Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (3. díl)

Předchozí 2 díly, o běžných a neběžných učitelích na naší cestě najdete ZDE

To, že je potřeba dávat pozor na to, komu člověk věnuje svou duši (a to doslova u duchovní cesty!), jsme již probrali. I to, že někdy se náš průvodce může zjevit tam, kde bychom ho nečekali. Třeba v písních Depeche Mode! :-) A ne, o Personal Jesus to není :-)

V minulých 2 dílech jsem psala o písních z prvního alba, které se mi dostalo zcela náhodou jako učitelce angličtiny dostalo do rukou – Violator. Písně z něj jako by předznamenávaly mou další cestu…

Jak se ke mně dostaly písně z dalšího alba Songs of Faith and Devotion (Písně víry a zbožnosti!), nevím. Vyšlo v roce 1993, 2 roky předtím, než jsem vyrazila do Egypta a vše se mi tam obrátilo vzhůru nohama.

Rok 1995 a 1996 byl také rok 2 blízkých setkání se smrtí Dava Gahana – jeden pokus o sebevraždu a jedno předávkování.

A které písně z tohoto alba mě oslovila? Walking in My Shoes and Condemnation. Písně o tom, že nemáme soudit druhé…

Představte si, že v tom období, jaké Dave Gahan měl, zpívá na koncertním turné právě takové písně! A tak to vnímám s mnoha DM písněmi. To prostě nejsou jen písně. To jsou hluboké upřímné zpovědi a poselství. Ačkoliv Dave sám není jejich autor.

Řekl bych Vám o tom, čím jsem si musel projít… o nekonečných požitcích, které jsem měl na dosah, o zakázaném ovoci, které jsem mohl jíst… nehledám rozhřešení, odpuštění za to, co dělám, ale než dojdete k nějakým závěrům, zkuste chodit v mých mokasínech.

A Condemnation? Ta je tématem velmi podobná! Ale může oslovit ty, kteří jsou odsuzováni neprávem.

Obvinění, lži. Předejte mi rozsudek, neukážu žádnou lítost. Budu trpět s hrdostí. Pokud chcete omluvy za upřímnost, pro to nemám pochopení. Pokud laskavost zaměňujete za zaslepenost, tak prosím otevřete oči.

Je zajímavé, že stejně jako jsem nedávno zjistila, že jsem vlastně nikdy neviděla film Vrchní prchni až do konce (a nevěděla jsem dosud, že ho vlastně zavřeli), ani tento videoklip jsem nikdy neviděla až do konce. A nevěděla jsem, k čemu byl nakonec Dave odsouzen :-) Kdysi dávno jsem žila jen písní, ne videoklipem….

Nicméně teprve nedávno jsem si také uvědomila, že se mě sice již velmi dlouho toto téma dotýká, ale že důvod, proč tomu tak je, je hodně hodně hluboko zastrčený v mé mysli a emocích…

Takže ano, i tyto dvě písně nechávaly vyplouvat na povrch něco, na co jsem neměla zapomenout! A k těmto písním DM jsem se vracívala velmi často! 

(Také máte nějaké písně svých oblíbených interpretů, ke kterým se často vracíte??)

A co bylo dál??  Pokud Vás to zajímá, zamiřte SEM.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (3. díl)

  1. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (2.díl) | Žít je umění – ENjoy!

  2. Andrea V. napsal:

    Já mám těch písniček hafec. Donedávna mě provázela Hysteria, alba Prodavač stínů a Zeptal jsem se Krista. V současné době mi přestává vyhovovat ten metal, co mám natahaný v mp3, a našel si mě znovu Elán – Láska, láska nebo Neviem byť sám. Hudba člověka určitě vede, a furt se mění :) .

    • avespasseri napsal:

      Jo, jo, občas se vyloupne nějaká píseň, která silně zarezonuje s něčím v nás. Pár jsem tady takových na blogu měla. Proto s údivem zjišťuju, že jsou i takové stálice, které zřejmě fungují jako připomínka některých témat, které třeba právě nejsou aktuální, ale stále tam někde dřímají. A vrací se.

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

