Jak vytvořit video na youtube?? Uff, dost jsem se zapotila!

Všude čtu, že nejlepší jsou videa. Že bloggeři jsou už za zenitem. Že letí youtubeři. A tak.

Řeknu Vám jedno – kdysi dávno jsem se rozhodovala, zda budu překladatel nebo tlumočník. Po pár tlumočnických proseminářích na univerzitě mi bylo jasno.

„Nemůžeš se chichotat, když nevíš, co říct.“

Dodnes vzpomínám na slova naší profesorky na tlumočení (mimochodem jedna z mála, která se na konci studia ukázala jako normální…). No, ale jako výborná tlumočnice věděla, že tohle by fakt nešlo…

No, jako youtuberce by mi to ale možná prošlo. Ale není to tak dávno, snažila jsem se kvůli jednomu projektu video vytvořit. Zjistila jsem, jak. A pak jsem se do toho pustila. Dodnes si na památku nechávám v počítači ty desítky zkušebních videí. Ano, natáčela jsem to pořád dokola a pořád dokola se nemohla k ničemu pořádnému dobrat. (Jen k první větě tohoto nového videa – to je to, co z celého natáčení tenkrát nakonec vzešlo :-)) A nedalo mi to se nechichotat. Tak zíráte sami na sebe a něco vykládáte do počítače. No není to pošahané??? :-)

Ale hlavně – když píšu článek, vzniká tak nějak sám. Plynule. Začnu psát a za chvíli ani nevím jak a jsem na konci. Ve valné většině případů nemusím nic přepisovat a cizelovat. To se prostě s tím utrpením při vytváření videí nedá srovnat!! Holt jsem psavec a ne řečník… a proč se drát někam, kde je to sice módní, ale nejste to Vy??? 

Nicméně má knížka Žít je umění milovat (a to teď a tady!) má na mě specifický vliv :-) Nejen  tedy že mi přišla do života zrovna ve chvílích, kdy jsem se pídila po odpovědích, a já s údivem zjišťovala, že po nich nikde nemusím pátrat. Že jsem si na ně už před 20 lety odpověděla. Znáte ten pocit, když najednou zjistíte, že všechny odpovědi už vlastně dávno znáte??? 

Přiměla mě dokonce i naučit se udělat video a dát ho na youtube!

Tedy to nejsou jediná videa, která jsem kdy na youtube dávala. Natáčela jsem baletní vystoupení naší dcery a podařilo se mi je na youtube dávat už před časem. Ale vytvořit video z fotek i s popisy a hudbou?? No, tedy. Na rozdíl od těch prvních to nebylo tak snadné… 

A co na tom tedy bylo tak těžkého?

Technicky vlastně nic moc. Na youtube (když jste přihlášení) dáte Nahrát/Upload a zadáte si, že chcete nahrát Photo slideshow. Stáhnete si jednoduše obrázky a nastavíte si základní údaje – jak dlouho budou jednotlivé obrázky na obrazovce a jaké přechody mezi nimi si přejete.

Zdá se to jednoduché, že?

  • Aby to jednoduché i bylo, doporučuju mít obrázky do videa v jedné složce, abyste po nich nemuseli pátrat všude možně a mohli jste je prostě jen všechny naráz nacvakat do youtube editoru.
  • Doporučuju si předem všechny ty obrázky nastavit na rozměry 16:9, aby se Vám ve videu neukazovaly černé pruhy. Nakonec jsem přišla na to, jak to udělat – klasicky oříznout obrázky přes program Malování. Nemusíte pak natažené obrázky zase odtahovat a vyměňovat za vhodnější.
  • No a pak už jen můžete doufat, že Vám při nastavování textů a upravování délky zobrazení jednotlivých obrázků nebude youtube editor z ničeho nic vypadávat. A ačkoliv slibuje – all changes saved – zjistíte, že to jediné, co ukládá, je ta sekvence obrázků. No, pánbůh zaplať za to … nebo přijďte na to, jak mít rozpracované video opravdu uložené :-)
  • Nebylo by také k zahození přijít na to, jak hned na začátku editování videa vědět, jak nastavit u všech obrázků stejné hodnoty vloženého textu. Když máte obrázků, tuším, 12 a musíte u všech nastavit výšku textu, výšku ohraničení a průhlednost ohraničení, nemluvě o tom, zda se ten text má vůbec zobrazovat – a to pokaždé znovu, kdykoliv editor vypadne – je to na palici. Kupodivu mám ale tento týden naštěstí nějak hodně pevné nervy – o tom víc v týdenním shrnutí :-))
  • Jo a ještě by mě zajímalo, jak dohledat ty statisíce zvukových stop, které tam slibují. V jednotlivých kategoriích se jich totiž objevuje jen pár a já vůbec netuším, co tam vlastně mají a po čem se pídit. A tak je u videa hudební doprovod takový, jaký tam je. Představovala bych si ještě malinko něco jiného, ale i tohle docela sedí. Je zajímavé, jak si každé video prostě o ten svůj zvuk či tu svou píseň prostě řekne…
  • Jo a ještě by mě zajímalo, jak vlastně youtube určuje, který obrázek nastaví jako ten první, i když celé video začíná úplně jiným obrázkem??

No a tak má tedy má knížka Žít je umění milovat (a to teď a tady!) i své doprovodné video! A jo, docela jsem to vytváření videa navzdory všem těm těžkostem i milovala :-)) Hlavně ten fakt, že teď vím, jak na to, a na co si dávat příště pozor!

A jak tedy to video vypadá??

Tady ho máte – snad si ho užijete, když už jsem si já při jeho vytváření taky užila – to své :-))) A pokud Vás zaujme, máte výhodu. Nemusíte si zadávat název stránky té knížky, můžete se o ní dozvědět něco víc z odkazu výše :-))

P.S. Obrázek v náhledu videa? Ha, už vím! Stačí nastavit thumbnail! Youtube navrhuje ve video manageru 3 obrázky, stačí na jeden z nich kliknout a uložit změnu!!

 

Příspěvek byl publikován v rubrice ŽÍT JE UMĚNÍ MILOVAT se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Jak vytvořit video na youtube?? Uff, dost jsem se zapotila!

  1. Sedmi napsal:

    Ahoj, hezký. Ale knížku nestíhám…

    • avespasseri napsal:

      Díky :-) Já jsem si říkala :-) Ale má jen 50 stránek a čte se rychle :-))) Zkus to :-) Za 10 dní to budeš mít zmáklý – každý den jednu kapitolu. Trochu si při hrách pohraješ a je to :-)))

      • Sedmi napsal:

        Nejde ani tak o čas, cestou do práce a z práce stíhám číst, ale je to dost náročné čtení a na to moc teď nemám kapacitu… Dokonce nedávám celé ani tvoje články, i když nakouknu. Je to dost mazec momentálně…

        • avespasseri napsal:

          Zajímavá zpětná vazba :-) Náročné? :-) No, pravda, není to jen tak nějaký příběh, jako v ebooku. Ale zase se nečeká, že se to bude hltat jak běžná knížka :-)))) No jo, já vím, poslední dobou se mi ty články natahují :-( Ale tak chápu, já si to vůbec neumím představit, mít 3 děti a ještě práci…

  2. Pingback: 37. Jahodový ráj a pevné nervy… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

