Praha. Kde je??? Ztracená pod turistickým balastem :-(

Možná Vám to přijde jako podivná otázka.

To přece ví možná i ten Američan, který nikdy nevytáhl paty z USA!

Ale přesně tohle jsem si říkala ve čtvrtek odpoledne, když jsem nasupeně táhla Prahou.

Možná to bylo tou nasupeností (viz minulý článek).  Ale možná jsem právě díky té nasupenosti vnímala ochotněji všechno to nasupující….

Kde je ta má Praha, kterou jsem znávala v 90. letech a v počátcích těch let nultých, kdy jsem v Praze studovala?? Říkávala jsem si tehdy, že je sice škoda, že nemáme ty proslulé univerzitní kampusy jako jinde v cizině, ale že je to vlastně ve skutečnosti úplně jedno. Můj kampus je přece Prašná brána, Staromák, Orloj a Celetná

Pendlovala jsem tamtudy několikrát denně z translatologie v Hybernské na fildu v Celetné a na fildu na nábřeží. Mou knihovnou bylo starodávné Klementinum! Nejkrásnější knihovna na světě! Prý.

Užívala jsem si to! Znala jsem ty cestičky ve středu města jako vlastní boty. Tam jsem chodívala do menzy, onde jsem chodívala na pizzu, tamhle zas na burčák a na něco na zub.

Kde jsou ta místa dnes??? Už nám nepatří. Už patří cizincům…. 

Co bychom pro turisty neudělali, že??? Nebo pro zisk z nich??? 

Přijde mi to legrační. Oni přijedou do Prahy poznat tu naši stověžatku. Ale tu naši Prahu už nepoznají. Nikdy. Stejně jako ani já už ne :-( Přijedou už jen do dalšího turistického kopíráku. Pro mě to byl vysloveně šok!

Obchůdky s cetkami. Náměstí plné zlatých a bílých lidských soch. (Když si dávaj pauzu, postávají poblíž stupínku a kouří…).  Thajské! masáže za 10 EUR. Hmm. Přejít Karlův most je umění a užít si jeho atmosféru snad ani nejde. Jak brzy bych musela vstát, abych viděla tohle???

(photo credit: Hynek Moravec, wiki commons)

(photo credit: Hynek Moravec, wiki commons)

A všude trdelník se zmrzlinou! Já tedy slyšela, že je to pro turisty velké lákadlo. Ale že až tak!! ??

A tak jsme nakonec největší radost měly z nedělní návštěvy Muzea Karla Zemana, kde jsme si mohly natáčet let na létajícím kole a fotit se v různých kulisách. A z bílé pávice v senátní zahradě, o které jsme se dozvěděly zcela náhodou od jednoho Pražáka… 

Tam moc turistů nebylo…

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Na cestách se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Praha. Kde je??? Ztracená pod turistickým balastem :-(

  1. Sedmi napsal:

    Jo, v létě se tam snažím nechodit… Není kam šlápnout… Ale v zimě nebo brzo na jaře to ještě jde 😃 nebo kolem čtvrté ráno 😀

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

