Jak nakoupit vánoční dárky v klidu a v pohodě?? V čem spočívá ten fígl??

No, stačí být v klidu a v pohodě ne??? :-)

Tak nemluvím z pozice člověka, který s oblibou tráví víkendy v obchodních domech. Radši jdu někam, kde je klid a ticho. Třeba do lesa. Jsem člověk, který strávil týden na meditačním pobytu, kde se nemluvilo (tedy nemělo se mluvit). A ohromně jsem si to tam užívala!

A přece jsem většinu dárků koupila v obchodním domě a užívala si to taky. Ono je totiž jedno, kde jste. Důležité je, koho si takříkajíc vedete v sobě s sebou :-))

gift-556042_1280

Nemluvím ani z pozice člověka, který má fůru času se promenádovat po obchoďáku. A nejlépe v době, kdy tam skoro nikdo není. Kde jsou ty doby? :-) Kdepak. Za dárky jsem letos vyrazila s rekordním zpožděním – jen 3 dny před Vánoci! A odpoledne v době, kdy se to tam docela plnilo. Prostě není čas. Výuka, rodina, blog, knížka. Není čas.

O to víc jsem se letos těšila, až to všechno hodím alespoň na pár hodin za hlavu a konečně se vyrazím promenádovat! 

Nemluvím ani z pozice člověka, který má fůru peněz a může koupit, co chce. Ani z pozice člověka, který by si myslel, že mít horu darů pod stromečkem je smyslem Vánoc a bez toho to prostě nebude!

Prostě jsem jen chtěla pátrat po něčem, čím bych udělala svým blízkým radost! A věřte, s tímhle úhlem pohledu se nakupuje hned lépe! 

A co mi na tom nakupování vadilo nejvíc??

  • Že jsem sice koupila jen pár drobností, a přece to všechno bylo těžší a těžší. Posledních pár darů jsem nechala na čtvrtek, protože už se mi s tím prostě nechtělo dál tahat :-)
  • Že v tom obchoďáku je vedro a po těch 2 hodinách v kabátu jsem se už těšila ven do mrazu. Až cestou ven jsem si všimla, že tam nabízejí šatnu zdarma! Hi, hi.

Padla na mě prostě jen únava. Na vedro a těžký batoh a tašky jsem připravená nebyla. Fronty byly, ano. Chvílemi se člověk nedostal k tomu, nač se chtěl podívat, protože se tam mačkala fůra dalších lidí. Ano. No tak jsem prostě počkala. Já se totiž rozhodla, že ten čas věnuju jen nákupům a hodlala jsem si ten dobrodružný lov darů užívat! Nikam jsem nespěchala.

V čem tedy spočívá celý ten fígl, jak si užít nakupování vánočních dárků??

V tom být připraven!!

Fyzicky i psychicky. To je jak u všeho. Taky budeme nadávat, když vyrazíme bruslit bez bruslí a v tričku, jaká je to otrava!!

Psychicky se připravit na ten nápor lidí je, uznávám, oříšek. Na úterní hodině čchi kungu Orla v hnízdě s pokročilejšími studenty jsem ke konci hodiny žertovala, že teď, když jsou tak pěkně vyklidnění, můžou vyrazit do obchoďáku a sledovat, jak na to bude okolí reagovat! Zda se naladí, nebo jestli je ten jejich klid bude dráždit! :-) (jo, zažila jsem prodavačky, které vytočil fakt, že jsem hned nepřiběhla k jejich kase. Copak za to můžu? Nebylo jasné, kdo zrovna markuje a kdo tam komu radí. A pak už jen můžete sledovat, jak se ta dobrá či blbá nálada šíří dál a dál… až to třeba někdo u někoho bouchne)

A i mezi studenty čchi kungu zaznělo, že je to tam vysává!

Tak to vidíte, ani pár let čchi kungu některý ještě nedodalo dost vnitřní stability, energie a harmonie k tomu, aby člověk vstoupil do té novodobé jámy lvové, kde Vás to „poklidné“ období Vánoc vysaje! Co pak mají říct ti, kteří ještě žijí v tom stresu a napětí mnohem hlouběji?! 

Kdysi jsem přirovnávala světlé chvilky v meditaci k vynoření se nad hladinu onoho šumu myšlenek v mojí hlavě. Tam dole se to převracelo, bouřilo, probíralo se tam tamto a oneto a na všechno musel být nějaký názor. Tohle je děs vs. tohle je super. Tam nad hladinou bylo ticho a klid.

Když s tímhle tichem a klidem v mysli (a proto i v srdci) vstoupíte do obchoďáku, obchoďák to promění. Bohužel ale jen pro Vás osobně. A pro ty, kteří se na to chtějí naladit také.

Je to jako s tím Ježíškem, o kterém jsem psala nedávno. Který v mém úhlu pohledu nosí dárky pořád a je jedno, že je kupujete Vy, balíte Vy a pod strom dáváte taky Vy.

Na té viditelné rovině je to jasné – Ježíšek není a obchoďák je děs.

Na té neviditelné rovině je to ale jinak – Ježíšek nikdy nepřestal být a obchoďák je místo darů, překvapení a setkávání. 

Tomu se říká normální svět a ten jiný svět. Normální cesta a ta mimoňská cesta.

No, je na Vás, co si vyberete :-)

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Mysl, Štěstí se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Jak nakoupit vánoční dárky v klidu a v pohodě?? V čem spočívá ten fígl??

  1. Pingback: 51. Jahodový ráj aneb tak trochu morbidně | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

