Cesta kolem náhrobku vlastní svobody

Projekt 5 pokladů (ABSURDISTÁN – 14. Vnitřní soudce) – OHEŇ (3)

V minulém článku ze série OHEŇ jsem psala, že tím jediným zaručeným způsobem, jak v životě prožívat opravdovou radost, je udělat si ze Života dobrého kámoše. A s radostí si hrát tu jeho hru na laškovného milence, který nás chvíli nechá žíznit po polibku, abychom ho potom s o to větší vášní přijali :-)

Už jste četli mou první e-knihu Žít je umění milovat? Právě tento pohled na svět je její velké poselství :-) 

Většinou to ale není právě snadné, protože Život se spíš zdá být naším nepřítelem! Kolikrát máme dojem, že je krutý a nespravedlivý? Kolikrát máme dojem, že si musíme vybojovat štěstí a spokojenost? Že se na něj nemůžeme spolehnout? Kolik je kde různých návodů na to, jak si přičarovat to či ono, abychom byli šťastnější? Jak si vybudovat ten náš vlastní život snů, když Život sám nás zklamává??

Člověk by tedy řekl, že když je tak těžké si za kámoše vybrat Život, nalezneme třeba dobrého kámoše sami v sobě. Omyl…

Naopak jsme často sami sobě tím největším nepřítelem. To sami sobě neumíme poskytnout ani to nejmenší – a to je přijetí a lásku! Jak chceme najít v životě radost, když se neumíme radovat ani sami se sebou a sami ze sebe? Když jsme už dávno podlehli onomu: „Musíš mít víc, být lepší, být rychlejší, být pohlednější, lépe oblečený, šikovnější atd. atd.“??

Žijeme v domnění, že to je cesta k pokroku a ke štěstí. Ale je to jen pochodování kolem dokola. A tím, kolem čeho se motáme, je náhrobek naší vlastní svobody…

Spousta mých snů se mi již splnila. Chtěla jsem být jako malá egyptoložka? V Egyptě jsem pár měsíců studovala a na vykopávkách s egyptology jsem byla. Chtěla jsem cestovat? Byla jsem všude možně včetně Srí Lanky a velmi často jsem cestovala téměř zadarmo díky pomoci jiných a díky stipendiím (Izrael, Egypt, Jordánsko), nebo jsem za své cestování dostala jako průvodkyně i zaplaceno. Chtěla jsem napsat knížku? Jeden román jsem přeložila a dvě e-knihy jsem již vydala. Chtěla jsem jezdit na koních? I to si mohu odškrtnout. Chtěla jsem prožít velkou lásku? Jo a hned několik a zásadně mi změnili pozitivně život. Chtěla jsem se vdát a mít děti? Jo, hotovo. A na rozdíl od mnoha žen si na toho svého partnera nijak zvlášť nestěžuju. Jsem šťastná? Ale jo.

Ale zažila jsem i jiné štěstí a to nebylo závislé na tom, jaký sen jsem si splnila…

Takové štěstí, které vypluje na povrch, když se v té věčné chůzi kolem dokola (nebo spíš běhu?) zastavíme. Když uprostřed pomyslné bouře zahlédneme klid. A vnitřní jistotu a sílu, že ji ustojíme. Případně, že jsme pod ochranou. Když zahlédneme svobodu…

Opravdovou radost totiž můžeme zažít jen když jsme opravdu svobodní. Opravdu milujeme také, jen když jsme opravdu svobodní. Četli jste již ebook k jarnímu elementu DŘEVO? Ebook Rozhodněte se, jaký život chcete žít. A rozhodujete Vy, nebo Vaše Ego?  Celý Vám krok za krokem ukáže, v čem spočívá ta skutečná svoboda!

Možná pak přestanete živit toho vnitřního soudce, který ve Vás je. Toho, který neustále soudí a hodnotí. Který neustále lajkuje případně dislajkuje životní zkušenosti a Vaše reakce na ně. Jakákoliv taková reakce pak již totiž není svobodná, ale hnaná strachem a touhou se vyhnout tomu, co se Vám nelíbí.

Možná pak přestane ten vnitřní soudce posuzovat Vás samotné a Život sám. A možná si pak konečně s úlevou vydechnete a pocítíte ten velký rozdíl mezi radostí a „radostí„.

 


Zaujal Vás tento článek?

Jde o článek ze série OHEŇ. A je to jen malá část celého projektu (5 pokladů v Jahodovém ráji), který bude na konci roku zahrnovat minimálně 50 střípků (5 x 10 článků)– takových puzzlíků celkového obrazu. Obrazu toho, jak žít spokojeně v souladu s 5 elementy, které oživují celý svět, ale i nás. Harmonie elementů nám dává svobodu, radost, moudrost a vyrovnanost, spokojenost, důvěru a jistotu. Pokud jsou toto i Vaše hodnoty, které stojí za to rozvíjet, nemusíte čekat až do konce roku :-) Stačí se přihlásit k odběru článků a všech 5 sborníků všech 5 elementů zdarma  ZDE.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice 5 POKLADŮ se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Cesta kolem náhrobku vlastní svobody

  1. Pingback: Přestaňme si myslet, že o druhých něco víme. Nevíme nic ani sami o sobě… | Žít je umění – ENjoy!

  2. Pingback: Červnová cesta do neduálního Jiného světa… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

