Dvě písničky, které mě vždycky hodí do Jiného světa (2. část)

Proniknout do takzvaného Jiného světa není úplně snadné. (Viz první díl tohoto článku) Ten navyklý způsob vnímání světa a našich reakcí je v nás zakořeněný hodně hluboko…

Často tu změnu přirovnávám ke studiu cizího jazyka.

Zpočátku vůbec ničemu nerozumíme, jako kdyby na nás někdo mluvil marťansky :-) Vůbec neznáme ani základní pravidla (v tomto případě gramatická). Když se jazyk začneme učit, nejdřív to hodně drhne. Mnohokrát máme pocit, že to nezvládneme a že nám bude lépe s tou naší češtinou.

Tolikrát jsem své studenty viděla, jak se trápí s angličtinou. A jak já jim rozuměla! A když jsem sama sebe slyšela říkat ta povzbuzující slova („Je to jen otázka času a neustálého každodenního opakování, dokud si hlava nezvykne a nebude to pro ni automatické„), tj. fakt nejste úplně tupí, jak si snad myslíte, bylo to pro mě často, jako bych uklidňovala sama sebe…

Prostě to chce trpělivost. Zpomalit. Začít být bdělejší. To jsou ty první krůčky, které je potřeba rozvíjet, a to ostatní přijde postupně.

A právě tohle mi říká ona druhá depešácká píseň. Známe to všichni, jsou chvíle, kdy fakt nechceme nikam pospíchat…

  • A jak se tedy dostat do Jiného světa? SLOW!

V meditaci se nesedí jen tak pro nic za nic. Pro začátečníky je to právě ten okamžik, kdy konečně zastaví. A alespoň na pár minut se ani nehnou. To je ta chvíle, kdy můžete objevit KLID. On tam je vždycky. Za každým pohybem. Je to ten prostor, ve kterém se každý pohyb odehrává. NEHYBNOST.

A právě nehybnost je jednou ze základen Jiného světa! Neznamená to, že se tam nic nehýbá. Znamená to, že na pozadí všeho toho divokého pohybu, vnímáte klid. Nejvzácnější je ten pocit, když se ženete do práce. Máte v přesně danou hodinu schůzku, nebo Vám přesně v danou hodinu začíná výuka. Tak jako mně. V té chvíli máte na výběr: poddám se shonu a stresu, nebo najdu ten klid a zůstanu v něm třeba i v běhu?? Na výběr máte ale jen za jedné podmínky – znáte ten nehybný prostor Jiného světa a umíte se na něj napojit…

Pokud ho neznáte a napojit se na něj ještě neumíte, nebo pokud potřebujete něco, co Vás zpomalí, abyste si na ten nehybný prostor Jiného světa dokázali opět naladit, zaposlouchejte se do téhle písně:

Slow, slow, Slow as you can go, So I can feel all I want to know, I go with your flow

(Pomalu, pomalu, tak pomalu, jak můžeš jít, abych mohl procítit vše, co chci vědět, jdu s Tvým proudem)

Let the world keep it’s carnival pace, I’d prefer to look into your beautiful face, And the stars continue to fly by, I don’t have one desire to understand why, I don’t try, I want my sense to overflow

(Ať se svět klidně točí tou svou pouťovou rychlostí, já se radši zadívám do Tvé krásné tváře. Hvězdy dál se ženou kolem nás a já netoužím pochopit proč. Nesnažím se. Chci, aby mé smysly přetékaly.)

I don’t need a race in my bed, When speed’s in my heart and speed’s in my head,  It’s tempting for fools to rush in, When something’s so good why should we rush?

(Nepotřebuji mít ve své posteli závod, když je rychlost v mém srdci a rychlost je i v mé hlavě. Pro blázny je lákavé se hnát, ale když je něco tak dobré, proč bychom se měli hnát?)

Slow, slow, Slow as you can go, That’s how I like it

(Pomalu, pomalu, tak pomalu, jak můžeš jít. Tak to mám rád.)

Zaposlouchejte se tedy do téhle krásné písně. A jestli jste si ještě nestáhli ono stručné PDF shrnutí o tom, v čem všem je ten Jiný svět vlastně jiný, tak můžete ZDE :-))

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Jiný svět, nedualita se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Dvě písničky, které mě vždycky hodí do Jiného světa (2. část)

  1. Pingback: Dvě písničky, které mě vždycky hodí do Jiného světa… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

