Jak udělat dojem na novou třídní??

Řeknu Vám, není to zas tak těžké.

To hlavní nejspíš bude, jestli se budeme bavit o dojmu pozitivním nebo negativním.

Já to hodnotit nebudu, protože se hodnotit odnaučuju. Popíšu prostě jen situaci a dojem jsme rozhodně zanechaly….

dream

1.9. 2016 – začátek nového školního roku.

Nástup do školy! Šup šup. V našem případě – NE. Sorry. Nezájem. My jsme ještě u moře a kašlem na to, že bychom měly být ve škole :-) Tak nevím, jestli tím nějak nenarušuji vztah své dcery ke škole. Ale když mně ho narušili už dávno… koukejte, co se může stát z jedničkářky. Svou vlastní učitelskou kariéru mám asi za trest? :-) Učit v jazykovce je ale jiná – to je radost! Pro mě a prý i pro mé studenty. To je asi dar té mé vlastní školní docházky… dar pro jiné?? :-)

1.9. máme s dcerou totiž jiný plán! Vyrážíme do Marinelandu! Když čekáme na náměstíčku na autobus, který nás má odvést na místo, vyzvání mi telefon. Naštěstí už mi zas funguje roaming. Nebo bohužel? Přes net (protože jsme nakonec zase zprovoznili Vodafone roaming na den, ach jo) zjišťuju, kdo že se mi to snaží dovolat. Reklamní telefonáty fakt brát nehodlám. Nacházím nějaké jméno a ptám se dcery, jak že se jmenuje její nová třídní? Ano, volá nám její nová třídní! Tak píšu manželovi, ať jí zavolá, že jsme v zahraničí. Pak mi učitelka volá ještě jednou, tak to tedy beru. Uvědomila jsem si, že když mám tenhle šílený roaming, vlastně si můžu telefonovat, jak chci. Omlouvám sebe, omlouvám šmudlinku. Jsme ještě na dovolené. Omlouvám manžela, který jí nejspíš bude za chvíli volat taky :-) Docela jsme se pobavily…

Marineland Španělsko

Marineland Španělsko

Marineland je ovšem to nejlepší místo, kde začít nový školní rok! Dcera tam už ve svých 9 letech byla potřetí! Delfíny zbožňuje! Usmyslela si, že až vyroste, tak tam bude pracovat. Nastuduje si všechno o delfínech a lachtanech, naučí se anglicky a španělsky. Tak. A když pak u cvičených papoušků přišla na to, že devítiletá papouščice Tina (i ta má dcera jmenovkyně má 9 let), umí násobilku lépe než ona, tak byla překvapená…

 

5.9. 2016  – náš skutečný první školní den

Nová školní taška. Naditá sešity a pracovním sešitem do Aj. Malá netuší, kde mají novou třídu. Slibuju jí, že půjdu s ní a pomůžu jí. Vycházíme z domu tak brzy, že ještě neotevřeli školní branku. Mezi davem dychtivých školáků před bránou dcera objevila své spolužáky a jako špionka je nenápadně sleduje do třídy. Hurá. První úspěch!

Tím to ovšem končí. Zjišťuju, že jsem manželovi zapomněla připomenout, ať v osobním odběru vyzvedne pracovní sešity na Čj. Naštěstí je nepotřebovali. Také zjišťuji, že nemáme cvičky na tělocvik a on je v pondělí! (Dokonce jsem i zjistila, jaký mají rozvrh!) Tak jsem vyrazila do města. Vyzvedla sešity, sehnala modré jarmilky a došla s tím do školy ještě včas. Pan vrátný prý že si to dcera vyzvedne. No, nevyzvedla…

Ale naštěstí cvičili v malé tělocvičně a tam je tatami. Na TV je navíc má bývalá třídní a té je všechno stejně jasné…

První „diktát“ do Vlastivědy (jen tak sami pro sebe) čtu s vyděšeným zrakem. Ha. Fakt jsme ten sešit na procvičování ČJ, který jsme na konci školního roku koupili, měly častěji otevřít…

Samooprava prvního matematického testu na násobilku taky nic moc (i ten druhý sešit na procvičování matiky zůstal docela často zavřený). Asi polovina správných výsledků a jak pak říkala dcera, vycházelo by to na trojku. No, asi ve čtvrté třídě začneme brát tu školu konečně vážně. Když už začnou dostávat ty klasické známky :-)

Dokonce se chystám v Po od pěti na rodičák! :-)

Ale jen na 30-40 min., protože od 6 – naštěstí nedaleko školy – mám speciální událost – křest své první knížky!!

Sice elektronické, ale já mám i její tištěnou podobu!! Původně to tedy neměl být křest, ale opětovné hostování v centru Osvoboď se, ve kterém chci představit to, co tady na blogu a v té knížce vlastně dělám – tj. odhaluju to, co je za těmi všemi povrchními příběhy, které se mi  v životě dějí. A propojit to trochu s orlím čchi kungem. Protože ono všechno se vším souvisí. Když se díky mému blogu nebo dokonce díky mé knížce, která je tedy extra speciál pro ty, kteří si na ni troufnou, podaří někomu poodkrýt symboliku jejich životních příběhů, jsem za to vždycky moc šťastná…

Tak třeba tento článek. Je dokonalou ukázkou toho, co všechno je možné číst za něčím, co pro druhé může být prostě jen prvním školním dnem:

Proč o něm tedy píšu? Ne, není to obyčejný blogový článek o tom, co jsme kdy dělali a nedělali. Ani není plný fotek nejrůznějších outfitů do školy. Ani nepopisuji, jaké pero je nejlepší a jakou školní tašku je nutno koupit :-) Ale 1. zaří není ani takový normální den, ne? Jen prostě konec prázdnin. Začátek školy. Okamžik, kdy všem začánají povinnosti. A rodičům se mnohdy uleví, protože nemusí řešit, kam s robětem.

Každé první září přece vypovídá mnohem víc!!

  • To naše třeba o tom, že si s oblibou děláme věci tak, jak chceme my sami, a nejedem konformně s tím, jak se to obvykle dělá. Prostě mimoňství a jiný svět, jak jsem kdysi dávno psala v článku Svět je jiný!. To je hodně výrazná vrstva toho, co se našeho 1. 9. dělo. I to, že na to ještě někteří nejsou zvyklí. I to, že škole, matematice a učení nelze vlastně uniknout ani v Marinelandu. Nebo jinak řečeno – člověk nemusí být hned ve škole, aby se učil, a někdy právě mimo školu získá ten nejsilnější impuzl ke studiu!
  • První nástup do školy krásně značil to, jak moc mám já sama se školou problém. Není to má priorita. Již od nástupu mé dcery do 1. třídy v sobě cítím, jak školu vnitřně bojkotuju. Jak vnímám, jak moc mě osobně negativně ovlivnila ta neustálá snaha být tam dokonalá a být ta jedničkářka, že nemám chuť kvůli škole a výsledkům v ní šílet. Už ne. Ale vnímám, že něco se mění. Protože podceňovat školní výsledky prostě nelze…

A jak jste na tom Vy a Váš nový školní rok??? Víte, jaké poselství Vám ten den (ať už nastal kdykoliv –  třeba před lety) přinesl??

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Jak udělat dojem na novou třídní??

  1. valkil napsal:

    Zrovna o tom letošním prvním školním píšu. Pro mě poselství naprosto jasné: nenechat se vynervovat, za žádných okolností. :)

    • avespasseri napsal:

      :-) Dá se jít i dál. Co přesně člověka nervuje? Co nejčastěji? A proč vlastně?? :-)) Protože pro mě je poselství téměř každé chvíle – nenechat se vyvést z rovnováhy :-) Jen možná tu hladinu rovnováhy má každý člověk někde jinde – a někde jinde v různých situacích. Některé jsou víc vykolejující a některé míň :-)

      • valkil napsal:

        U mě je to jak kdy, někdy mě ta samá věc vykolejí, podruhé ne. Záleží na okolnostech a nakupených událostech okolo. Na momentálním rozpoložení.

  2. jolana88 napsal:

    Nějak se ztrácím :) Snaha „být jedničkářka“ byla školy? Opravdu? Škola nutně nemusí být prioritou, ale … Vy máte negativní vztah .. Já mám dojem, že jej přenášíte na dceru?

    • avespasseri napsal:

      Já mám taky ten dojem. Podvědomě odmítám kvůli škole šílet, protože já sama jsem šílela, abych ty známky měla. Celkem zbytečně. Podotýkám, že rodičům to bylo fuk. Nějaká vnitřní perfekcionalistická snaha či co :-)) Což ovšem neznamená, že na ni úplně kašlu :-)) Jen se snažím jít jinudy. Poukazovat na to, co je důležité. Má dcera by jedničky určitě dokázala mít taky. Ale ona má priority jinde. Mě učení (pokud vůbec někdy k nějakému „učení“ došlo, bavilo. S ní jsme se ještě nedostaly, naštěstí, do fáze, že by ji to nebavilo. Dnes sama navrhovala, co by tak mohla dělat, aby se každodenně do školy připravovala, protože má co. Zároveň se ale byla schopná se během pár minut ta vyjmenovaná slova naučit, když na to přišlo :-) Jdeme zlehka díky tomu, že první 3 roky nebylo klasické známkování. A já jsem za to šťastná. To byla moje priorita.

  3. Sedmi napsal:

    :-) jo já taky nestíhám všechny ty pomůcky, obaly a cvičky… Ale ono se to nepo… ;-)

  4. Pingback: 36. Jahodový ráj, aneb jak vstoupit do jiného světa? A mandloňový sad! | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

