Když Ponk útočí, aneb kam půjdu příště na koncert??

Před nedávnem jsem na FB stránkách brněnské skupiny Ponk narazila na video z Vinnetua. Ach ano, Ponkové jsou indiáni…

Tihle tedy nemají divoké barvy, ale divocí být tedy umí :-)

Obzvlášť když si ke koncertování pozvou americké Duo (jak že se to jmenovali??) – šíleného kytaristu arménského původu (elektrická kytara) a šílenou zpěvačku českého původu. Pravda, některé kousky této dvojice se i dali poslouchat. Američanka, zpívající česky moravské lidovky s náběhem do operního zpěvu, no, bylo to velmi zajímavé. A bylo vidět, že si ten experiment fakt užívají.

Ovšem když hrál Ponk, tak to byla jiná. To jsem si zas užívala já. Viděla jsem předtím pár videí, to, že zpěvák (a houslista) skupiny, zpívat umí, tak to víme. Ale že až tak?? A že to celé bude mít takové grády! 

Tady na Moravě jsem si už pomalu zvykla, že cimbál je naprosto normální hudební nástroj, do kterého člověk v učebně ZŠU někdy narazí. Bývalá spolubaletka mé dcery, jedenáctiletá Terezka Kokešová, je houslová virtuoska.

No, zatím ještě asi ne, ale tedy na její věk válí. Prý jí Modrá Beruška finančně přispěla na to, aby jí učil pan profesor na JAMU. Když jsem kdysi dávno procházela Strážnicí v době Strážnického folklórního festivalu, byl to všude nějaký ten houslista a kolem hloučky zpívající lidí.

No prostě bomba.

A teď si vezměte, že postavíte houslistu, cimbálistu a hráče na kontrabas na pódium a oni spustí něco, co nejsou klasické lidovky, ale není ani nic jiného klasického. A zní to parádně. Však taky letos dostali Anděla :-) 

Tady máte jedno jejich video. Dávali to na závěr. Ti, co Ponkáče znají, tak tuhle píseň znají taky. Ale hráli třeba i Hotel California :-)

Jestli se někdy někde kolem Vás Ponk mihne (a že oni koncertují různě po republice), běžte si to vyzkoušet! Jak říkám, nejsou to lidovky, je to prostě něco úplně jiného a zní to moc hezky.

A neberte to na lehkou váhu! Já takhle před časem psala rodičům a kamarádce, když skupina hrála v Nymburce. Ale to ještě bylo předandělní období a nikdo moc tam nechodil. Velká převeliká škoda, že si to nechali ujít!

A stejně jako mě tibetský taneční večírek přiměl si občas doma zatančit, tak už teď přemýšlím, jaký koncert si zas dám. A mám jasno. V květnu příštího roku 2017! Depeche Mode! Jupí. Snad bude to jejich nové album pěkné a já budu mít dost peněz :-)

Jo a mimochodem. Pokud Vám někdo nabídne možnost sponzorovat pár šupami (to jako korunami :-))  jeho práci na HitHit, tak to udělejte. Ten příjemný pocit, že jste přispěli k vydání CD, které pak mělo takový úspěch, za to fakt stojí :-))))

Příspěvek byl publikován v rubrice Písně, Uncategorized se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Když Ponk útočí, aneb kam půjdu příště na koncert??

  1. Pingback: 31. Jahodový ráj, aneb další umělecký týden | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

