Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (5. díl)

Nějak se nám článek o prapodivných inspiracích začíná rozrůstat :-) Ano, není nutné spoléhat na druhé a vymetat jeden kurz za druhým (tedy snad kromě toho mého online minikurzu zdarma o mimoních :-)). Někdy přijde pomoc ze strany, kterou byste nečekali. 1. díl celé řady najdete ZDE.

Když jsem se dostala k dalšímu albu – Singles 1986>1998, nastalo tak trochu obžerství. Měla jsem při jednom všechny své oblíbené písně. A objevila jsem další.

A Question of Time. Only When I lose Myself.  Never Let Me Down Again.

Všechny 3 písně nějakým způsobem oslovovaly můj problém, který jsem pociťovala ohledně vlivu skupiny na jedince. Na tohle jsem si vždycky dávala velký pozor. Proto jsem možná na různé manipulace a sektářství tak citlivá a upozorňuji na to :-) V písni A Question of Time je to výslovně řečeno (Je to jen otázka času a ten ti utíká. Nebude dlouho trvat a uděláš, co po Tobě budou chtít), ačkoliv i tohle je prvoplánově píseň o něčem úplně jiném :-)

Písni Only When I lose Myself jsem tady na blogu již věnovala celý článek (i s anglickým textem písně) jako ostatně spoustě DM písní. Loňský konec roku byl velmi DM :-) Po tomto speciálním měsíci mohu říct, že tohle je pro mě velmi speciální píseň. Píseň, která nádherně odpovídá na mou základní otázku – kde je ta hranice, kdy člověk obětovává své nabubřelé vyděšené EGO a kdy obětovává svou duši?? Podívejte se skrze výše uvedený odkaz na celý článek, protože to je právě ten článek, který  hovoří o tom, jak to ve skutečnosti s islámskou imigrací je. A najdete tam i úchvatné video k této písni :-)

Never Let Me Down Again mě nikdy nebrala. Až na koncertě 14.1. 2010. Prvním a jediném, na kterém jsem dosud byla v rámci turné k albu Sounds of the Universe, které vyšlo v roce 2009. Možná to bylo poprvé, co jsem pocítila sílu skupiny. To, jak nadnáší. Možná to bylo poprvé, kdy jsem v sobě pocítila odvahu nehledat jen v sobě, ale otevřít se někomu jinému. Brzy na to jsem čas od času začala chodit řešit své problémy k jedné paní, skrze kterou jsem objevila unikátnost a sílu svého symbolického uvažování. A poprvé jsem se dokázala otevřít v tom, co mě uvnitř trápilo (i plakat) tváří v tvář druhé osobě…

A v té době jsem už, pravda, také byla orlice. To jest začala jsem jezdit na víkendové semináře čchi kungu Orla v hnízdě. Pravda, zpočátku jsem byla velmi zdrženlivá, i když již na prvním semináři jsem měla prapodivný pocit, že jsem tam zapadla a cítím se tam dobře.

Tohle je píseň, která se musí slyšet a zažít a prozpívat a protančit na koncertě! Pátrala jsem a zjistila jsem na youtube, že v roce 1987 na koncertě se ještě nemávalo – ale v roce 1988 už jo! Téměř 30 let fanoušci a kapela, celá hala, celý stadion jedou na jedné vlně. Je to prostě bomba! Kdo nemává, není depešák :-)) 

A bylo to poprvé, co mi bylo úplně fuk, že jsem součást davu :-) Asi je to dav, jehož součástí člověk je rád, protože na pódiu se hraje a zpívá to, co se tam hraje a zpívá.

Jak před nedávnem prohlásila má dcera: Když odešla Aki, celá naše skupina (baletní) se rozpadla. Podobně jako když zemřel Sámo, rozpadla se Sámova říše.

Centrum skupiny určuje to, jaká ta skupina je. Však to dnes na stavu naší republiky krásně vidíme…

A už se blížíme ke konci… pokračování příště… ZDE

Příspěvek byl publikován v rubrice CESTA KE ŠTĚSTÍ, Písně se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (5. díl)

  1. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (4. díl) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

