Uvést na trh vlastní ebook není jen tak….

Já té své elektronické knížce tedy neříkám ebook. Mám pocit, že by se urazila k smrti :-) Vůbec mám pocit, že si tak nějak žije vlastním životem a spíš než bych já tvořila ji, ona si tak nějak přetváří mě…

Divný…

Říkám jí elektronická kniha nebo e-kniha. Uznávám, že neříkáme e-pošta ale email, ale mně to prostě nedá. Pod ebookem si obvykle představím nějaký návod na něco. Ale má knížka přece není návod. A možná je to tím mým starým překladatelským návykem…

Napsat ji nebylo snadné. Ale nebylo to ani extra těžké. 10 básní již existovalo. V době, kdy vydal knížku jeden můj spolužák z VŠ, jsem si řekla, že mám vlastně materiál a že jsem také od dětství chtěla nějakou knížku napsat a vydat. A ne, Dobyvatelé ztracené archy psané podle stejnojmenného filmu na psacím stroji (včetně vlastních ilustrací), když mi bylo 12 let, a které mi teta nechala svázat, se nepočítají…

Rozhodla jsem se k ní přidat pár komentářů. Nakonec byly kupodivu velmi stručné. Tak znáte mě, jsem děsně ukecaná a píšu a píšu :-) Ale básně jsou stručné a symbolické. Komentáře se na ně asi naladily či co. Pak přišly obrázky. Když jsem si myslela na knižní vydání, začaly se kolem mě rojit malířky :-) A grafičky. Rovnou 3 :-) Ale knižní vydání zatím na obzoru není. Chybí ten správný nakladatel. Zjišťuji ale, že s ilustrací to nebude tak lehké, protože každá ta báseň a každé to téma si vyžaduje symbolické ztvárnění. Takové, které by působilo ruku v ruce s básní…

Nakonec se mi podařilo na pixabay (na kterou jsem narazila náhodou) najít takové fotografie, které se mnou a s tématem hned rezonovaly. Ale i to byla záležitost mnoha a mnoha hodin. Probrat se galerií, hledat něco, co bude to ono.

14060421_1582683938694971_2139402167_o

A pak následovalo to, co znají všichni, kteří kdy něco sepisovali. Úplně stačí delší seminářka, diplomka apod. Pročítání. Opravování. Jednou. Podruhé. Posté. Kupodivu jsem sice moc neopravovala a nedoplňovala, ale i tak. A navíc mi právě tím pročítáním ta knížka neustále kecala do života. Pozitivně :-) Po dzogčhenovém retreatu jsem doplnila ještě další 2 stránky. Prostě to chtělo. Ačkoliv jsem po něm do knížky nevtělila přesně to, co jsem tam objevila (to už by fakt nikdo nechápal, protože i mně už to nyní není tak jasné, a navíc by to úplně neladilo s jednotlivými kapitolami), určitý vliv tam Praha přece jen zanechala.

Když jsem knihu napsala a vytiskla (ano, PDF je možné si vytisknout jako brožuru, a tak ji mít v papírové podobě u sebe jako knížku), ulevilo se mi. Měla jsem za to, že to mám za sebou… 

No, houby…

Pak totiž přišlo to nejlepší:

  • Na jakém zákonném základě ji budu prodávat? Tak surfuju a lítám po úřadech…
  • To přece nemůžu, vždyť se nedoplatím! Tak píšu čtenářům magazínu Aves, zda by o něco takového vůbec měli zájem. Zájem by se našel, ale ne dost velký na to, abych do toho šla.
  • Najdu fakturovací systém FAPI, zjistím, že pro ty své skromné začátky ho můžu mít zdarma. Super. Odpadá ta mravenčí práce, kterou znám z magazínu Aves. Přepisování objednávek, udržování přehledu, komu co přišlo a komu ne. Vydávání faktur (což ani neumím), párování plateb. A u počítače fakt nemůžu sedět pořád!
  • Ok, vyzkouším to jinak. Sepíšu prodejní stránku. Vymazlím ji, seč tady na wordpressu umím. Mám dojem, že nad prodejní stránkou dumám víc než nad celou knížkou. Ta se tvořila sama. Toto tvořím spíš já. Co tam musí být? Jak to co nejlépe formulovat? Když budou mít lidé více informací a víc ukázkových stránek, změní se něco? No, něco se změnilo, ale pořád to ještě nebylo ono…
  • A pak si vzpomenu na svůj angličtinářský projekt. Ok. Asi je na čase s ním vystartovat taky. Ten by mi mohl zaplatit výdaje a knížka by byla jako příjemný bonus. Vždyť přece nemůžu zklamat ty, co si ji přáli mít, a ještě mi to finančně přilepší…
  • Pak přijde dzogčhenový retreat v Bratislavě. Tam já prostě musím! A aby mě to úplně nezruinovalo, tak peníze si holt musím vydělat. Žádný strach. To vyjde. Kdo neskočí, neplave. Jdu na živnostenský úřad…
  • Člověk by si řekl, že tím to tedy hasne. Ne. Nehasne. Asi mám IQ tykve, ale nastavit prodejní formulář na FAPI mi fakt netrvalo slibovaných 60 minut. To bude asi tím, že nejsem ten typ – řekneš a já udělám. Ano, uznávám, že je to jednodušší a rychlejší. Ale já chci mít přehled, chci chápat.
  • Ano, zapomněla jsem dodat, že kvůli prodejnímu FAPI formuláři jsem si vyměnila několik mailů s wordpressem i s FAPI. Ne, nemohu ho mít tady na blogu. Je nekomerční. A tak jdu za Endorou a dělám si přes ně nové stránky www.zitjeumenimilovat.cz. Vlastní doména,  newordpress hosting. Náklady. Ne moc velké.
  • Zkušební maily kupodivu chodí nadvakrát a odkaz na e-knihu v neklikací formě. Naštěstí zřejmě jen mně na yahoo mailu.
  • No a samozřejmě – obchodní podmínky a zákon o ochranně osobních údajů. Surfuju, chystám texty, dávám je na stránky.
  • Když si myslím, že je vše hotové a že to v pondělí ráno spustím, čeká na mě od 3 hodin od rána na FB zpráva od kámošky, které jsem hotovou knížku poslala. Radila mi s ní už předtím a konzultovala jsem s ní obálku. Ve zprávě jsem měla novou obálku, kterou pro mě vytvořila. Byla moc hezká. Mnohem lepší než ta moje, která se mi líbila jen napůl, ale už jsem nevěděla, co s ní. A tak jsem začala dumat, kde všude ten obrázek byl. Kde všude ho budu muset předělat. Hledala jsem přístup do softwaru na vytváření 3D obálek. Do softwaru na zmenšování obrázků. No. Zase pár hodin práce…

Ale jo, je to tam!!! 

A tak Vám všem, kteří jste kdy uvažovali o tom, že vydáte nějaký ebook, říkám – není to tedy otázka hup šup teď hned. Hlavně když se tomu opravdu chcete věnovat. Pokud nemáte prázdniny jako právě já, strávíte nad tím dlouhé hodiny po nocích. 

Ale ten pocit, když se Vám v mailu objeví první objednávky, a druhý den na účtu i peníze, za to tedy stojí! Doufám, že přijdou i nějaké pozitivní zpětné vazby! Peníze sice potřebuju, ale nejdůležitější pro mě vždycky bylo, aby to, co dělám, mělo smysl a bylo užitečné. Zadarmo se zatím bohužel pracovat nemůže, aniž by člověk nebyl ze vzduchu, nežil z prány a nebydlel ve stromech :-)))))

A tak má knížka Žít je umění milovat (a to teď a tady!) už žije vlastním životem v rukou jiných lidí než jsem jen já. Snad jim přijde vhod a nebudou peněz za ni litovat.

Pokud by Vás zajímalo, o čem ta knížka vlastně je a k čemu je dobrá, mrkněte se na stránky E-kniha Žít je umění milovat. Třeba Vás zaujme a budete další, kterým přistane v mailu :-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Uvést na trh vlastní ebook není jen tak….

  1. Pingback: 34. Jahodový ráj, aneb co v srpnu končí a co začíná?? | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

