V únoru zakotvit, zamilovat se a vyplout. Neduálně.

Tak jak? Další měsíc za námi – co přinesl? Co odnesl? A proč se tím vůbec zabývat? 

Ptala jsem se sama sebe – psát pořád měsíční shrnutí? Pak jsem prošla články, které tady v únoru vyšly, a které jasně hovoří o tom, co se v únoru kolem mě a ve mně dělo, a odpověď zní – jo. Je dobré vzít všechny ty drobnosti, které se postupně začínají vytrácet, a složit z nich jako puzzlík za puzzlíkem nějaký ten obrazec... však on se v prosinci šikne :-)

sketch-1838278_1280

Jaký obrazec se tedy vynořil díky únoru??

Ta koláž by vypadala symbolicky asi jako kotva v rejži :-) A do toho nějaký mocný vítr, který zadul do plachet neviditelné plachetnice :-)

Únor byl totiž hodně o tom, jaký život chci fakt žít (to už tu bylo, je a si ještě nějakou dobu bude), o svobodě a spontánnosti, ale také o všech těch kotvách, které člověka drží, aby ho to nějak neodválo… 

Únor začínal ještě v prostředí zimní vody (v rámci projektu 5 pokladů ovlivněném 5 elementy), tj. v období, kdy má člověk možnost vnímat kořeny, ze kterých vyrůstá. Ještě než  i v tom jeho životě opět začnou rašit nové pupeny, listy, květy a nové plody. Má možnost se vrátit ke kořenům a ujasnit si, jestli všechny ty plody, které zatím vyplodil, jsou opravdu dobré.  Jestli třeba není na čase vyšlechtit třeba něco jiného… 

No, únor byl pro mě důstojným následovníkem ledna – takový divný :-) Zalezlý, často bujující s různými nájezdy na choroby, které mě nutily zpomalovat, zalézat, kurýrovat se, lehnout a být sama v sobě. Myslíte, že jsem splnila svůj slib (kaju se velice :-)), že během února vyjde má nová kniha?? Chachá! Fakt není nutné mít všechno teď hned…

Byl to čas, kdy jsem si hledala tu svou kotvu na rozbouřeném moři – ty kořeny, tu základnu, o kterou se sám v sobě může člověk opřít. Nemylte se – mít takovou kotvu je ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLAD životní spokojenosti, která není závislá na vnějších poryvech větru… 

forward-2079061_1920Je to něco, co Vám pomůže nenechat s sebou smýkat emocemi a myšlenkami. Ano, jeden únorový týden mi připomněl ono poznání, že největší chyba je rochnit se v emocích a myšlenkách, protože

emoce jsou často jen nereálná smršť, kterou není nutné se zabývat a podléhat jí. Utápět se v ní a rozdrásávat si ta svá bebíčka. A že myšlenky v tom paradoxním světě neřeší vůbec nic.

Když člověk najde tu svou kotvu a nenechává se zblbnout emocemi a myšlenkami, je na čase rozhodnout se, jaký život tedy bude žít.

  • Objevit, co je to, co mu je tou nejvnitřnější motivací? Tou nejdůležitější hodnotou, pro kterou je ochoten překonat všechny strachy a opustit všechny závislosti.
  • Milovat sám sebe dostatečně, aby byl vůbec ochotný se zamyslet nad tím, jak a kudy jít, aby neublížil ani sobě, ale ani druhým. (Četli jste o tom experimentu s rýží??)
  • A zda bude žít v bludišti, nebo v labyrintu. Zda půjde tou nejkratší a nejjednodušší cestou, nebo jestli bude se v tom bude plácat. Točit se v bludišti je zábava. Vzpomínám si ještě na to rumunské bludiště v Mamaii, kde jsem se jako malá praštila silně do hlavy, protože jsem si myslela, že právě tudy vede ta cesta z toho všeho ven!!

No, nevedla… a to poznání dost bolelo…

Hledání nějaké té životní spokojenosti v pomyslném bludišti života provozuje spousta lidí. A tahle cesta taky dost bolí. Dožadujeme se toho, či onoho (a zapomínáme na krásu neočekávaného). Utíkáme před stíny. A máme pocit, že tak je to normální. A ono je. I poučné. Ale pravděpodobnost, že se tímhle způsobem člověk dobere pokladu v tom bludišti schovaném (opravdovému štěstí), je dost mizerná. 

A tak mi právě únor připomínal, jak to ve skutečnosti je, a znovu mi dával na výběr. Tvrdohlavci jednomu.. 

Připomínal mi, jaká je realita. Že život není bludiště, ale labyrint, a že si to stačí uvědomit, nebát se stínů a nebušit toužebně do zdí, ale být trpělivá a jít tam, kam mě cesta povede. Připomněl mi, že:

 Tahle cesta je nejkratší v tom, že neztrácíte čas bouráním překážek a hledáním cest, kterými byste se nebáli projít! Je nejjednodušší v tom, že stačí prostě jen důvěřovat a jít

Připomínal mi, že tahle cesta vede ze středu přímo do středu! Že je k tomu potřeba pochopit, ale pak i žít neduální vnímání (Realita a skutečnost, BUM).

A že mi dává 10 týdnů jarního období projektu 5 pokladů, abych tomu vdechla nějaký ten svobodný život :-)

Únor pak pokračoval jarním obdobím (elementu DŘEVO)  – a ten je právě se svobodou a svobodným (spontánním) pohybem spojen. A do toho přišel spontánní čchi kung na únorovém víkendovém orlím semináři (a byl suprovní) a všechno to, co jsem se o OPRAVDOVÉ spontánnosti naučila!

Je opravdu umění být spontánní! Nesplést si spontánnost a svobodu s oním „dělám si, co chci, jak mě to tak zrovna popadne„….

Našlo by se jistě spousta věcí, které pro mě byly v únoru nepříjemnou zkouškou. Nicméně kromě těchto témat, která se dají najít v mých textech, mám únor spojený s pár věcmi, které mi dělali velkou radost: 

  • čchi kung (víkendový seminář přinesl mocné impulzy, které mě – zdá se – posunuly k tomu vyřešit konečně problém, který se táhne již dlouho; o tom, že vnesl pochopení OPRAVDOVÉ spontánnosti do mého života, jsem už psala)
  • Depeche Mode (ten sedmidílný článek o tom, jak byly DM mými prvními spirituálními učiteli jste četli??; ani tentokrát nezklamali a jejich první single nové desky SPIRIT mě provázel únorem a připomínal, že je třeba se zvednout a něco změnit :-))
  • Rupert Spira (víkendový seminář do mého života opět silně vnesl i téma neduality, a tak jsem se opět vrátila k RS videím a textům)

 A co Vy? Jaký byl ten Váš únor? Jaká byla ta nejsilnější témata? A co Vás provázelo a dělalo Vám to radost?? 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice měsíční shrnutí se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na V únoru zakotvit, zamilovat se a vyplout. Neduálně.

  1. Pingback: Než vypukne vánoční šílenství (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

