Z blogu na vlastní web a doménu? Asi z toho zešedivím…

Je tu někdo, kdo se ofrňuje nad free blogy? A že to není dost profi? A že tvoříte obsah někomu druhému? A že nad ničím nemáte kontrolu a že je to omezený? A já vám říkám – zlatý free blogy! Uff. Neomezená svoboda ničím nepodmíněná má svou krásu, ale zároveň je naprosto šílená. A tak to platí vždy a všude.

A proto jsem si postavila vlastní web na vlastní doméně :-) Nepodmíněná svoboda je přece téma Jiného světa, že?? Ale byla to tedy fuška!

Vlastní doménu mám již tedy téměř rok. Byla to nutnost, jestli jsem chtěla vyhovět pár lidem, kteří četli mé Aves magazíny a přáli si, abych vydala svou e-knížku Žít je umění milovat. Ano, free blogy jsou omezené. Prodejní formuláře tam prostě nevložíte. Na blogu (mluvím o wordpress.com) si můžete prodávat své věci, ale odcaď pocaď :-) Co byste taky zadarmo chtěli, že?? :-)

Ale celý rok ten web fungoval jako věšák na formuláře. Nejdřív jeden, pak druhý a nakonec přibyl i třetí… 

Až teď, když jsem dopsala svou druhou e-knihu a dostala ten nápad, jak sjednotit to, co píšu a dělám, do jednoho zastřešujícího projektu (Jiný svět) a sepsala mu takový manifest (Jiný život v Jiném světě / V čem je Jiný svět tak jiný?), došlo na tu hrůzu, které jsem se několik měsíců tak vyhýbala…

Ok. Zatím nebudu přenášet celý blog někam jinam, řekla jsem si. Nejsem blázen. Udělám jen úvodní stránku. Novou šablonu jsem si vyzkoušela, když jsem dělala speciální stránku pro svůj minikurz Mimoňská cesta do Jiného světa. Věděla jsem přesně, jak chci, aby ta stránka vypadala. A myslela jsem si, jak jsem to vyhrála, když to nejhorší, tj. výběr nové šablony a naučit se s ní zacházet, mám za sebou.

Tušili jste, že šablony na wordpress.com a wordpress.org fungují dost jinak?? To wordpress.org je tedy dost omezená :-)

První šok. Písmo je děsně velké! Druhý šok, font se mi nelíbí. A zatímco na COM šel zvolit jiný, na ORG nešel. Grrr.  Začnu pátrat, co s tím. Surfuju, googluju. Objevuju plug-in Font. Krásně mi pár velikostí změní. Ale když potřebuju měnit velikosti postranního panelu, nemůžu odkaz na Font najít. Deaktivuju, mažu, instaluju, aktivuju. Nic. Prostě nic. Bože, já to ale takhle nechci!! Začínám chápat ty stesky na některých FB skupinách a neustálé žádosti: „Prosím, pomozte mi!!! A já si vždycky říkala, co na tom wordpressu (či miowebu) maj, že to neuměj udělat??? Já na svém blogu vždycky jen nacvakala a bylo…

Z jakéhosi důvodu objevuju plug-in Jetpack. Zaplavuje mě radost. Jo! Dostala jsem se ke statistikám a spoustě dalších vychytávkám pro widgety, které COM měl a ORG neměl. No jo, jenže mi nešel zprovoznit. Píšu Endoře, u kterých mám hosting. „Prosím, pomozte mi!!“ Kde se povoluje vstup Jetpacku na wordpress.org?? Zlatá online podpora šup hned….

A tak si pískám. To, co mi na vlastním webu vadilo nejvíc, a totiž že přijdu o COM statistiky a google analytics se mi nelíbí, se vyřešilo. Jupí!! Statistiky mám!

Ale co s tím písmem?? Tak CSS styly. Bože, nikdy bych netušila, že budu čachrovat na webu s nástroji pro vývojáře, prohlížet kód, měnit hodnoty a zadávat je (tou nejjednodušší cestou) na svůj web. Ano, před mnoha lety jsem maturovala z programování. Basic Pascal. Tohle je fakt trochu jiné…

A tak se mi podařilo vyšťárat pár kódů a změnit velikost toho a velikost onoho. Pár kódů se mi vyšťárat nepodařilo a tak je holt na můj vkus postranní panel moc široký. Tak si zvyknem, že?? Komentáře a kontaktní formuláře a hlavně tlačítka like a sdílet se umně skrývají. Netuším, zda to tak je i na COM, protože na téhle šabloně jsem to nepoužívala. Na té, která je na tomto blogu, to ale funguje AUTOMATICKY úplně jinak, uživatelsky logičtěji a vůbec….

A tak mohu závěrem říct, že wordpress.org se zřejmě rozhodl šablony osekat tak, aby měli vývojáři co dělat. Zcela svobodně :-) Byla to krásná kreativní a objevná práce, troufnu si udělat jakékoliv další stránky. A doufám, že je zvládnu opravit, až web zase projde nějakou tou aktualizací :-)

Jestli se chcete podívat, co jsem stvořila za dílko, jste vítáni :-) Je dost pravděpodobné, že ještě dojde k nějakým změnám, protože mám jednoho pomocníka (Samuel Hornek), který mi to zcela jistě celé zkritizuje a já to zas půjdu předělávat :-) A také jednu FB skupinu (PZE), které to také předhodím. Tam těch kritiků je také spousta :-)

www.zitjeumenimilovat.cz

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Z blogu na vlastní web a doménu? Asi z toho zešedivím…

  1. Pingback: Červencové: „Není co odpouštět, protože v Jiném světě není, co by nás zraňovalo.“ | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!