Vražedný potok…

Možná bych měla celý článek nazvat: Oslava 10 let manželství. Nebo Kdo vyleze na Šerák? Nebo prázdniny v Ramzové. Nebo úžasná koupel v Karlově studánce. Nebo Co je nového v olomoucké zoo??

Ale mně se Vražedný potok prostě líbí nejvíc!

Dcera se mně pevně držela za ruku a že „popoběhněme za tátou. Nejsme dost v kondici, abychom se ubránily„. Myslela si, že Vražedný potok se jmenuje Vražedný, protože tam chodí loupežníci a vraždí pocestné.

No, ukázalo se, že vše je jinak. 

Vražedný potok je doslova vražedný a tak ho radši přehradili několika hrázemi:

Fotografie0862

Celý systém je již z minulého století, pokud si dobře pamatuji (ne-li starší), ale při povodních v 60. letech byla značná část poničená. A tak znovu zpevňovali břehy a znovu stavěli hráze.

Na Vražedný potok jsme narazili cestou ze Šeráku, na který jsme vyrazili s manželem a dcerou v sobotu na celodenní výlet. Šerák a Keprník, to byly naše dva cíle toho dne. Řeknu Vám, cca kolem 1000 m.n.m. ještě nejsou zralé borůvky!

Během toho víkendu jsme si ani tak nepřipomínali to naše desetileté výročí. Spíš jsem vzpomínala na to, jak jsem tam kdysi byla na základce na puťáku. Vzpomínala jsem na výstup na z Lázně-Lipová na Šerák. Vzpomněla jsem si i na vyhlídku na Keprníku. Kdyby mi dcerka neustále něco nebrebentila do ucha, byl by to naprosto dokonalý výlet. Po několika hodinách její nalejvárny jsem ji poslala za tatínkem, ať mu také něco sdělí, a už jsem se jen kochala.

Já prostě někdy potřebuju klid a mír. Chodit po lese a u toho se vybavovat mi přijde jako ohromný hřích! Co Vám? Stejně tak jako mi přijde ulítlé se v lese někam za něčím honit. Třeba pochodovat s batohem z jednoho místa na druhé jak spěšný vlak. Nebo nedejbože nasadit helmu a super obleček a snažit se polykat místo borůvek kilometry!

Co je to za posedlost výkonem a překonáváním vlastních hranic? Znám horší hranice, ty vnitřní, které člověk může překonávat :-)

Les je přece místo, kde i ty stromy stojí. Desetiletí. A některé třeba i nějakou tu stovku let. Jen si tak v létě šumí listovím a při výhledu do krajiny se Vás zmocní klid. Jak chce někdo hledat ve svém životě trochu toho klidu, když ho nenasaje ani tam, kde už přirozeně je??? A žene se dál…

Sobotní výlet byl ale naštěstí spíš ten poklidný. Kolem šesté večer jsme se vrátili zpět k chatě, kde jsme byli ubytovaní, a dcera si ještě stihla sjet na gumě po sjezdovce (viz výhled z jejího „pokojíku“ ). Nakonec mohla rovnou dvakrát. Přenechala jsem jí totiž jednu svou jízdu na minikáře. Nějak mě přešla chuť, když jsem viděla, jak někteří minikáristé končí v trávě :-)

Fotografie0843

Ten výhled na sjezdovku bez sněhu a na lanovky a na sněžná děla byl zvláštní. Už dlouho jsem nebyla mimo zimu v takovém velkém lyžařském středisku. Počasí nám vyšlo tak akorát a tak jsem ráno poctivě dál dodržovala svůj ranní rituál (a to mi tedy udělalo velkou radost, že jsem toho za podmínek na chatě nenechala!). Jen jsem si ještě přidala pár orlích čchikungových pohybů na balkóně s výhledem do kopce. Už po ránu totiž bylo teplo! A to jsem si nemohla nechat ujít!

Původně jsme měli oslavit těch našich 10 let v Karlových Varech na festivalu, protože právě tam jsme byli na svatební cestě. Pak jsme to přesunuli na Uherské hradiště. Ale nakonec jsem i filmový festival tam nechali být (ten program tedy nebyl nakonec nic pro nás) a vyrazili i s dcerou do hor.

V pátek jsme slezli rozhlednu Zlatý Chlum nad Jeseníkem (to byl tedy úprk, abychom stihli vlakobus – byla výluka- zpět). A v neděli olomouckou Zoo (no, už tam znovu nechci) a hlavně – Karlovu Studánku!! Tohle místo si zapamatujte:

Karlova Studánka

Skrývají se tam lázně, do kterých s malou pravidelně chodíme, kdykoliv jsme v Karlově Studánce nebo někde poblíž. Pravda, v zimě to má ten nádech toho, že zevnitř sledujete, jak je venku zasněženo. Ale než si před odchodem oblečete všechny ty vrstvy oblečení, přijdete o pár minut, které byste se mohli cákat v bazénu. Mají tam jeden středně velký teploučký s perličkami. A pak 2 sauny. A hlavně džber se studenou vodou, který na sebe vychrstnete – největší vodní atrakce mé dcery! 

Letos jsme v zimě místo do Karlovy Studánky vyrazili do větších termálek ve Velkých Losinách. Ale já mám prostě Karlovu Studánku nejradši. Je malebná a i když lázně jsou malinké, nikdy jsem neměla pocit, že je tam přeplněno. Zatímco v Losinách mě z toho hluku všech těch lidí bolela hlava…

A 10 let manželství? Je vůbec co slavit? Náš život se, pravda, nese poklidně a po večerech se přitulujeme u televize a propojujeme se „nožičkou“ v posteli. Manžel vychází vstříc mně (Uherské hradiště? S tímhle programem? – tak já to nějak dám) a já jemu (na kině nelpím, pojeďme tedy někam do přírody). Nemohu říct, že bych kdy za těch 10 let litovala, že jsem se vdala, nebo že bychom měli nějaké zásadní spory, hádali se či tak. Nicméně řekla bych, že můj manžel prožívá krizi středního věku a nejradši by si dal nějakou mladou kůstku, která by mu ještě povila jednoho potomka. Ale tak já měla v uplynulých letech také svou krizi. A řekla bych, že právě krize to jsou, které poukazují na to, co chcete, s kým chcete být a co je pro Vás důležité… 

A z krizí nakonec vždycky vzešlo něco krásného, v co člověk už ani nedoufal. Když už si říkal, že nakonec ani nebude zač být vděčný….

Vztahy se proměňují, tu dolů, tu nahoru. Jak na těch horách. Někdy se člověk zpotí. Někdy má pocit, že to nedá. Někdy má pocit, že ztrácí podporu. Někdy ji zase nalezne. Důležité je, zda to lidi sblíží, nebo rozdělí. Jestli naleznou tu společnou cestu. Ale zatím se vždycky z toho kopce vracíme šťastní domů… 

Příspěvek byl publikován v rubrice Na cestách, Vztahy se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Vražedný potok…

  1. Sedmi napsal:

    Gratuluju :-)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

