Aby byl Štědrý den opravdu štědrý!!

Letošní advent proběhl celkem v poklidu.

  • adventní svícen stál na místě už první adventní neděli.
  • vánoční úklid proběhl již poslední adventní neděli, takže nic nestálo v cestě vánočnímu stromku do našeho obyváku
  • pečení většiny vánočního cukroví proběhlo již v polovině prosince, takže ani vánočnímu obžerství nic nestálo v cestě
  • dokonce i většinu darů jsem měla včas

A přece mi i tento rok chybí jedno: niternější uvědomění poselství Vánoc. Však se na ten seznam podívejte. Je to klasika: výzdoba, úklid, dary, cukroví. Jako by Vánoce nebyly o ničem jiném než o uklízení, jezení a lítání po obchodech. Není divu, že lidi mají z Vánoc kocovinu, když redukují Vánoce jen na tohle. I já cítím, že tam něco důležitého chybí.

Pravda, když čtu své loňské články, mám dojem, že loni jsem o poselství Vánoc přemýšlela mnohem víc než letos. Však si některé můžete přečíst:

  • O skrytých poselstvích vánočních pohádek:

Vánoční pohádky

Za svou pravdou stát

  • O tom, jak se Ježíšek umí narodit i jinak než v Betlémě na seně:

Advent (příchod) Ježíška do mého života

  • O vánočních tradicích:

Pouštění vánočních lodiček

Vánoční tradice trochu jinak

  • O pravém poselství Vánoc v mém úhlu pohledu:

Jaké je vlastně pravé poselství Vánoc?

Ale možná jsem o poselství Vánoc jen přemýšlela… a jak jsem během letošního roku zjistila, přemýšlet umím dobře, ale skutek utek :-)

Letošní rok jako by mi nabídl vše to, po čem jsem v hloubi duše toužila. Jako by se v mém srdci něco probudilo. Možná to chce jen věnovat ty vánoční svátky právě tomu uvědomit si to, prožít to, předat to dál. A ne jen koukat na pohádky, žít v pohádce a přemýšlet o pohádkách.

A jaké je to Vaše největší přání?? Můžete s podívat na loňský článek s přáními a třeba Vás jedno zaujme… ten článek je zde.

A kéž se Vám toto nejhlubší přání příští rok vyplní!!

Příspěvek byl publikován v rubrice Náboženství, Radost, život se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Aby byl Štědrý den opravdu štědrý!!

  1. Sedmi napsal:

    diky… posledni dobou mam nejak problem navodit si ten svatecni vanocni pocit, mozna to bude prave tim, jak pises… a to se nijak zvlast nehonim, tv nemame, reklamy nas docela mijeji… a moje prani je jen, at se ve zdravi vsichni zase za rok sejdeme u toho stedrovecerniho stolu (bude nas v rodine o jednoho vic :) To take preji i tobe a tvoji rodine :)

    • avespasseri napsal:

      Je těžké se tomu ubránit, že?? A to já se taky nikdy nijak moc nehonila, vždycky pro mě bylo a je na Vánoce důležitější něco jiného než hora drahých dárků atd. Na vahách stres vs. pohoda to vždycky vyhrává pohoda… vánoční přípravy dělám jen do té míry, do jaké mě to nestresuje.
      A přece pod tou horou těch materiálních příprav jako by ty niternější strádaly… ačkoliv musím říct, že je to možná jen dojem, protože můj advent byl duchovně velmi plodný .-))))) Tak snad se dnes něco zrodí :-))))
      Krásné svátky přeju :-)))

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!