Tak Star Trek prý slaví 50 let! Spocku, žij blaze!

Jste milovníci Star Treku?? Tuším, že o tomto seriálu na blogu ještě řeč nebyla. Dexter, Sherlock, Velkolepé století. I Terminátor a Vetřelec tu našly své místo. Ale Star Trek ještě ne. Taková ostuda! A přitom Spock, Dat, Pickard, Kirk a Borgové (no jo, Borgové tu byli – Resistance is futile!) jsou nezapomenutelní! Jsem prostě Trekkie….

Nakonec jsem ráda, že se nám Star Trek i se svou původní posádkou vrátil. Spocka jsem měla vždycky ráda. Když jsem šla před pár lety do kina na první film z té nové série filmů, byla jsem zklamaná. Vždyť je to jen další akční honička pro mladé! Určitá poselství, která s sebou Star Trek seriál Nová Generace nesla a která jsem měla tak ráda, byla fuč. Nebo jsem je pod tou palbou jen neobjevila…

Kde ještě nezná Spocka??

Kde ještě nezná Spocka??

Paradoxně to byl Sherlock, který mi pomohl vzít novou sadu filmů na milost. Před nedávnem jsem si pustila online Star trek – Do temnoty, protože jsem si vzpomněla, že jednu z hlavních rolí tam hraje Sherlock. Mám prostě Benedicta (to šílené příjmení si odmítám pamatovat… ani přepisovat ho nehodlám) ráda a roli záporáka si vyšvihl hezky. I ten film mi přišel napínavý a zábavný (i když je prý obsahově dost mimo…). Ale ten první, ani ten poslední Star Trek (Do neznáma), mě prostě nechytl…

Nicméně, jak říkám. Jsem ráda, že tu původní posádku přivedli zpět. Je to zajímavé. Nový James Kirk, nový Spock, nový Sulu, nový Skotty. Já sice nebyla extra fanynkou té staré řady seriálů. Z dnešního pohledu je to sci fi příliš zastaralé a triky neumělé a kostýmy příšerné. Neviděla jsem, jak nyní zjišťuju, zdaleka ani všechny celovečerní filmy s původní posádkou. Ale hlavně Spock byl vždycky s tou svou emoční plochostí velký sympaťák :-)))) Asi jsem divná :-) Jenže Vulkánci, jak víme, jsou naopak v hloubi duše (mají vůbec Vulkánci duši??) velmi emoční a zvládnout své emoce je pro ně velký úkol! Možná jsem to vnímala sama u sebe velmi podobně??

Asi mě hlavně tahle duchovní stránka Vulkánců tak fascinovala… to jsem ještě nevěděla, že o podobných věcech sama začnu psát. Blog, magazín Aves a dokonce vlastní knížku!! Takže vlastně za tohle všechno vděčím Star Treku??!! Vlastně jsem si vždycky říkala, že touha letět ke hvězdám, zájem o vesmír, o věci zcela nereálné, nepozemské musí mít něco společného s tím, že člověk není tak spoutaný tím, co by se mělo. Vždycky žije tak trochu v jiném světě. Ostatně článek Jiný svět je toho asi důkazem! Jak to vnímáte Vy, Trekkie? Někdo má asi ke sci fi blíž, protože je technicky založený. Někdo k němu má blíž, protože jaksi nestojí pevnýma nohama na zemi a má hlavu pořád někde ve nebesích.

Což má své nevýhody. Proto je asi někdy dobré se trochu postavit na zem. Vnést trochu toho rozumu do těch fantazií…

A proto se mi asi vždycky líbil i Dat. To jeho zmatení nad lidskými emocemi. Ta jeho snaha pochopit, co to vlastně znamená být člověkem. Ta jeho směšná racionalita, která nicméně vždycky nakonec přišla vhod :-)

Ale jako by se ukazovalo, že spolehnout se na rozum a umrtvit emoce, což byla představa tvůrců seriálu, není to, co je potřeba se silnými emocemi dělat… alespoň v mém případě rozhodně ne. Naučila jsem se s emocemi pracovat nakonec trochu jinak… nebo se spíš pořád učím…

No jo no. Dětský sen pracovat v hvězdném městečku (nebo dokonce letět do vesmíru) se mi již nejspíš nikdy nevyplní. Ale tak jsem alespoň mohla sledovat cesty lodi Enterprise tam, kam lidská noha ještě nevkročila….

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Filmy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Tak Star Trek prý slaví 50 let! Spocku, žij blaze!

  1. Pingback: 36. Jahodový ráj, aneb jak vstoupit do jiného světa? A mandloňový sad! | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

