Mirakulum! Fakt zázrak.

Už dlouho jsem se tak nepobavila!

Do Mirakula jsme plánovaly cestu už dlouho. Už loni. Pak asi několik dní během uplynulého týdne, kdy jsem byla u rodičů. Ale vždycky z toho z různých důvodů sešlo. Až v pátek!

Což byl dobrý tah,protože důchodci (nad 70? let) mají zrovna v pátek vstup zdarma! Nebyl tam ani žádný program, takže vstupné na celý den stálo 120 Kč na osobu, ať dospělou, nebo dětskou.

A věřte mi, samotné Mirakulum je jeden velký program! 

Dorazily jsme tam vlakobusem kolem jedenácté a odjížděly kolem půl šesté. A ani jsme to nestihly projít všechno.

Dcera toužila jet tankem (manžel nad fotkami pak říkal, že kdepak, že je to obrněné vozidlo), ale to jsme jí zatrhly. Nikdo by s ní na tu „houpačku“ na tankodromu nešel. Na tu skutečnou, ohromnou houpačku, už šla sama. No, nic podobného jsem nikdy neviděla a bylo to úchvatné. 

I když „tohle“ jste viděli? „Čínská Matějská„, křičela jsem hrůzou, už když jsem se na to jen koukala. Poslední dvě atrakce asi opravdu nemůže nikdo přežít. Nebo je to prostě zkouška toho, jak jsou Číňané odolní…

A co mě tam tak uchvátilo? 

  • Je to ohromné.
  • Některé části jsou v lesích, takže je tam příjemný chládek. A lesy mám prostě ráda.
  • Zajímavá byla i lesní naučná stezka.
  • Dcera zjistila, že do dálky s rozběhem skáče cca 3 m (jako liška).
  • Lezly jsme tam po lanových překážkách (to už jsem dlouho nedělala) a moc jsem si to užívala.
  • Stejně jsem si užívala poléhávání na piknikové louce, zatímco dcerka lítala po dětském hřišti sama.
  • Pobavilo nás naše ostentativní zazdívání zdravé stravy – k obědu hamburger (prý domácí) s hranolky! (na piknikové louce) A to tam mají rybí restauraci! Dceři jsem koupila ledovou tříšť (tvrdila, že poprvé v životě). Ceny nepředražené jak to v podobných dětských parcích bývá.
  • Cesta vláčkem (bohužel nebyla parní lokomotiva) do Vietnamské vesničky s výstavou armádních vozidel, vrtulníku a americké vojenské základny ve Vietnamu. Tam jsme hlavně měly celou velkou trampolínu jen my dvě pro sebe! Takže jsem si zaskákala taky. No, člověk si tam v kontaktu se zbraněmi a válkou říkal, že není o co stát….

Jediné, co mě zklamalo, bylo to, že jsem neviděla ty slibované jeleny a laně :-))))))) 

Takže doporučuju, bylo to fajn. Ten pátek tam nebylo ani moc lidí. Vodní svět bohužel zatím nefunguje, ale zase otevřeli novou lezeckou trasu v lese (viz jedna z fotek). Vypadala moc pěkně, ale neměly jsme možnost vyzkoušet, protože ji otevírali až další den…

A pár foto: 

  1. vstup do Mirakula v bývalém sovětském městečku Milovice (postranní budovy jsou bývalá kasárna). Vůbec to na mě v Milovicích dýchá tou starou komunistickou sovětskou dobou. Víc, než když jsem tam kdy byla předtím. Asi jsem už na to citlivější. Vzpomínala jsem, jak jsem tam kdysi se školou byla a z místní školy zrovna vycházely sovětské školačky s těmi mašlemi ve vlasech. A také na dobu, kdy jsem tam asi týden bydlela. To už samozřejmě nebylo za komunismu :-) Bylo to v době, kdy tam kamarádka koupila byt v jednom z prvních rekonstruovaných bytů. Kdysi mi ho půjčila, když byla pryč. Já se tam připravovala na státnice (tak, že jsem si četla religionistické knížky, místo abych študovala anglickou literaturu :-)) A také jsem tam už ve vyšším stádiu těhotenství jezdívala učit angličtinu partu maminek :-) A naslouchala jejich steskům, že se tam lákají rodiny s dětmi, ale nemají dost školek…
  2. 3. Lanové překážky. Ten první obrázek je tedy pro statečné. Chvílemi jsem si říkala (i já), co si počnu, až spadnu. Bez záchrany, bez jistícího lana. Bylo to na můj vkus už trochu vysoko nad zemí. Ostatní lanové překážky jsou ale už osíťované.

4. Odsud se vylézá z podzemí :-) Kdyby to má matka tušila, asi by do podzemí nelezla :-) Ale zvládla to bravurně!

5. Americká základna.

This slideshow requires JavaScript.

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI, Na cestách se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Mirakulum! Fakt zázrak.

  1. Sedmi napsal:

    No vida, tak to od loňského roku ještě rozšířili :-)

  2. valkil napsal:

    Mirakulum je paráda. Byli jsme tam v květnu (podruhé), jediné, co zklamalo, že zrovna vylepšovali vodní svět, takže byl zavřený. A taky ještě nebylo dokončené lesní město. Ale jinak opět paráda, navíc jsme se trefili, že bylo poloprázdno – přitom neděle, všichni nás varovali, že to bude hrůza, ale oni slibovali bouřky, tak se možná lidi zalekli :) U stánků vždycky byli tak dva tři lidi před náma, na piknikových loukách spousta místa, děti se fakt vyblbly. V lanovém centru jsem si taky říkala, že je to docela dost vysoko na to, že není jištění. Ale já se bála samozřejmě víc než děti ;)
    Jo a ta rybí restaurace za to zas tak nestojí, měli tam v nabídce dvě ryby, pstruha a tresku, tresky byl kousíček. Já si nakonec dala pizzu :)
    Určitě se tam zase vrátíme.

    • avespasseri napsal:

      Pořád vylepšují. Škoda, v létě by se už opravdu hodilo :-) V lanovém centru jsem se taky bála víc než dcera. Dcera je ale zdatná opice a rozhodně jí to lezení dělá menší problémy. Já jsem ostatně brzy zamířila k nejbližšímu východu, protože už mě bolely ruce, zatímco ona si tam ještě dováděla :-) Alespoň vím,že zdolat to naše brněnské (výš, ale jištěné) opravdu nebude jen tak. Chce to zapracovat na síle rukou :-) Pořád vzpomínám, jak tam pro kohosi museli s žebříčkem (nějaký pán), protože mu to uklouzlo a už se za půlkou trasy nedokázal vytáhnout nahoru. To jsou ty ruce, které umí tak max. ťukat do klávesnice :-)))

      • valkil napsal:

        Mám sice lehce posílené přehazováním balíků s naším časopisem – jeden má okolo 4 kg, ale ani tak svým rukám nevěřím :) A navíc ty děti se výšek ještě tolik nebojí.
        Já zažila žebříček ve Frenštátu v Tarzanii. Tam sundavali nějakou holčičku, která zpanikařila a v půlce trati nedokázala jít dál. Už jsem se tam taky chystala, ale představa, že mě budou někde sundavat kladkou, mě odradila :-D

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

