Tak jsem vdechla život jednomu svému dětskému přání!

V dětství jsem měla spoustu přání. Jezdit na koni. Stát se egyptoložkou. Cestovat. Napsat knížku. Jaké sny jste jako malí měli Vy?? A splnili se Vám? Vdechli jste jim ten život, nebo zůstali někde zasuté? Ať už z jakéhokoliv důvodu?? 

Zrovna včera jsem četla článek o Davidovi Gahanovi. Znáte toho frontmana Depeche Mode? Jo, to je ten letos pětapadesátiletý zpěvák (a dnes i skladatel), který před cca 20 lety téměř zemřel na předávkování. Vyprávěl o svém dětství. O tom, jak se v 9 letech po smrti svého otce dozvěděl, že jeho otec vlastně nebyl jeho skutečným otcem. Když pak trochu povyrostl, lítal tak různě s partičkami a policie prý byla u jejich dveří v jednom kuse. Jo a hrál si na Bowieho před zrcadlem. Se smetákem místo mikrofonu….

Jednoho dne se prostě rozhodl vyměnit partičku, která prý v tu dobu plánovala vykrást místní poštu, za jinou partičku. Za tu, která zkoušela ve vedlejší místnosti, když ho zrovna požádali ti, se kterými byl, aby zazpíval…

Za tu, ze které vznikla legendární Depeche Mode

Osudové okamžiky… splněná dětská přání…

Tak dramatické dětství ani dospívání jsem tedy neměla. Ale své sny jsem měla taky a taky jsem si je splnila.

Jezdila jsem na koni (jen k těm jezdeckým zkouškám jsem se bohužel už nedostala…), žila a studovala jsem nějakou dobu v Egyptě (jen tou egyptoložkou jsem se nestala), cestovala jsem (jako průvodkyně a delegátka, ale i jen tak) a napsala jsem knížku (loni, pamatujete?)

A 1.5. 2017 jsem dokončila svou druhou e-knihu!  A opět jí neříkám ebook. To si přece nezaslouží :-) Je to kniha, jen elektronická… 

Jaký je rozdíl mezi ebookem a e-knihou?? No, to závisí na každém, jak se na to dívá. Jak se na to dívám já?

  • Napsala jsem jen jediný ebook (TRÁPENÍ MŮŽE BÝT DAR). Obsahuje důležité informace a je docela rozsáhlý (60 stran). A přece vznikl jako jakýsi doplněk k mé první e-knize a jako doplněk, byť velmi užitečný, ho beru. Prostě ebook. Dnes je sice zpoplatněný, ale jako doplněk k e-knize ho pořád můžete mít zdarma…
  • Má první e-kniha Žít je umění milovat (záchranný kruh ve chvílích nejistoty) je natolik speciální, že na ni těžko hledět jako na nějakou obyčejnou knihu. Natožpak jako na ebook. Tu knihu jsem nenapsala já. Ta prostě vznikla, žije si vlastním životem a má různé požadavky. Třeba na ceně si, mrška, trvá :-)
  • A má zatím poslední e-kniha Vdechněte život poselstvím svého dětství je také do značné míry unikátní. Od mé první se liší v tom, že tahle je fakt moje. Můžu si s ní dělat co chci (třeba určovat jí cenu), zato jí ale musím neustále upravovat, různě vylepšovat, přepisovat apod. To u té první nebylo…

No, co Vám budu říkat! Dala mi zabrat! Nakonec vzniklo 311 stran! 12 kapitol. Každá kapitola vznikala už loni v rámci projektu Magazínu Aves – co měsíc, to téma, to jedno vydání. A jedna kapitola. Říkala jsem si, jaká to bude hračka, udělat z magazínů knihu. No, nebyla…

Obměnila jsem většinu obrázků. Do některých vydání jsem zasáhla více, do některých méně. Tu jsem vychytávala chyby, tu jsem přeformulovávala věty. Nejvíc času obvykle zaberou předložky na konci řádků :-) Navíc bylo nutné předělat celý formát!

Ale hlavně bylo důležité všechny kapitoly propojit! Aby i čtenáři mohli vnímat to, co jsem během roku začala vnímat já – že všechny magazíny, ba celý rok, tvořil jeden celek. Jednu cestu od – do. Bylo potřeba sednout a dopsat magazínům spoustu průvodních textů!

Každá kapitola tak dostala svůj kontext. Úvod, ve kterém připomínám, co se v daném měsíci dělo. Co mi Život svým symbolickým jazykem říkal. Naučit se vnímat za každodenními událostmi smysl (či symboliku) je velmi důležité a životu to dává nejen nádech určitého dobrodružství, ale i jistoty. Která se právě v těch chvílích, kdy dojde na prodírání se trním, může šiknout :-) Jak se ukázalo i v této knížce, protože popisuje kromě těch hezkých chvil i například setkání se smrtí a to, jak je možné k tomu přistupovat…

Knížka dostala pak svůj úvod a nakonec i svůj závěr v podobě těch nejdůležitějších citátů. Z každé kapitoly jeden. Ty věty, které mi přijde důležité vypíchnout a pamatovat si… a připomínat si, kdykoliv je zapomenu…

Ano, ta kniha vznikla hlavně pro mě! Nezlobte se – ačkoliv jsem Magazíny Aves začala psát pro své čtenáře, aby i oni něco z mých měsíčních shrnutí měli, nakonec to vždycky byly a budou texty hlavně pro mě.

To mně předávají ta poselství, která potřebuji slyšet.  Tentokrát podrobněji, než v mé symboličtější a univerzálnější první knížce, a skrze příběhy ze života a způsoby, jak jsem na ně skrze blogové články reagovala. Mé blogové články totiž fungují podobně jako texty v mé první e-knize – vezmu myšlenku či obraz a nechám se slovy zavést tam, kde nacházím radu nebo ujištění. A toto připomenutí lekcí, před které jsem byla postavena, a způsob, jakými jsem je prožila a poučila se z nich, je pro mě zásadní.

Ale říkám si, proč si své lekce škudlit sama pro sebe?? :-) 

Zkušenost je sice nepřenositelná a bez zkušenosti se nikdo neposune dál. Nicméně úhel pohledu přenositelný je. A úhel pohledu rozhoduje o tom, jakou zkušenost zažijeme, a jak na ni zareagujeme. A právě to nás naučí, jak žít spokojeněji a nedělat ty samé chyby neustále dokola!

Čas od času v životě potkáváme lidi a situace, které nás nasměrují jinudy. Proto jsem si svou knížku nenechala pro sebe, ale rozhodla jsem se ji vydat.

I proto, že mi lidé píší, že se jim mé psaní líbí a pomáhá jim, takže někde pro někoho může být důležité si TO přečíst. Všechno. Ne jen jeden dva blogové články. Ne jen jeden dva magazíny Aves. Ale vše. Všechna témata pokrývající onu cestu od nesvobody ke svobodě, od nespokojenosti ke spokojenosti, od oněch poselství našich dětství, které jsme v sobě zadupali, po ono štěstí, když se jim a Životu s důvěrou otevřeme…

… tou cestou se mě Život rozhodl loni vést. Možná právě proto, abych ji tak zaznamenala a předala dál…

A knížka 4.5. vyšla. Zatím ji získali pouze ti, kteří si o ni řekli v předprodeji za zvýhodněnou cenu 150 Kč. Ostatní si budou muset počkat, než knížce nachystám speciální prodejní stránku…

Ale jestli Vás zaujala, můžete se do ní podívat! Napište si o obsah a úvod a udělejte si sami představu o knížce a jejích tématech… ZDE. Až kniha oficiálně vyjde, budete první, kteří se to dozvědí. A možná právě pro Vás bude ještě také nějaká ta sleva… 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice VDĚCHNĚTE ŽIVOT POSELSTVÍM SVÉHO DĚTSTVÍ se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

