Sedmero krkavců, aneb je to bohužel jen pohádka??

V sobotu v TV dávali tuto pohádku, na kterou jsem rozhodně do kina jít nikdy nechtěla. To klasické hororové ztvárnění s Chýlkovou mám mnohem radši. Tak si tak říkám, že mám asi mnohem radši pohádky, které nejsou jen tím českým hravým pošťuchováním a la jak jsou ti čertíci roztomilí, ale pohádky, které jdou hluboko pod kůži.

Třeba Malá mořská víla je jedna z mých nejoblíbenějších. Ale slyšela jsem, že ji právě pro tu tragičnost lidi právě v lásce nemají…

krkavec

Ne že bych se s gustem netřískala u Anděla páně (na toho tedy do kina půjdu!), nebo nerozněžňovala u Princezny se zlatou hvězdou na čele (jako o víkendu) apod. Ale zacinkat v pohádce řádně na strunu lidské tragédie a zloby mi vůbec nevadí… 

Co Vy? Patříte k těm, kterým se Malá mořská víla nelíbí? 

Ale nakonec musím říct, že i nová verze Sedmera krkavců byla roztomilá. Issová byla jako ta ukecaná němá obzvlášť roztomilá. A jak jsem se tak na ten film koukala, mihlo mi hlavou, že jedna z našich nejoblíbenějších českých hereček je napůl Syřanka… 

Jestlipak by dnes měl třeba takový Samer Issa v Superstar vůbec nějakou šanci, když 2. místo ve Slavíkovi vyhrál Ortel???

Hmm…

Ale tak já vím, že sluníčkáři jsou vlastně ti herci, co nám sem tahají divné móresy…

To oni jsou přece ti, kteří rozdmýchávají zlobu a nenávist a kdyby mohli, zavřeli by ty „normální“ do koncentráků, protože mají jiné názory. Ano, i to jsem četla z úst jedné mladičké političky a v komentářích se jí dostávalo ohromné podpory ve smyslu: „Tak nejsou všichni mladí študáci úplně blbí…„.

Nastávají Vánoce, svátky klidu a míru. Svátky pohádek, kde dobro vítězí nad zlem, slušnost nad vulgaritou a nenávistí, pravda nad lží a láska nad vším.

Hmmm… jestli bychom neměli Vánoce fakt už zrušit! 

Chce se mi říct: „Mír s Vámi“ (As- salámu alajkum)

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Filmy se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Sedmero krkavců, aneb je to bohužel jen pohádka??

  1. Andrea V. napsal:

    Ivana Chýlková je boží, ale jednoduše netuším, proč bych se měla v televizi dívat na drasťárny typu Hačikó – Příběh psa nebo právě „brutální“ zpracování Krkavců. Nedělá mi to dobře :) .

    • avespasseri napsal:

      Hačikó? To neznám :-) Tak jistě, také se radši podívám na něco veselého nebo romantického i na nějakou úplnou blbost, která mě pobaví (i ten Kameňák občas dám :-)). Ale Malá mořská nebo drastičtí Krkavci mají něco do sebe a i když mi to taky dobře nedělá, proč je odmítat?

      • Andrea V. napsal:

        Hačikó je pes, kterému umře páníček na infarkt. Ten pes to nějak nevezme a pořád čeká na příjezd pána před nádražím, lidé jej tam chodí krmit a tak, až nakonec umře.

  2. jolana88 napsal:

    Z logiky věci – jsou pohádky přednostně pro děti – nikoli dospělé – a dětem stačí, když je děsí rodiče

    • avespasseri napsal:

      No, nečetla jsem někde, že to tak úplně není pravda, že pohádky nebyly i pro dospělé?? Nevím. Ostatně nejsou právě české adaptace (díky Němcové) známé právě tím lehčím zpracováním než ty klasické pohádky Grimmovy? Možná by děti neměli děsit rodiče, ale spíš ty pohádky…

  3. Pingback: 48. Jahodový ráj, aneb oslavujeme! | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

