Poslední prázdninové lužánecké čchi kungování

Léto končí, dovolené končí.

Ta moje ale brzy začíná.

A tím i končí prázdninové lužánecké čchi kungování…. 

V úterý bylo poslední…

Letos jsme si ho ale celkem užili! Zatímco loni jsme se sešli jen málokdy, letos hned několikrát a v celkem hojném počtu! Cvičíme totiž jen, když není vedro a neprší. Řeknu Vám, loni bylo buď vedro nebo lilo. Nebo jsem nebyla v Brně

Fotografie0748

Má přítomnost ovšem není pro cvičení nutná (což mi připomíná, že v Po nebudu mít možnost zjistit, jaké bude počasí a nebudu moct tedy i v mé nepřítomnosti orlíky na čchi kungování svolat :-(. Na dovolené se snažím být offline.) Naši orlíci mohou klidně cvičit i beze mě. Ostatně mnoho z nich cvičí doma samo. Ve skupině je to ale přece jen lepší… 

Naše letní cvičení totiž neslouží k nějaké výuce. Nikoho nic neučím a nic neopravuji. Tedy neobcházím, neopravuji a neučím. Jen připomínám, případně slovy navedu. V létě chodí cvičit jen ti, kteří se základní praxe naučili buď přes rok v tělocvičně nebo na víkendovém semináři s mistrem. 

Letní cvičení je spíš o tom si zacvičit. Uvolnit se. Nabrat opět trochu té energie. Najít v tom všem shonu důvod říct všem: Sorry, já teď nemůžu, jdu cvičit! A pak být chvíli jen sám se sebou a učit se vnímat vlastní tělo, vlastní dech, napětí a uvolnění, proudící energii, klid nebo shon mysli…

Alespoň 1x týdně! Nevypadnout z toho přes léto…

Proto mě před 3 lety napadlo, že bychom mohli v době, kdy se v tělocvičnách necvičí, chodit do Lužánek. Zpočátku to pro mě bylo takové zvláštní. Tak na veřejnosti máchat rukama. Ale pomalu jsem si zvykla. Ostatně nejsme jediní, kteří v parku máchají. Kolem nás se objevují jógíni nebo ti, kteří cvičí kung fu.

No a včera se kolem objevovala třeba veverka…

Z takového experimentu, který, jak pevně věřím, pomohl začátečníkům nezapomenout to, co se přes rok naučili, a navázat na to další rok (a proto se dnes již tzv. Botaničáci na víkendových seminářích s britským mistrem objevují mezi středně pokročilými studenty), se stala taková pěkná tradice.

Moc mě to baví! Tak jistě. Koho by nebavilo jít si odpočinout a nabrat sil?? 

Když nám bude počasí přát, sejdeme se ještě pár úterků v září. V tělocvičnách se začíná až v týdnu od 20.9.

Botaničáky už léta znám. Vánoční čajové dýchánky (a také na konci roku) v čajovně už jsou tradicí. Taky vím, kdo ze začátečníků z Kohoutovic se k nim přidá. Ale vždycky jsem zvědavá, kdo nově dorazí do Kohoutek a do Židenic.

Zatím to byly vždy velmi příjemné skupinky a vždycky jsme se hodně pobavili. To, že se tam člověk i něco naučí, je samozřejmost :-)

Vždy je ale zajímavé vidět, jaké pokroky lidé dělají. Jak někteří z nich zjišťují, že vlastně vůbec své tělo neovládají. Jak se to pomalu učí. Jak tím pomalu získávají vládu i nad tím, jak se cítí. Jak jsou uvolněnější. Nějaké energie? Občas o tom někdo začne mluvit. Ale většinou je to spíš takový bonus, třešnička na dortu toho, že někteří opravdu začínají být méně unavení, nebo je méně trápí to či ono.

Učit angličtinu JE pro mě radost. Angličtina se do života jistě hodí.

Ale učit Orla v hnízdě je pro mě DAR. Tam se učíme to, co se do života hodí jistojistě a vždycky!

A já jsem moc šťastná, že u toho můžu být. Jestli mi něco dělá každý týden radost a naplňuje ten můj pohár plný jahod v rámci radostného projektu Jahodového ráje tady na blogu, tak je to prostě Orel!

Nemluvě o tom, že i pro mě je to velká škola. Hlavně vedle našeho hlavního instruktora, se kterým vedeme hodiny na Botanické společně. Hlavní instruktor je hlavní instruktor. A cca 20 let praxe je 20 let praxe. A za tu spolupráci a za to vše, co jsem se od něj za ta léta naučila, jsem nesmírně vděčná!

Příspěvek byl publikován v rubrice Čchi kung se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Poslední prázdninové lužánecké čchi kungování

  1. Pingback: 34. Jahodový ráj, aneb co v srpnu končí a co začíná?? | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

