Jsi k ničemu!

A to se mi líbí!

Narazila jsem v Reader’s digestu (u rodičů vždy přečtu všechno, co mi přijde do ruky) na jednu úžasnou stránku. „Nezdary slavných“ se jmenovala.

A tam jsem Vám našla pár perel:

  • Albert Einstein – Začal mluvit až ve čtyřech letech a jeho učitelé tvrdili, že z něj nikdy nic nebude.
  • Michael Jordan – Na střední ho vyhodili z basketbalového týmu. Šel domů, zavřel se ve svém pokoji a brečel.
  • Walt Disney – Vyhodili ho z novin, protože prý „vůbec nemá představivost“ a „nepřichází s ničím originálním„.
  • Steve Jobs – Ve třiceti ho bez skrupulí vyhodili z firmy, kterou založil. Na čas ho to úplně odrovnalo a propadl se do depresí.
  • Oprah Winfrey – Jako televizní hlasatelku ji vyhodili, protože se prý „do televize nehodí„.

A tohle je vůbec nejlepší:

  • The Beatles – Ve vydavatelství Decca je nepřijali se slovy: „Jejich hudba se nám nelíbí. V zábavním průmyslu nemají budoucnost„.

Prostě a jednoduše – nevěřte, když Vám někdo začne vykládat, že jste k ničemu. Neoriginální, neschopní a já nevím, co ještě. Nebalte svá fidlátka. Možná jste fakt důležití (třeba jako Einstein) a bez Vás to nebude nikdy ono :-))

Fotografie0795

Nedávno mi mailem přišlo zajímavé video (na youtube jsou k vidění i další zajímavé přízpěvečky této terapeutky). Kdo vládnete angličtinou, pusťte si ho. Paní je velmi přesvědčivá v tom, jak zblbnout mozek. Přesvědčit ho, že jste úžasní… nebo třeba že ten salát je mnohem lepší než ta pizza :-) Už kdysi jsem pochopila, jak důležité je, rozhodnout se, že nejsme oběti, ale že sami něco chceme (viz článek Jak čelit strachu, jak být opravdu svobodná a jak opravdu milovat??). Radši :-) A tak paní věřím.

Nepíšu si sice I’m enough na zrcadlo v koupelně ani po zdech, jak doporučuje, ale jak jsem tak seděla na hřišti a sledovala dceru, jak si hraje, napadlo mě napsat ta slova do štěrku, vyfotit a dát si je jako tapetu do mobilu :-) (viz foto) Tam se koukám rozhodně častěji než do zrcadla :-)

Brzy ale udělám ještě jednu verzi s jinými slovy :-)) Nejen I’m enough je, zdá se mi, důležité…

Nicméně k téhle větičce „I’m enough“ musím poznamenat, že by mě zřejmě tak nezaujala (a nejspíš bych jí nedopřála takového sluchu), kdybych už předtím nečetla celou knížku od jiné autorky s podobným tématem. Nové vydání pak tuto větičku mělo i v samotném názvu.

Do té doby bych asi ve svém perfekcionalismu nevěřila tomu, že nic perfektního člověk nedosáhne, pokud má takovéto přesvědčení. Jo, upozorňuji, že pozitivní myšlení není můj „šálek kávy„. Stále není :-) Ale v jistém období před pár měsíci mě ta knížka dost ovlivnila (ostatně jsem tady o ní tenkrát právě proto psala – Z trochy laskavosti je největší radost). Něco na tom prostě je :-)

Daphne Kingma, autorka knížky Jak mít rád sám sebe, tam krásně popsala, jakými všemi způsoby jsme se kdysi naučili věřit, že „nejsme enough„. Tj. že nejsme „dost„. Z různých druhů dětských příkoří vypreparovala několik druhů životních témat, několik způsobů, jak v dospělosti reagujeme. Podle toho, zda jsme v dětství byli ignorováni, zneužíváni, odmítáni apod. Však se podívejte na ten článek a sežeňte si knížku :-) Na mě to velmi sedlo. A nešlo jen o to, že bych si něco přečetla a přidala si to do seznamu „přečteno„. Hned jsem to, co jsem se o sobě dozvěděla, použila v praxi – a vyřešila díky tomu jedno své dilema :-) 

Takže ano, souhlasím s Marisou Peer, že představa, že nejsme „enough“ je skutečná choroba, která trápí lidstvo. Možná ne největší, ale kdo ví, co během své kariéry paní všechno zažila…

A ten její nápad s tím, kam všude si tuhle větičku dát, a že už to nám dokáže změnit život, je prostě geniální!  Užitečnější než čtení stovek stran knížky. Ale na druhou stranu, bez té knížky, bych tomu nebyla tak otevřená…

Jo a prosím Vás, nepřehánějte to s tou honbou za štěstím :-) Kromě Reader§s Digestu jsem listovala i v lidovkách a narazila na zajímavý článek o tom, jak se jednou budeme v práci muset uculovat (a vypadat děsně šťastní), aby nás nevyměnili za někoho, kdo je šťastnější. Protože se přece zjistilo, že šťastní zaměstnanci jsou produktivnější. A hrome…

Příspěvek byl publikován v rubrice Motivace se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Jsi k ničemu!

  1. jkamionkova napsal:

    V praci jsem se musela stale uculovat uz pred ctyrmi lety aby me nevymenili… :D a v jedne praci me dokonce opravdu vymenili :D :D (pred 6 lety…)

  2. Pingback: 27. Jahodový raj… tak trochu otrávený… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

