Proč Orla v hnízdě (čchi kung) v Brně Židenicích??

Jednoduše.

Protože kamarádka chtěla :-) 

Cvičení v Židenicích je pro mě taková specialitka. Možná právě orlí čchi kung může za to, že jsem v sobě našla sílu překročit vlastní nejistoty a obavy a rozjela v Brně ještě jedno místo, kam mohou zájemci chodit.

Protože Kohoutovice (st 18.00), kde jsem si své první instruktorské krůčky před pár lety zkoušela poprvé, se mnoha lidem časově a místně nehodí. Nemluvě o tom, že už se mi do Kohoutovic nevejde ani špendlík navíc :-)  Letos tam mám poprvé náhradníky a dokonce i nové začátečníky přihlášené na druhé pololetí! Z čehož jsem nadšená, protože čím víc lidí si to vyzkouší, tím víc lidí může zjistit, že právě TOHLE by pro ně mohlo být TO ONO, co jim bude v životě pomáhat :-) Naučit se „létat“ se fakt hodí :-) Tihle malí orlíci by Vám řekli :-)

orlivhnízde

Povím Vám příběh o tom:

  • proč zrovna Židenice.
  • jaká šílenost se musela stát, aby se orlí čchi kung, který najdete všude možně po republice, ale v Brně ještě před pár lety nebyl, mohl začít cvičit KONEČNĚ i tady.
  • jaká neuvěřitelná řada náhod přispěla k tomu, že se kromě Kohoutovic cvičí i v Židenicích.
  • jaké dárky tak občas z radosti rozdávám a jaký „dárek“ mám pro Vás :-)
  • co tak můžete od orlího čchi kungu čekat (a odkážu Vás na spoustu dalších textů a stránek, které by Vás mohly zajímat a kde si ho můžete dokonce online vyzkoušet)
  • a také, kde se můžete přihlásit :-)

Takže proč zrovna Židenice?

Sama v Židenicích bydlím a dcera si v židenickém Sokole prvně ochutnala, jaké to je lítat po tělocvičně. S židenickým Sokolem a s jeho paní starostkou dokonce jela do Prahy na sokolský slet coby předškoláček  :-)

A byla nebyla jedna kamarádka, jejíž syn chodil s mou dcerou. Do Sokola :-) Ona byla v té době ještě na mateřské a učila se masáže (včetně reflexní) a já měla od září začít vést své vlastní začátečnické kurzy v Brně – Kohoutovicích. Slovo dalo slovo a ona si trénovala maséřinu na mě a já instruktorství na ní :-) Během léta jsem ji naučila všechno, co by měl začátečník umět.

Kamarádka pak nastoupila do práce. O to víc chtěla pokračovat. Kdo to totiž jednou zkusí a zjistí, že mu to z jakéhokoli důvodu fakt vyhovuje, ten se té pohody nechce moc vzdávat. To já znám sama na sobě :-)

A tak když pak za mnou přišla s prosbou, jestli bych neotevřela orlí čchi kung v Židenicích v Sokole, protože na Botanickou (út od 17.00) mezi pokročilé to časově kvůli práci a kvůli dětem nestíhá, vyrazila jsem nakonec právě za paní starostkou… 

A tak začala má éra samostatnosti :-) V Kohoutovicích, kde cvičíme v prostorách pana doktora Černého, tak nějak přicházeli zájemci sami. Většinou z řad jógínů, protože právě jóga se u něj cvičí. Občas někdo přes můj blog. Nikdy jsem tam neřešila pronájem tělocvičny, to bylo mezi panem Mudr. doktorem Černým a panem Judr. doktorem Simonem (naším hlavním orlím instruktorem). Od Pavla (Simona) jsem dostala požehnání a ještě i podporu: „Musíš vydržet, ono to půjde.

No, když to řekne někdo, kdo začínal před 20 lety, a podařilo se mu vybudovat spolu s naším anglickým mistrem velkou skupinu lidí, která po celé republice cvičí pod vedením instruktorů, které si zase cvičí a certifikuje on, mistr a Pavlova žena Alice, tak to má svou váhu

Jenže, jak jsem říkala, cvičilo se v Praze, Plzni, Strakonicích atd. Jen to Brno pořád nic! No, jeden orlí student, který absolvoval instruktorský kurz, v Brně byl. A učil by i rád. Ale…

Někdy se směju, že zatímco Pavel Simon si několikrát do roka vozí mistra z Velké Británie do Česka, tak Pavel Simon mi sem jezdí z Františkových lázní téměř každý týden sám. To je tak, když je instruktor neschopný a necítí se na to otevřít si a vést tu lekce sám :-)))

A tak hlavní Orel tedy „přiletěl“, chytnul ho za ručičku, zaučil si ho rovnou sám (no, není nad to učit se od Nejvyššího, jak mu kvůli jeho 2 metrům říkají známí) a pak už ho jen popostrkoval k těm světlejším samostatným zítřkům :-)) A já jsem ráda, protože  to je pro mě prostě bomba mít ho tu a cvičit pod jeho vedením (vedeme spolu kurzy na Botanické).

No a protože by bylo divné jezdit takovou dálku jen kvůli „neschopnému“ lektorovi, zaonačilo se to tak, že sem jako jezdí přes týden do práce. Ale všem je přece jasné, že je to jinak – to si prostě orlí čchi kung řekl, že se ho lidi musí naučit i v Brně. Děj se co děj :-)) 

On sám tehdy zajistil pro čchi kung prostory u pana doktora Černého a sám se ujal začátečníků. A já sledovala, jak to dělá. Protože jedna věc je cvičit, druhá věc je absolvovat instruktorský kurz, třetí věc je udělat instruktorskou zkoušku, čtvrtá věc je matně si ještě pamatovat, jak kdysi před lety na víkendovém semináři za Plzní učil on mě a pátá věc je učit pak sama! Kór když se Vám pak každý týden kouká pod prsty, jak to říkáte, jak opravujete, jak předcvičujete atd. atd. :-))

Začal to sám, ale v tom pomyslném hnízdě člověk nemůže zůstat navždy. Když začne být těsno, musí se orlík rozlétnout dál :-)

Jako učitelka angličtiny a bývalá průvodkyně nemám ale takový problém lekce vést. Do tělocvičny mi nikdy nepřijdou dvě lodě lidí jako na Silvestra před necelými 20 lety do Karnaku :-) A nemusím krotit divou zvěř prvňáků nebo předškoláků :-) Ale postarat se o prostory, o pronájem, o nové studenty. Uff. Vidím, jak to nemají podnikatelé snadné a jak těžké jsou začátky.

Řekla bych, že nebýt dvou mých kamarádek – nadšených „orlic“ – možnost cvičit orlí čchi kung by v Židenicích určitě nebyla :-)

Jedna mi byla inspirací do toho jít. Paradoxně ale nakonec moc časově nestíhala ani ty Židenice a nakonec odpadla :-) Druhá – jejíž syn chodí s mou dcerou pro změnu do školy – to tu se mnou a různými začátečníky táhla několik pololetí. Vždycky od začátku. Od píky.

Díky ní bylo alespoň na pronájem tělocvičny. A díky paní Cikurasové, která se o pronájmy v Sokole stará, jsme mohli dočasně platit prostě jen za opravdu odcvičené hodiny. Tj. když jsme věděly, že daný týden přijde jen ona, brávala jsem si ji na cvičení domů a já tak občas i něco vydělala :-) A urputně jsem odmítala nabídky z jazykovky, jestli zrovna v tu dobu nechci vzít skupinový kurz angličtiny. Ne, nechci. Chci orlit! 

A tak jsem moc ráda, že toto pololetí se kurzy tak rozjely a já už nemusím s paní Cikurasovou řešit platby na několikrát. I když se kamarádka z Židenic odstěhovala (a začala chodit tam, kam patří, tj. na Botanku – ostatně se přestěhovala opět 5 min. pěšky od tělocvičny), orlí čchi kung už v Židenicích žije svým životem i bez ní…

A doufám, že i dál bude. Kamarádce jsem v srpnu jako své díky věnovala svou úplně první vlastní knížku, kterou jsem v srpnu v elektronické podobě vydala Žít je umění milovat (a to teď a tady!).  A pro Vás mám jiný dárek (i když tahle knížka je special a balzám na naše stresované duše točící se v kruhu a onen záchranný kruh, když se topíme v problémech).

 Ten, který si můžete dát Vy sami sobě. Já Vás jen naučím si ho rozbalit :-) 

Orlí čchi kung umí spoustu věcí a já mohu jen těžko říct, co dá zrovna Vám. Umí uklidnit. Umí Vás naučit, jak být uvolněnější a zbytečně neplýtvat energií. Jak říkávám: „Dělat na max., ale nepředřít se u toho…“ Nestresovat se tolik. Umí dodat energii. Umí Vás naučit zacházet s tím, co nám dělá ze života buď peklo, nebo ráj – s vlastní myslí. O zdravotních účincích já moc nemluvím, ale i ty mám vyzkoušené :-)

Přijďte si to do Židenic vyzkoušet! Tam ještě mám pár volných míst!  Jo, asi se ptáte kdy se v Židenicích vlastně cvičí? :-) Každý čtvrtek od 17.30! Takže to ještě stihnete! :-) 

K veškerým info o orlím čchi kungu (proč, co, kdy, jak a k čemu vlastně) se doklikáte skrze stránky, které mu tady na blogu speciálně věnuji –

ZACVIČTE SI čchi kung OREL V HNÍZDĚ!

Najdete tam i kontakt na mě. Napište mi, prosím, předem, že s Vámi mám počítat :-) Já se Vám ozvu a poradím kudy kam. V Sokole :-)))

No a pokud si chcete něco vyzkoušet hned online, mrkněte se na zbrusu nové webovky Orla v hnízdě www.orelvhnizde.czTam to máte stručně, jasně i s videi :-) Doporučuji napsat si o videa s mistrem, kde Vás on sám provede základními zkušenostmi Orla :-) A nebojte. Je to s titulky i s dabingem. Ostatně, kdybyste si chtěli někdy s naším anglickým mistrem popovídat, já učím i angličtinu (www.radostzanglictiny.cz) :-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized, Čchi kung se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Proč Orla v hnízdě (čchi kung) v Brně Židenicích??

  1. Pingback: 41. Jahodový ráj, aneb když musím, tak tedy musím… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

