Návraty – Bože lidi, dejte si intenzivní kurz Aj, než pojedete na dovolenou!

Fotografie0461Tento článek tu měl nejspíš vzniknout ještě před začátkem prázdnin. Jako varování. Jako výzva k tomu, abyste zapracovali na svých znalostech cizího jazyka. Kdy jindy je potřebujeme, než když jedeme do zahraničí?? Ale pozdě bycha honit. A tak alespoň teď jako připomínka loňských prázdnin, jako připomínka, že tady na blogu najdete i článek o tom, jak reklamovat zájezd (a úspěšně! Chce to jen vytrvat!), a také jako připomínka toho, že také učím angličtinu a že již brzy se do toho pustím i v online projektu :-))) 

 

Tak nevíte, no. Třeba zůstanete stát na recepci, oni se budou dívat na Vás, Vy na ně, delegát v nedohlednu (no, možná na telefonu, ale chcete někomu na své dovolené telefonovat a složitě něco domlouvat?? Ostatně v tu ránu jste odkázáni na to, co Vám kdo řekne, že někdo jiný řekl… a na to, co za Vás někdo řekne… no není nad to se radši rozohňovat sám?? To za Vás nikdy žádný tlumočník neudělá!)

Tak nějak totiž začala naše dovolená. A roli tlumočníka a delegáta jsem (jako snad na každé dovolené :-)) zas převzala já. No já snad budu už na každé cestovce dopředu žádat delegátskou slevu :-))

Bylo to super. Začátek s oním „v tom druhém hotelu to bude všechno lepší a větší„, čímž mě tedy recepční pobavila (přesně jsem si představila ty davy lidí na večeři, které tam pak i byly…), jsem popsala v minulém článku. Ostatní se (má matka s dcerou a hlavně druhá rodina s dcerou), pravda, asi moc nebavili…

Pokračovalo to jízdou do dalšího hotelu… řidič zapomněl zavřít dveře, ty se jaksi zavřely, až když jsme zastavili… to jsme se bavili všichni :-)

V Egyptě jsem jako delegátka (tedy ne sama) zažila x krát, že lidi stěhovali do jiného hotelu, než který měli objednaný. Vždy to byl hotel o hvězdičku výš. Sama jsem to štěstí nikdy neměla. Až teď :-)

Jenže fór je v tom, že když Vás stěhují, vědí kam a že je tam volno.

My jsme přijeli do hotelu a ono nic. Poslali nás nejdřív na oběd. Pak se čekalo na manažera. Pak si manažeři obou hotelů volali mezi sebou. A proč nás tam posílaj?? A co s náma maj proboha dělat? (Či co si tak asi vykládali, to bych chtěla vědět… asi se začnu učit turecky…). Nebyli jsme ta jediní s papírem ze hotelu Splash Resort (jo, splash, krásné tobogány přímo v areálu… sen malé dvanáctileté holky, dcery našich spolucestujících, který se jí téměř rozplynul). Jednu skupinku Němců nakonec ubytovali. Nás pak taky. Dostali jsme super nóbl dvoupatrové pokoje s výlezem rovnou do bazénu. Jen na jednu noc a že nás další den přestěhují jinam…

No jo no, dejte sem kartu, dovezte zavazadla…

A tak druhý den jsem zas řešila stěhování. Delegátka už musela odjet. Na recepci zas začali cosi řešit. Děs v očích druhé rodiny, že odevzdáme pokoj a zas budeme čekat na recepci, se vyplatil. Dostali kartu hned, aby se šli do pokoje podívat, a hned si ji nechali. Zavazadla si odvezli taky radši sami. My jsme si počkali, dostali jsme krásný pokoj (trochu jsem si den předtím u recepčního šplhla, protože jsem v záchvatu radosti, že nás nepošlou zpět do Splashe, řekla alhamdulilláh… zvyk z Egypta… takové orientální Jéžiš, to jsem ráda :-))

Zavazadlo mé matce (a naši igelitku s plavkami) jsem nakonec taky dovezla sama, protože než bychom se dočkaly a otravovat se furt na recepci a popohánět chlápka, který se už v tom vedru z těch všech zavazadel potil, se mi taky nechtělo, snad by byl i večer… a my přece chtěly jít do moře!!

Už jste někdo zažil takového čachrymarchry s pokoji?? A jak to dopadlo??

Příspěvek byl publikován v rubrice Na cestách se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Návraty – Bože lidi, dejte si intenzivní kurz Aj, než pojedete na dovolenou!

  1. Nastesti ne, znam jen z doslechu. Ja vubec na dovolene tu cestovne-ubytovaci cast vzdycky jenom pretrpim :-( Jsem netrpeliva a nesnasim davy, coz naznacuje mnohe. Infarkt jsem zatim nemela, ale mozna neni daleko 8-)

  2. jolana88 napsal:

    Napadlo vás někdy to „otočit“? Destinace, kam lidé jezdí, jsou svým způsobem na cizincích závislé. Tudíž by nebylo od věci, kdyby se „místní“ přiučili cizím jazykům – což v mnoha zemích prostě nefunguje. Nehledě k tomu, že pokud cestovka nedodá kvalitního delegáta – je to na žalobu.

    • avespasseri napsal:

      Nejen napadlo. Zažila jsem to :-) V Egyptě jsou i egyptští průvodci hovořící česky :-) Jazyk se učí na jazykové fakultě, učívají tam obvykle arabisté od nás s katedry :-) A Egypťani většinou nakonec mluví velmi dobře :-) Ale nevím o tom, že by v rámci turistického ruchu to někde dovedli tak daleko. Teď ve Španělsku mluví česky i nějací obchodníci a pár lidí v hotelu. Ale spíš na úrovni – Dobré ráno, stojí to tolik a tolik :-)) Co se delegáta týká? Až na žalobu? Pravda, když jsem dělala reklamaci (a role delegáta tam trochu byla, ale netroufám si říct, jak velká), žalobou jsem taky vyhrožovala. Ale byla jsem ráda, že to cestovka vyřídila smírnou cestou…

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

