Kdy má smysl o vztah pečovat a kdy je lepší za ním zabouchnout dveře? (4. díl)

Je to otázka touhy… je to otázka důvěry… 

Vždycky je to tak. Něco Vás někam táhne a je jen na Vás, zda se tomu s důvěrou otevřete. Všemu, naprosto všemu, co s tím může přijít. Tenhle druh touhy Vás táhne do onoho Jiného světa nepodmíněného a neočekávaného, o kterém byla řeč v minulém článku (Je to s námi fakt tak špatný?). Tam jste tak křehcí (fragile). Přesně tak křehcí, jak o tom zpívá Martin Gore v další písni z pražského koncertu (na videu tedy z Amsterdamu :-))

It’s a question of not letting
What we’ve built up
Crumble to dust

Ani tahle písnička nikdy nepatřila mezi ty, které bych si pořád pouštěla dokola. Když se podíváte na ten dlouhý komentovaný seznam písní, které mě za oněch více jak 20 let provázely jako průvodce mým životem (Kde hledat průvodce na naší cestě? Může to být překvapivé…), tuhle mezi nimi nenajdete.

A přece, když jsem ji zaslechla, i tahle mě chytla! 

Jsou okamžiky, kdy na té hraně Jiného světa vnímáte, že do něj nemůžete vstoupit zatížení a omotaní řetězy. Ten prostor je totiž zcela svobodný. Otevřený. To, co byste předtím vnímali jako chyby – neodpustitelné, protože bolestivé – najednou tak nevnímáte. Totéž se najednou mění v něco naprosto jiného. Stačí úhel pohledu. Pohled, který nevychází z touhy po medu kolem pusy, ale z touhy po pravdě a intimitě. Ten pohled Vám prozradí, zda zůstat nebo jít. Zda to, co jste vybudovali, stojí za to nechat stát, nebo zda je to jen iluze, kterou můžete nechat rozplynout…

Když se v okamžiku, kdy tuto píseň a její slova slyšíte, ve Vašem srdci vzedme touha obejmout a pečovat, je onen strom lásky hoden zalévání… 

Příspěvek byl publikován v rubrice Písně, Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Kdy má smysl o vztah pečovat a kdy je lepší za ním zabouchnout dveře? (4. díl)

  1. Pingback: Je to s námi fakt tak špatný?? (3. díl) | Žít je umění – ENjoy!

  2. Sedmi napsal:

    Zvláštní, tahle je pro mě absolutně zásadní a znala jsem jí ještě když jsem ani neznala DM…

    • avespasseri napsal:

      Já neznala velmi dlouho. Vlastně nevím, kdy jsem ji objevila, ale je to určitě jen pár let zpátky… ty starší písničky mi utekli… třeba everything counts oceňuju vlastně až dnes, i když tu jsem tedy znala už kdysi :-)

  3. Pingback: A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu?“ (3. část) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

