Letní návraty (1) – Patříte mezi 15-20 % hypersenzitivních lidí? (TEST)

Zatímco si budu užívat všechno to, na co se těším na svém třetím vipassanském kurzu, připravila jsem pro vás sérii letních návratů. Doufám, že si připomínku některých článků užijete!

O knížce Rolfa SellinaHypersenzitivní lidé mezi námi (Vysoká senzitivita – od mínusu k plusu), na kterou jsem minulý týden narazila a které mě neuvěřitelně nadchla, jsem již psala. 1. díl celé série, kterou jsem se rozhodla této knize a vysoce senzitivním lidem věnovat, si můžete přečíst ZDE.

Najdete tam základní informace o tom, kdo to hypersenzitivní lidé jsou (a také kdo určitě nejsou :-)), včetně pár citací z knihy. Ty Vám mohou pomoci si ujasnit, zda do této skupiny patříte nebo ne. V dalších dílech pak probereme, jak se může hypersenzitivita projevovat a jak ji prožívat konstruktivně a netrápit se.

Na konci tohoto článku / TESTU pak najdete pár tipů, jak se se svou vlastní hypersenzitivitou vyrovnávám já sama už pár let. A řekla bych celkem úspěšně a nejen těmi způsoby, o kterých R.Sellin mluví – ty byly spíš na začátku mé cesty.

V tomto článku jsem ale chtěla uveřejnit test, který v Sellinově knížce najdete (s. 25).

Jde o 23 výpovědí, na které můžete odpovědět ANO nebo NE. Pokud na více jak polovinu odpovíte ANO, i Vy můžete být hypersenzitivní člověk. (Pokud tedy zrovna nejste v nějaké velké zátěžové situaci. To pak i ostatní lidé mohou reagovat podobným způsobem. )

  1. Nakupování ve městě mi zřejmě připadá namáhavější než jiným.
  2. Násilné scény v kině nebo televizi mě ovlivňují více než ostatní.
  3. Sociální nespravedlnost na mě působí tak, jako by se týkala přímo mě.
  4. Jsem výrazně lekavější než ostatní.
  5. Když přijdu do nového obchodu, cítím se rychle přemožený/á všemi dojmy a potřebuji obvykle trochu delší dobu než druzí, abych se zorientoval/a.
  6. Reaguji zřetelně citlivěji na zvuky než druzí lidé. Hlasité zvuky mi působí téměř tělesnou nevolnost.
  7. Cestování mi připadá namáhavější než ostatním
  8. Kontakt s druhými lidmi mě mnohdy vyčerpává.
  9. Často mě pronásledují i malé věci, které řekli jiní.
  10. Někdy mám pocit, jako bych slyšel/a i to, co druzí neřekli.
  11. Často mě pronásleduje něco, co jsem nevykonal/a nebo neudělal/a dost dobře.
  12. Vnímám velice dobře, jak se cítí druzí.
  13. Často se cítím nepochopený/á, protože zřejmě vnímám víc a jiné věci než druzí. Mnohdy se cítím z tohoto důvodu taky velmi osamělý/á.
  14. Velkým davům se nejraději vyhýbám.
  15. Jako dítě jsem se vyděsil/a, když učitel káral nějakého spolužáka. Cítil/a jsem se tak, jako by káral mě, i když jsem se toho vůbec neúčastnil/a a nebyl/a míněn/a.
  16. Když ve vzduchu visí konflikty nebo hádky, cítím to téměř tělesně – dokonce i když se mě to vlastně vůbec netýká.
  17. Nálady jiných lidí mě ovlivňují zbytečně silně.
  18. Když je velký neklid, reaguji podrážděně, roztržitě, stresem nebo tělesnými /emocionálními symptomy.
  19. Potřebuji se často stáhnout a mít hodně času pro sebe.
  20. Harmonie je pro mě důležitá, v atmosféře nesouladu trpím.
  21. Konfliktním situacím se nejraději vyhýbám. Když bych se vlastně měl/a prosadit, reaguji spíš tak, že ustoupím, i když mě to pak mrzí.
  22. Daří se mi spíš zasazovat se za práva druhých nebo zastupovat zájmy veřejnosti než mé vlastní zájmy.
  23. Umím naslouchat a umím se dobře vcítit a druhé povzbudit, když mají problémy.

Tak jak jste dopadli? Jestli  jste konečně zapadli, vítejte do klubu :-) 

Pokud ne, porozhlédněte se kolem sebe. Někdo takový třeba kolem Vás je a můžete mu pomoct už jen tím, že ho budete chápat. Nebo mu říct, ať si tu knížku taky přečte :-) Za sdílení článku tedy děkuji :-)

A jak jsem dopadla já? 17 :-) A to některé body jsem se už naučila zvládnout. Zajímá Vás jak??

No ,s některými body budu jako HSP nejspíš souhlasit vždy (např. harmonie je důležitá), jen v nich už tolik netrpím jako předtím. Osobně se se svou vlastní hypersenzitivitou učím zacházet už pár desítek let (aniž bych o HSP kdy předtím slyšela):

  • Velkou většinu problémů jsem si vyřešila tak nějak intuitivně sama – našla jsem si práci, která mě tolik nevyčerpává, a snažím se vyhledávat poklidné prostředí, kde se mohu vždycky dobít. A vytvářet si ho :-)

Ale dnes mi i to přijde málo. Proč utíkat, proč v sobě nenajít tu sílu a energii zvládat nezvládnutelné?? :-)

  • Když jsem knížku R. Sellina četla, překvapilo mě, že HSP doporučuje něco, o čem se moc často nemluví – čchi kung. Popisuje ho jako cestu, jak se centrovat a uzemnit a nenechat se tak zmítat vnějšími stimuly. A já už v té době čchi kung (styl Orel v hnízdě) cca 9 let cvičila! A zjistila jsem, že mezi ostatními studenty je spousta HSP :-)

 

Než se vydáte hledat způsob, jak se naučit se svou hypersenzitivitou žít

Uvědomte si, že hypersenzitivita nám dává velké naladění na druhé lidi a na naše okolí. Ochotu udělat mnohem víc, než je v našich silách, aby byli lidé kolem nás šťastní. A my mohli být spolu s nimi. Klademe sami na sebe i na druhé ohromné nároky. Zmítáme se často mezi pocitem, že „něco je s námi špatně – jsme tak citliví!” a „něco je špatně s druhými – jsou tak necitliví! Je to takový paradoxní začarovaný kruh.

Jak to změnit, když se nechceme obrátit ani proti sobě a už vůbec ne proti druhým??

Mně ohromně pomohlo objevení neduality! Toho světa, který umí balancovat mezi paradoxy a protiklady, které jako by mě někdy trhaly na kusy.

Jako takový úvod do tohoto tzv. Jiného světa pro všechny, kteří jsou na tom podobně jako já, jsem napsala jednostránkový přehled 5 omylů esoteriky a osobního rozvoje ohledně toho, kde hledat spokojenost a štěstí.  Obvyklé rady nám totiž obvykle nakonec štěstí nepřinesou. Už jen proto, že vycházejí z toho jediného způsobu uvažování, které v současné době vládne naší civilizaci. Ale už tisíciletí existuje i zcela jiný způsob.

Jestli chcete, přehled si můžete stáhnout zde:

Jak být šťastný (5 omylů osobního rozvoje a esoteriky o cestě ke štěstí)

Přeji i Vám hodně štěstí a hodně vnitřních sil zvládnout svůj vnitřní dar citlivosti a vnímavosti. Je to velký dar :-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Hypersenzitivní lidé se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s