A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu??“ (1. část)

Květen byl vlastně děsný měsíc. Fůra práce (viz článek Uff), pár zrušených hodin, kdy už jsem fakt nemohla. Bylo mi špatně, motala se mi hlava a přepadala mě ohromná únava. A to byla odpověď na onu otázku z nadpisu: „Ne, nemiluju dost.

A co že bych měla milovat?? Co že bychom my všichni měli milovat?? No Život sám přece! Opravdovou láskou, otevřenou, nepodmíněnou! No, zkuste si to! A vůbec – zkoušeli jste to vůbec někdy? Chtěli jste to vůbec někdy? Ještě pořád Vás baví ta polovičatost, kterou jinak máme?? 

Mám super práci. Učím angličtinu, učím čchi kung a ještě píšu knížky! I když někdy nemám náladu, když vejdu do třídy, nebo sednu k počítači, všechno mizí. Ponořím se do toho, co je, a úžasně se bavím. Čchi kung má ještě tu výhodu, že člověku úžasně dobije baterky a uvolní mu mysl, takže z hodiny vždycky odchází vlastně úplně jiný člověk, protože se naladí na úplně jinou energii.

Vím, že kdykoliv chci, můžu se ponořit do práce a ta mě vyladí. Vím, že kdykoliv chci, můžu se obrátit na svého muže, nebo na své přátele, a ti mi náladu zvednou. Ale zkusili jste už někdy proniknout hluboko sami do sebe a odrazit se od toho dna tam dole jen tak?? Zevnitř??

Bez pomoci jakýchkoliv „drog„? Dobrého jídla a dobrého pití? Dobrých přátel? Zajímavé práce? Zajímavého filmu, úchvatné knihy? Objevných výletů? Exotických zemí? Mořských vln? Hlubokých lesů? Ano, říká se, že máme štěstí hledat v těch drobných každodenních maličkostech – zalévání květin na parapetech, západech slunce nad městem apod. Ale pokud v těch maličkostech hledáme úlevu, místo abychom si ty maličkosti užívali, jsou i ty maličkosti pro nás nakonec drogou, bez které budeme chřadnout a dostávat absťáky!

Říká se, že štěstí nalézáme v tom, když děláme radost druhým. Ale jak snadno nakonec začneme dávat to, co bychom nikdy dát neměli? To nejcennější v nás? Já tomu začala říkat othernishness (jako opak selfishness – sobectví). Pro spoustu hodných lidí, kteří nemyslí jen sami na sebe, je to past, do které spadnou, ani neví jak…

A říká se, že štěstí nalézáme v okamžiku, kdy věnujeme pozornost a lásku sami sobě. Sebeláska dnes ohromně letí. A oprávněně. Hlavně ti, kteří propadli othernishness, nutně potřebují obrátit pozornost sami k sobě. Ale past sobectví tu číhá, ať si kdo chce říká, co chce.

Opravdové štěstí je šťastné jen tak. Nedělá nic ani pro druhé, ani samo pro sebe. Prostě je. S láskou se šíří do okolí a neptá se proč a pro koho. 

Zkusili jste se někdy obrátit od toho vnějšího i od sami sebe a najít v té nejhlubší hloubce za tím vším to COSI, s čím člověk může být spokojeně, protože zjišťuje, že nic nepotřebuje, ničeho se nebojí, na ničem nelpí, ale zároveň si všeho dokáže naplno užívat, a nechá to COSI, aby ho dál vyživovalo a vedlo jeho kroky?? Je s ním v neustálém kontaktu, spolupracuje s ním a dělá jen to, co v něm probouzí harmonii s plynutím Života??

Jako bych během května úmyslně odmítala všechny berličky – všechno to, co mi obvykle zvedá náladu, a stahovala se hlouběji a hlouběji do sebe a chtěla se k tomu COSI, které jsem už párkrát zahlédla, vrátit. Jako bych vyslyšela výzvu z knížky Cesta k lásce od Arhura de Mello (ještě předtím, než jsem si ji přečetla), že v sobě máme vyvolat vnitřní nespokojenost. Ne tu, která touží mít víc, ale tu, které už to všechno chtění leze krkem, protože už dávno pochopil, že je to pořád dokola – jak u blbejch…

Ta knížka je moc krásná. Přes 30 krátkých článečků. Jasných, hlubokých a velmi pravdivých. Koupila jsem si ji již před časem a už kdysi tady z ní citovala, ale teprve v květnu jsem ji dočetla celou! Sehrála v květnových událostech svou významnou roli :-)

A co se tedy v květnu odehrálo?? 

Květen přinesl 5 zásadních okamžiků:

  1. Vydání mé druhé e-knihy Vdechněte život poselstvím svého dětství!
  2. Vydání prvního sborníku projektu 5 pokladů v Jahodovém ráji (element DŘEVO), Rozhodněte se, jaký život chcete žít (a rozhoduje Ego nebo Vy?) včetně článků elementu ZEMĚ A OHEŇ, které v květnu vycházely.
  3. Cesta na koncert Depeche Mode do Prahy!! Právě koncert je vrcholem celého měsíce!
  4. Knížka Cesta k lásce od Arthura de Mello.
  5. A jedna informace na jeho samém závěru, která mě dost překvapila a kterou jsem ještě s větším překvapením zpracovala oním naprosto otevřeným způsobem! Neuvěřitelné – poprvé v mém životě jsem zažila něco tak hluboce paradoxního! 

V čem sehrála roli Mellova knížka, co bylo tak transformačního na takovém depešáckém koncertě a to tak hluboce paradoxního jsem zažila – to zas příště..

 

Příspěvek byl publikován v rubrice měsíční shrnutí se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu??“ (1. část)

  1. Pingback: A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu?“ (2. část) | Žít je umění – ENjoy!

  2. Pingback: A květen kladl otázku: „Miluješ opravdu?“ (4. část) | Žít je umění – ENjoy!

  3. Pingback: Červnová cesta do neduálního Jiného světa… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

