Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (6. díl)

V uplynulých dílech jsme prošli tím, kde všude hledáme (lidé, skupiny, knihy). I kde se náš průvodce může nečekaně zjevit (třeba písně). Ještě předtím, než TO VŠE vůbec vypukne, začínají se objevovat první vlaštovky. První předzvěsti toho, co se začne dít a v čem hledat pomoc (například v písních Waiting for the night, World in your eyes). První povzbuzení, která Vám ukáží, že někdy není čeho se bát, když si dáte pozor (Never Let Me Down Again). Zalistujte v prvních 5 dílech, jak je libo – ten 1. díl najdete ZDE.

Těch písní, které mě oslovily na následujících albech (přičemž jsem vlastně zaregistrovala až Universe a pak Delta Machine a Playing the Angel ex post) již moc nebylo. Delta Machine mezi nimi ční jako mrakodrap nad houbami :-) Tu jsem ochotná poslouchat celou od začátku až do konce, ačkoliv opravdu silně na mě dnes působí jen 4 písně z ní.

Ale musím se vrátit k těm starším písním. Třeba k písni A Pain That I’m Used to. Nejsem si jistá, proč se mi ta píseň tak líbí. Možná prostě vyjadřuje takový ten pocit, že máte nakročeno… a ono nic…

Už si nejsem jistý, co vlastně hledám. Jen vím, že je těžší mě utěšit. Nechápu, kdo chci být, místo abych byl sám sebou. Ale klíčem ke všemu je otázka kontroly.

Kromě téhle písně mě na albu Playing the Angel vždycky bavil následující videoklip – Suffer Well.  Vtipné. Vtipné. Dave si tam dělá krásnou legraci sám ze sebe. A tak, až se zas někdy budeme plácat v nějakých svých sračkách, vzpomeňme si na tuhle píseň a taky si sami sobě řekněme: Tak jo, tak si aspoň to utrpení užij. 

Je totiž jako u té první písně. V určitém okamžiku jako bychom věděli, co nechceme, ale jako bychom nebyli schopní to odmítnout… 

A ono je to dost tragikomické, co?? :-)

A další píseň na téma toho, jak je všechno špatný a nějak se z toho nemůžeme vymanit:

Wrong

Dokud jsem nezaslechla tuhle píseň z předposledního alba, málem jsem na DM zapomněla. Ale dostali mě. Dostali mě zas. Asi věděli, na jakou strunu zabrnkat. Není nutné text překládat, prostě je všechno úplně od podlahy až na půdu špatně. Někdy je nutné si právě tohle uvědomit, aby člověk dokázal ten krok jinam udělat a nemyslel si, že to ještě nějak zašolíchá… 

Podobně u další písně z alba Universe – Corrupt. Je to prostě velmi jednoduché, zblbnout člověka tak, že si to ani neuvědomí a už v tom lítá. A tohle upírské zpracování se mi moc líbí:

O co se snažíš? Ani mě nepokoušej. Brzy budeš brečet a proklínat, žes o mě kdy snila. Když budeš potřebovat na někoho hodit vinu, budeš volat mé jméno. Můžu tě zkazit. Bylo by to snadné. Sledovat, jak trpíš… Bože, z toho bych měl potěšení.

Není nad to, když je člověk dokáže rozlišit, co je pro něj dobré a co ne. Nenechat se spoutat. A jít tím směrem, kde nebude trpět… 

A po 3 letech od mého prvního a posledního koncertu (a písních Wrong a Corrupt)  přišel rok 2013 a Delta Machine. A rok 2013 byl pro mě vůbec velmi zásadní rok – to jedna věc končila (a proto mě tak oslovila píseň Corrupt) a druhá měla začít. Opatrně, aby mě to zas neroztrhalo na kousíčky, ale naopak zalepilo…

Viz další a poslední díl tohoto depešáckého spirituálního seriálu… ZDE

 

Příspěvek byl publikován v rubrice CESTA KE ŠTĚSTÍ, Písně se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (6. díl)

  1. Pingback: Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé… (5. díl) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

