Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (2.díl)

V 1. díle článku jsem psala o dvou běžných učitelích na naší cestě. Lidech (skupinách a kurzech) a knihách. A vzpomněla jsem si na učitele, který ovlivnil mě. Ještě v době, kdy jsem o žádné duchovní cestě nic nevěděla. Před více než 20 lety v době, kdy jsem začínala studovat VŠ.

Tenkrát jsem narazila na Depeche Mode a jejich Waiting for the night. Kdo ví, možná to bylo první vhození do světa, kde skrze noc (a skrze trápení) člověk dojde vysvobození ze svých opravdových trablů. Možná to byl budoucí zdroj mých knih Žít je umění milovat (záchranný kruh ve chvílích nejistoty)  a TRÁPENÍ MŮŽE BÝT DAR! Ta skutečná noc Dava Gahana, DM frontmana, ještě čekala (několikaminutová smrt z předávkování). I mě teprve čekala.

Ale možná právě díky této písni jsem už tenkrát věděla, že právě noc přináší vykoupení… a že právě na ni čekám!!

Druhou písní z alba Violator, která mě tenkrát dostala a také předznamenala směr mé spirituality, byla World in my eyes.

Klasická píseň. Láska a sex. Asi nejvíc sexy píseň, co znám, mimochodem :-) I tato píseň, když jsem si ji teď znovu pouštěla, mě rozechvívala. Však si vzpomeňte jaké to je zahledět se svému milovanému do očí. Co všechno v nich vidíte? Celý svět? Výšky i hloubky? Klid?

Dovol mi, ať Ti ukážu svět v mých očích. Vezmu Tě na nejvyšší horu, do hlubin nejhlubšího moře. Nebudeme potřebovat mapu, věř mi. 

Možná právě tato píseň ve mně probudila způsob, jakým svou spiritualitu prožívám, vnímám a projevuji. Tak, jak ji znáte z mé knihy Žít je umění milovat. Skrze milostnou lyriku. Skrze onu představu Života jako hravého milence.

Další důležitou – a i pro nefandy známou písní – z tohoto alba je Enjoy the Silence. Píseň které propojila sexy téma (vše, co jsem kdy chtěl, vše, co jsem kdy potřeboval, je tady v mém náručí) s neduálním tématem, které se mi mělo začít odhalovat až za mnoho a mnoho let (v překladu přibližně slova se násilím prolamují do ticha… slova jsou bezvýznamná a zapomínají se). Píseň, na kterou si čas od času vzpomenu a zpívám si ji…

Kdo kdy četl nějakou duchovní knihu (alespoň Eckharta Tolleho, který se tématu v knize Ticho promlouvá krásně věnoval), ví, jak důležité ticho je a co se v něm dá zaslechnout! 

Ale asi největší pecka z celého alba je písnička Halo. Vlastně písnička, kterou asi moc lidí nezná, ačkoliv na poslední koncertní šňůře ji DM zpívali. Písnička, kterou si ani já už nepouštím. A přece, když jsem se k ní vrátila, vzpomněla jsem si, jak moc jsem ji milovala a jak často jsem si ji pouštěla!

Nosíš svou vinu jako okovy na nohou… cítím Tvůj neklid, jak sedíš. A v Tvé hlavě je ještě větší. V Tvém srdci je bolest, hlad, bolavá touha být svobodná.  Cožpak nevidíš, že všechno bohatství lásky je tu pro Tebe a pro mě? A když se nám naše světy rozpadnou a zdi se zřítí, i když si to možná zasloužíme, bude to stát za to…

No není to krásný a silný text, který opět promíchává milostné téma s tím spirituálním, když to tam člověk chce vnímat?? Nevypovídá to zcela aktuálně o tom, že teprve když máme pocit, že vše se bortí, teprve z toho chaosu může vzniknout něco nového?? 

Osobně i globálně?

To je ten okamžik, kdy zlé se převrací v dobro a dobro ve zlo a lidé propadají zoufalství. Ale když to jednou, dvakrát, desetkrát prožijete sami v sobě, to zoufalství není tak velké…

A čím mě DM ovlivnili dál? Protože Violator není jejich jediné album… pro pokračování zamiřte SEM.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice CESTA KE ŠTĚSTÍ, Písně se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (2.díl)

  1. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (1. díl) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

