Startovat – jedéééém….

Mám takový zvláštní pocit tento týden. Že to ve mně nějak naskočilo, či co. 

Že by to bylo tím jarem??

Možná jste si tady na blogu všimli, že jsem tento týden přešla v projektu 5 pokladů k elementu DŘEVA. To je ten element, který je v čínské medicíně spojený třeba právě s jarem. Kdysi jsem se dočetla o tom, že každé roční období začíná vlastně o pár týdnů dřív než oficiálně a fakt je, že mi to takhle fachčí.

A tak, jak se zdá, začala fachčit i jarní energie, která člověka žene něco dělat… třeba hýbat se… jíst zdravěji… zbavovat se všeho toho zimního nánosu… a nechat rozvinout to, co se v zimě zasadilo… 

Svou roli v tom nejspíš hraje i víkendový orlí seminář, na kterém jsem byla. Tak nějak jsem doufala, že právě tohle udělá. Znáte ty okamžiky, kdy Vás čas od času něco vytáhne na světlo? Ty chvíle, kdy máte pocit, že svět se na Vás usmívá a cítíte radost a lehkost a spoustu energie?? Co to dělá pro Vás? Přátelé? Nějaká príma party, nebo dobrý film??

Ano, i tohle mi pomáhá. Ale na pořádné nastartování je to málo. Chce to vypadnout ven z toho běžného koloběhu života alespoň na pár dní, díky čchi kungu (nebo čemukoliv jinému) se přesunout do jiného vnímání a prožívání a opět pocítit, jak je to úžasné. Je to jako dát si pořádnou sprchu…

Jakákoliv letní dovolená tohle pro mě udělá vždycky! Teplo, příliv velkého výběru zdravého jídla (fůra zeleniny, fůra ovoce, fůra ryb), slunce, pohyb (procházky, plavání), offline detox, spontánní ponory do meditace na pláži. Proniká to hluboko a zanechává to hluboké stopy – prožitky, které se vrací i po měsících a vrací Vás do stejného stavu, ve kterém jste seděli na pláži a sledovali, jak se bójka vlní ve vlnách…

Znáte to??

sunset-1373171_1280

A tak dnes můžu říct, že jsem se zas vrátila ke svému oblíbenému cvičení – Aftershock!! Minule jsem tu devítitýdenní sérii nedotáhla do konce. Tuším, skončila jsem před meditačním týdnem na Šumavě někdy v 7. týdnu a do 8. už to nepřešlo. Našla jsem staré tabulky a zjistila jsem, že jsem za těch pár měsíců přibrala 2 kg a docela dost centimetrů v pase. Jasný důkaz, kam všechen ten tuk ze všech těch laskomin, vánočního cukroví, narozeninových dortů apod. leze…

Fyzička od té doby je zas na bodě mrazu (nebo snad i pod??). Jestliže jsem předtím k 15 minutám cvičení přidávala i spalovací pětiminutovku, tak teď jsem ráda, že zvládnu těch 15 minut. Už po prvním dnu mě všechno bolelo a padla na mě únava. Tak doufám, že se to zas bude postupně zlepšovat.

Oproti minulému cvičení, kdy jsem cvičila, ale v jídle se moc nehlídala, tentokrát to jde dál a mám dojem, že bych všechny ty dobrůtky měla trochu omezit :-))

A jak jste na tom vy? Děláte něco pro svou fyzičku? Pro své zdraví? Fyzické i psychické? Něco, aby jste měli ten letní pocit klidu a pohody? Nebo jste ještě schovaní v tom brlohu, jako já dosud? :-)) 

Příspěvek byl publikován v rubrice V pohybu se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Startovat – jedéééém….

  1. Lenka K. napsal:

    Ano, je to tak, jaro se nedá zastavit :) včera jsme se pustili do restů na zahradě, ostříhat suché kytky, zastřihnout vistárii a víno (třeba využít ubývajícího Měsíce, že…) a pod nánosem navátého listí vykoukl asi 1,5 cm sněženek… takže zima už má odpískáno :) A jak píšete, cítím taky (zatím takový nesmělý) příval energie, takže i ten dnešní dortík (dodatečně s rodiči k narozeninám mých dětí) jsem hned vyřešila cvičením :) přeji krásné předjaří a ať se daří!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

