Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (1. díl)

Obvykle hledáme své učitele a průvodce u lidí. Chodíme na různé kurzy – tu více esoterické, tu méně ezoterické. Necháváme se zasvěcovat, necháváme se zavést do svých minulých životů nebo si  vykládat ty budoucí. Učíme se meditovat nebo léčit sebe i druhé.

Některé cesty nás obohatí, některé cesty nám mohou ublížit. O tom, kde někdy může být zakopaný pes a v čem mohou být některé směry nebezpečné, jsem před časem psala v dubnovém Magazínu Aves celou kapitolu. V mém online minikurzu (zdarma) Mimoňská cesta je tomuto tématu věnován celý díl. Tak vážný problém to může být!

Dalším obvyklým zdrojem jsou knihy. Nedávno jsem kdesi v prostoru Facebooku narazila na stránku, kde sami uživatelé přispívali knihami s duchovní tematikou, které je nejvíc ovlivnily. I já mám pár svých oblíbených knih :-) Výklad Tarotu od Amber Jayanti, knihy Ruperta Spiry, Pemy Chodron nebo Eckarta Tolleho. A spoustu dalších, které třeba jednou prošly mýma rukama a nějakým způsobem ke mě promluvily.

Ale nedávno jsem si uvědomila, že ještě než jsem začala číst, ještě než se u nás vůbec vyrojilo hafo nejrůznějších učitelů a směrů a ještě než jsem se před těmi 20 lety na té cestě vůbec ocitla, ta inspirace přišla zcela odjinud. 

Objevila se a od té doby mě neustále provází. Člověk by to tam nečekal, ale je to tam a hovoří ke mně jasnou řečí…

Stalo se to jednoho dne, kdy jsem učila děti na letním kurzu angličtiny. Byla jsem v té době čerstvá studentka angličtiny na VŠ a na 14 dní jsem si vyrazila přivydělat. Bydlela jsem přímo v základní škole. A jednoho dne za mnou přišel klučina s kazetou. Prý jestli bych mu nepřeložila jednu jeho oblíbenou písničku. Kazetu jsem si půjčila a pak se po odpolednech a večerech ozývala po celé třídě z kazeťáku…

Chytla mě a nepustila. Byl to Violator od Depeche Mode :-) Můj první duchovní učitel :-) 

Personal Jesus je asi nejznámější píseň. Když už dnes rádio něco od DM pustí, většinou tohle. Tahle písnička ale nepatří mezi ty, které považuji za nejsilnější. Ačkoliv byla nejspíš z těch, které obrátily mou pozornost k duchovním a náboženským otázkám. Možná právě píseň o osobním Ježíšovi má na svědomí to, že když jsem potom před 20 lety potkala muže, který si s ním povídal, neřekla jsem si, že je to blázen :-)) A otevřela se tomu, co ke mně potom skrze něj přišlo. A právě to bylo na počátku všeho…

Tenkrát mě chytla jiná píseň, která není mezi nefanoušky tak známá – Waiting for the night. Již dlouho jsem ji znovu neslyšela. Pouštím si ji až teď kvůli tomuto článku a opět mě svým čistým zvukem nadnáší :-) Už jen to čekání na začátku písně…

Čekám, až padne noc… a tam v tichu, to jediné, co cítíš, je klid. Na obloze je hvězda, která mě vede svým světlem. A v záři měsíce vím, že již brzy přijde mé vykoupení.

Pusťte si ji, na videu je i s anglickým textem, abyste lépe rozuměli textu. Protože tady jde jak o hudbu, tak o text. Jako ve všech DM písních.

A v příštím článku Vás zavedu k těm dalším písním, které mě ovlivnily…. přejděte SEM.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice CESTA KE ŠTĚSTÍ, Uncategorized se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (1. díl)

  1. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (2.díl) | Žít je umění – ENjoy!

  2. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (3. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  3. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (4. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  4. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (5. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  5. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (6. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  6. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Někdy to může být překvapivé… (7. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  7. Pingback: 43. Jahodový ráj, aneb o revolucích | Žít je umění – ENjoy!

  8. Lenka K. napsal:

    Díky za tuhle píseň, neznala jsem ji. Líbí se mi text i melodie a kdyby se píseň dala (spolu s atmosférou) shrnout do jednoho slova, bylo by to… tranquility…

    • avespasseri napsal:

      Díky :-) Je krásná, že? DM napsali a nazpívali spoustu různých písní různého ražení. Všeobecně známých je jen pár. Dívala jsem se v uplynulých dnech na různé dokumenty o tom, jak vznikaly jednotlivá alba. Překvapilo mě například, že ta notoricky známá Enjoy the Silence byla původně také pomalá balada. Ale nakonec, přes počáteční odpor některých interpretů, ji prý předělali do toho víc tanečního diskotékovějšího rytmu, jak je známá teď (a jak se také prosadila). Martin, který ji původně přinesl v demo verzi, říkal, že mu to tedy zpočátku přišlo jako dost silná antiteze – silence a diskotéka :-)))))

  9. Pingback: Co se týká vánočních darů, tak už mám asi vybráno :-) | Žít je umění – ENjoy!

  10. Pingback: George Michael mi kdysi otevřel oči aneb návrat k Jesus to a Child a kde je láska… | Žít je umění – ENjoy!

  11. Pingback: Žít je umění – ENjoy!

  12. Pingback: V únoru zakotvit, zamilovat se a vyplout. Neduálně. | Žít je umění – ENjoy!

  13. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Někdy to může být překvapivé… (8. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  14. Pingback: Kdy má smysl o vztah pečovat a kdy je lepší za ním zabouchnout dveře? (4. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  15. Pingback: A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu?“ (2. část) | Žít je umění – ENjoy!

  16. Pingback: A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu?“ (3. část) | Žít je umění – ENjoy!

  17. Pingback: Dvě písničky, které mě vždycky hodí do Jiného světa… | Žít je umění – ENjoy!

  18. Pingback: Depešácký víkend aneb jak zklidnit emoce... - Žít je umění milovat

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

