Zásadní změny, aneb proč si jen děláme starosti???

Přišli jsme o ložnici.

10 let jsme dumali nad tím, jak to v našem 2+1 uděláme, až dcera dospěje do věku, že bude chtít svůj pokojík. Obyvák je hodně velký a přestože jsem snad xkrát prošla IKEA a ty jejich pidi vzorové bytečky a přišlo mi to docela roztomilé a žitelné, přece jen. Já miluju prostor! Představa, že ten velký obyvák jednou nějak rozdělíme na obyvák a ložnici se mi dvakrát nelíbila.

Hledali jsme různá řešení. Zástěny, knihovničky, přepážky. Ale nějak nic nebylo to ono. Ono se také v proskleném obyváku nějaké přepážky špatně dělají. Manžel dokonce uvažoval o tom, že jedno z oken zevnitř zazdí. Ale jakákoliv taková změna by z našeho malého bytu udělala ještě menší byt… 

Ale udělat z obyváku prostě ložnici jsem zuby nehty nechtěla. Já přece potřebuju samostatnou ložnici! Místo, kam člověk zaleze a v klidu spí. Já ten klid potřebuju. Ten prostor, který je spojen s klidem a pohodou, který navozuje spánek. A navíc – vždyť všichni experti na bydlení doporučují nemíchat dohromady ložnici s obývacím prostorem…

Mezifáze - než jsem v úterý dorazila ze cvičení, zmizel gauč! Čekalo nás povalování na zemi na polštářích přesně tak, jak jsem si to kdysi představovala!! Alespoň jeden den!

Mezifáze – než jsem v úterý dorazila ze cvičení, zmizel gauč! Čekalo nás povalování na zemi na polštářích přesně tak, jak jsem si to kdysi představovala!! Alespoň jeden den!

No, ale asi budeme průkopníci :-) Dnes už má také pomalu každý byt spojenou kuchyni s obyvákem (kromě tedy toho našeho :-)) a když jsem v takovém prostoru žila jako malá, tak jsme byli za exota. A bylo to fajn! Vždyť řekněte, kolik výhod takové propojení má…

Za 10 let se totiž spousta obav tak nějak rozplynula… 

  • že tam neusnu. (Haha, právě tam obvykle usínám nejlíp. Kdykoliv máme po skončení nějakého TV pořadu vylézt z našeho gaučíku a přesunout se do ložnice, najednou je to otrava :-)) Odjakživa totiž máme gauč roztažený do ležící polohy a u TV se zásadně polehává :-))
  • že neusnu, protože manžel se bude kdo ví dokdy dívat na TV a já neusnu, když není úplné ticho a klid. (Haha, poslední roky je manžel z práce tak utahaný a vstává tak brzy ráno, že jsem to obvykle já, kdo chodí spát později. A můj manžel usne i při cirkulárce.)
  • že to bude divný, mít v ložnici postel. (Haha, z našeho gauče se postel stala už dávno. Když si chce člověk odpočinout, hopsá na gaučík a tam si zaleze pod tygří deku. Poobědové siestičky se odehrávají na gauči. Nedělní TV pohádky se odehrávaly na gauči. Obyvákem, kde se scházejí známí a kde to žije a povídá se, je prostě kuchyň :-)
  • že v ložnici nemůže být TV, protože to prostě není dobrý (haha, TV u nás doma zas tak často neběží a jako uspávačka je TV přece super věc! Vždyť co tam tak dávají??)

A tak se náš byteček mění. Obyvák zmizel. A přece mám dojem, že se vlastně vůbec nic zásadního nezměnilo :-) A jak tak zjišťuji, je naprosto zbytečné dumat léta nad budoucí změnou, protože ono se to tak nějak přelije samo přesně tam, kam má… a veškeré dumání se ukáže jako zbytečné :-) 

Škoda, že jsem tento příspěvek nepsala už včera než jsem šla cvičit do Kohoutovic čchi kung. Možná bych byla tolik nedumala nad tou zásadní změnou, která mě tam čekala – že mi má přijít víc lidí, než jsem zvyklá. Nakonec to dopadlo úžasně :-) Naopak se přihodilo to, co jsem nečekala! Před námi cvičí jógíni, a tak jsem nakonec řešila úplně jiné problémy než jsem se bála, že budu řešit.

A tak lidi – neřešte! Beztak bude všechno úplně jinak než čekáte!!

Nastaly i jiné změny – ale o těch zase někdy příště :-)))

Příspěvek byl publikován v rubrice Strach se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Zásadní změny, aneb proč si jen děláme starosti???

  1. Pingback: 38. Jahodový ráj, aneb změna za změnou… | Žít je umění – ENjoy!

  2. Pingback: Pokud někdo toužíte po změně, vyražte si do září… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

