Konečně se na youtube objevil záznam koncertu! | Žít je umění – ENjoy!

  4. Pingback: 24. Jahodový ráj, aneb ostatní mi můžou být ukradení! | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

